Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Major_Ton

Ik zal binnenkort ook even wat foto's plaatsen van de rondleiding door Abbey Road. Eigenlijk zijn het er allemaal teveel om hier te plaatsen (dan gaat de server plat ;D ;D). Maar hoe je daar binnenkomt? Veel B&W speakers verkopen helpt ;D 8)
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

LexiconLogan

heb je nog een setje te koop? ;D
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

-madison-

Prachtige foto's!! :D

Heb je niet een linkje naar de foto's van Abbey Road? Ik ben érg benieuwt namelijk!!!!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

remon123

mooie foto's kwijl kwijl  :P :P :P
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

Major_Ton

Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

WickedGame

In die studio staat maar een klein vermogen aan speelgoed zeg  :o

Mooie foto's ook van de B&W Fabriek. Erg gaaf om te zien.

Boogi

Het kleine vermogen is peanuts voor hun    ;)

DD2

Damned wat een mooie foto's!!!!  kwijl kwijl

nog even antwoord geven op voorgaande vragen tussendoor.. ;)

QuoteIk zag dat je ook een 803 Matrix (1e of 2e type?) hebt gehad, hoe zou je de verschillen omschrijven t.o.v. de 802 matrix s3? Bij speakerland kun je in ieder geval rustig luisteren, ik was ook erg onder de indruk van de vifa vivace.

Ik had e 801 S3 en heb de 803 1e type nogsteeds..  het verschil is enorm tussen die 2! 801 S3 heeft een veel groter berijk is veel helderder en het klankbeeld lijkt gewoon beter te kloppen, stereobeeld is beter. Heel andere speaker, veel beter..  eigenlijk niet te vergelijken.  qua klankleur (warmte, weet niet goed hoe ik dat moet omschrijven.. echt de b&w Matrix sound zegmaar) is het wel hetzelfde.

DD2

QuoteHallo,

DDdouwstra als ik het goed heb heb jij van mij de 801 overgenomen een paar maanden terug.

Ik lees dat je in een een kleinere ruimte aan de gang moet.

Ik heb zelf ook de 802 matrix 2 en 802 matrix s3 gehad en de nautilus 802.

Als je de nautilus minder natuurlijk vind overkomen dan is denk de 802 matrix 2 een mooi alternatief.

Ik vond de 802 serie 2 in het laag mooier dan de s3 . Vooral voor HT is het laag iets steviger door de grotere bas units.
Het laag wat ik zo mooi vond bij de type 2 miste ik een klein beetje bij de S3.

Zeker als je de 801 matrix s3 bent gewend zou ik voor de 802 matrix 2 gaan.

De nauitilus heeft ook een zeer mooie bas wat weer meer mijn voorkeur heeft maar daar staat tegen over dat het midden hoog iets heeft wat mij iritatie gaf wat ik bij de andere B&w speakers niet had ,ook de 805 nautilus gaf dat bij mij.
Ook een CDM 9 NTheeft dit probleem voor mij niet.

Thanks...  ik moet ze nog even gaan beluisteren allemaal, ben er nog niet uit wat ik ga doen. Mijn hele set qua speakers is op dit moment niet optimaal..  de oude Matrix HTM vond ik niet lekker klinken, mijn nieuwe HTM1 een stuk beter maar ook niet echt wat ik zou willen nog..  de 801 was prachtig, 803 weer wat minder..    ik ben er nog niet uit allemaal..  ;D  concentreren op stereo of voor een goede surround match gaan. eerst maar even sparen zodat ik de keuze goed kan maken..

bedankt voor de tip ieg!  heb erg genoten van de 801 S3!!!  prachtige speaker voor de prijs waar ze 2e hands voor te koop zijn.

LexiconLogan

Ik kan een nieuw paar 801d in het zwart kopen voor 8000 euro.
Iemand die deze wil hebben? Ik geloof niet dat ik deze zelf wil hebben...
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

M

#685
PM gestuurd over de 801D.
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

LexiconLogan

dit zijn ze
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

LexiconLogan

2
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

LexiconLogan

3
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Ghosty J

mooie speakers! ik heb er niet de ruimte voor... :(
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

VIP

#690
Morgen heb ik de 803D's in huis  ;D
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

WickedGame

Quote from: VIP on December 16, 2008, 21:51:07
Morgen heb ik de 803D's in huis  ;D

Lekker genieten zo net voor de kerst ;)

THX-UltraII

hier minder genieten van de kerst tot dusver:

Heb gisteren met een forumlid HTM1's geruild. Hij wilde mijn Balck Ash HTM1 en ik zijn Cherry HTM1. Voor degenen die de HTM1 kennen: de tweeter bestaat eigenlijk uit 2 delen die aan elkaar vast zitten (ik bedoel NIET het kleine stofkapje!). Deze 2 delen bleken niet goed vast te zitten (tussen de onderkant zat lichte ruimte). Ik heb de delen toen terug op elkaar vast proberen te klikken maar helaas lukte dit niet. Heb toen voorzichtig het voorste deel losgehaald van het achterste deel van de tweeter (de puntvorm). Vervolgens zat ik met een kapje met metal dome in mijn handen waar 2 draadjes naartoe liepen. Vervolgens lukt het terugklikken wel. Ik heb nu op het AVS forum dit verhaal ook even uitgelegd en daar wordt gesuggereerd dat de tweeter met zekerheid schade heeft opgelopen. Hoe denkt men er hier over?

Carlos

Quote from: THX-ultraII on December 18, 2008, 08:41:57
hier minder genieten van de kerst tot dusver:

Heb gisteren met een forumlid HTM1's geruild. Hij wilde mijn Balck Ash HTM1 en ik zijn Cherry HTM1. Voor degenen die de HTM1 kennen: de tweeter bestaat eigenlijk uit 2 delen die aan elkaar vast zitten (ik bedoel NIET het kleine stofkapje!). Deze 2 delen bleken niet goed vast te zitten (tussen de onderkant zat lichte ruimte). Ik heb de delen toen terug op elkaar vast proberen te klikken maar helaas lukte dit niet. Heb toen voorzichtig het voorste deel losgehaald van het achterste deel van de tweeter (de puntvorm). Vervolgens zat ik met een kapje met metal dome in mijn handen waar 2 draadjes naartoe liepen. Vervolgens lukt het terugklikken wel. Ik heb nu op het AVS forum dit verhaal ook even uitgelegd en daar wordt gesuggereerd dat de tweeter met zekerheid schade heeft opgelopen. Hoe denkt men er hier over?
Schade is een groot woord, er is waarschijnlijk tegenaan gestoten of het is met transport gebeurd. Zolang de tweeter zelf (de dome)  gaaf is en er zijn geen zichtbare beschadigingen aan de behuizing dan is er niets aan de hand. Stel dat er wel iets is dan is het deel met de dome te bestellen bij B&W voor iets van 75 euro, eventuele vergoeding hiervan is vast wel overeen te komen met de vorige eigenaar..
Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology

VIP

#694
Eindelijk mijn droom luidsprekers kunnen kopen.  :inlove:





Moet nu nog een goeie stereo versterker kopen en / of twee goeie Mono cellen zoals de Musical Fidelity 550K Power Amplifier.


De pm15-S1 doet wel wat, maar kan beter natuurlijk  :)
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

WickedGame

Quote from: VIP on December 18, 2008, 22:41:08
Eindelijk mijn droom luidsprekers kunnen kopen.  :inlove:





Moet nu nog een goeie stereo versterker kopen en / of twee goeie Mono cellen zoals de Musical Fidelity 550K Power Amplifier.


De pm15-S1 doet wel wat, maar kan beter natuurlijk  :)


Marantz eruit Classé erin  :tounge:

Mooie speakers hoor... dat moet mijn volgende stap nog worden. Maar voorlopig maar even blijven dromen  ;D

Marcel_T.

Quote from: VIP on December 18, 2008, 22:41:08
Eindelijk mijn droom luidsprekers kunnen kopen.  :inlove:





Moet nu nog een goeie stereo versterker kopen en / of twee goeie Mono cellen zoals de Musical Fidelity 550K Power Amplifier.


De pm15-S1 doet wel wat, maar kan beter natuurlijk  :)


Mooi man! Gefeliciteerd.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

VIP

STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300