Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Robbert

Misschien hoor ik binnenkort/over een tijdje ook bij de B&W familie :P
Heb 601`'s op het oog...


Robbert

Melvin

Nog niemand met nieuws over de Nautilus 700 reeks die er zou komen ?

patrick_vdb

Hoi,

Ik ben nog niets tegen gekomen wat deze geruchten zouden kunnen bevestigen. Of ze er dus uberhaupt gaan komen? Misschien eens een mailtje sturen naar B&W zelf ;)

Mvrgr

Patrick

Melvin

Dat zou te makkelijk zijn  ;D

patrick_vdb

Geeft wel uitsluitsel ;)

Mvrgr

Patrick

Melvin

QuoteThank you for your feedback .

Bowers & Wilkins Loudspeakers Ltd

Zo :)

thommy

#81
Hi beste B&W'ers,

Vind het verschil ???
zie foto N 802 hieronder.

Es kijken wie de echte B&W freak is ;D

The Foundation

waartussen moeten we een verschil zoeken?
ik zie maar 1 foto

Scarp

#83
Quote from: thommy on July 18, 2003, 00:35:20
Hi beste B&W'ers,

Vind het verschil ???
zie foto N 802 hieronder.

Es kijken wie de echte B&W freak is ;D
Is dat dopje in het midden van je kevlar conus normaal niet zwart bij de nautilussen? Bij sorrento 604 is het grijs, maar volgens mij (en als ik zo zie op de B&W website) zijn ze bij nautilussen zwart.



thommy

And The Winner Is "Scarp" ;D

Inderdaad, de originele 'bullit' is van zwarte kunststof.
Deze is van een soort lichtmetaal, afkomstig uit de Signature 800 reeks en origineel B&W 8)


Hoe of wat of waar ik daaraan gekomen ben speelt geen rol, beschouw dit als een uitzondering ;)

Mvgr
Yves.

Scarp

Hmm... cool dan ... alleen vind ik de zwarte mooier :)
Heeft Marco Lisi dit ook? Of heeft die "gewone" zwarte? Misschien waren ze toen jou speakers werden gemaakt door de gewone zwarte heen en dan maar tijdelijk die anderen. Wel allebei de speakers hetzelfde, want 2 verschillende zou wel lullig zijn.

thommy

#86
Quote from: Scarp on July 18, 2003, 08:25:48
Hmm... cool dan ... alleen vind ik de zwarte mooier :)
Heeft Marco Lisi dit ook? Of heeft die "gewone" zwarte? Misschien waren ze toen jou speakers werden gemaakt door de gewone zwarte heen en dan maar tijdelijk die anderen. Wel allebei de speakers hetzelfde, want 2 verschillende zou wel lullig zijn.

Nee nee, bij mij stonden er ook de originele zwarte op.
De grijze heb ik nadien bekomen.
Denk niet dat B&W indien ze door hun voorraad zwarte bullits zou zitten er dan maar metale grijze zullen opzetten.
Ik dacht dat een paar van zulke bullits een €300 kost.

Mvgr
Yves.

Melvin

Op ac3.jp staan er ook van die custom bullets, die heten dan 'copperhead' en zijn hoogst waarschijnlijk van koper :)

Maakt dat veel verschil uit dan ?

patrick_vdb

Hi Yves,

Stiekum uw Nautilus aan het upgraden naar de Signature :D

Mvrgr

Patrick

garmtz

Tja, het houdt nooit op he... ? ;)  Ik moet van al mijn speakers ook maar binnenkort alle 'i' (improved) versies kopen... ;D

patrick_vdb

LOL ;D Misschien dat, wanneer B&W besluit een HTM2 Signature op de markt te zetten, ik ook nog wel eens besluit voor de Signature te gaan ;D


Mvrgr

Patrick

thommy

Quote from: patrick_vdb on July 18, 2003, 09:46:59
Hi Yves,

Stiekum uw Nautilus aan het upgraden naar de Signature :D

Mvrgr

Patrick

Hi Patrick,

Who Knows ???

Maar gaat echt niet van een leien dakje hoor, toch niet als je voor 'original B&W gaat'
Blijkbaar staat B&W er op op hun 'signature reeks' op een of andere manier te beschermen wat dan toch weer begrijpelijk is.

Mvgr
Yves.



thommy

Quote from: garmtz on July 18, 2003, 09:49:44
Tja, het houdt nooit op he... ? ;)  Ik moet van al mijn speakers ook maar binnenkort alle 'i' (improved) versies kopen... ;D

alarmmmmm, een niet B&W'er ;D ;) ;D

Grapje hoor beste Garmt ;)

Nu heb je me echter ontgoocheld, een klassebak als jij die met deze tweaks nog niet bezig is ;) ;D
No time to waste dus, go go Garmt 8)

Mvgr
Yves.

patrick_vdb

#93
Quote from: thommy on July 18, 2003, 10:03:54Blijkbaar staat B&W er op op hun 'signature reeks' op een of andere manier te beschermen wat dan toch weer begrijpelijk is.

Idd begrijpelijk maar de "bullit" maakt het toch nog geen Signature ;)

Voor speakermodificaties ben ik eigenlijk nog altijd heel huiverig, interne bekabeling veranderen, filters modificeren, kast extra dempen enz. zijn tweaks die aan mij niet (nog niet) besteed zijn. Daarvoor twijfel ik nog steeds aan de werkelijke verbetering dat het met zich meebrengt.

Mvrgr

Patrick

thommy

Quote from: patrick_vdb on July 18, 2003, 10:38:55
Quote from: thommy on July 18, 2003, 10:03:54Blijkbaar staat B&W er op op hun 'signature reeks' op een of andere manier te beschermen wat dan toch weer begrijpelijk is.

Idd begrijpelijk maar de "bullit" maakt het toch nog geen Signature ;)

Voor speakermodificaties ben ik eigenlijk nog altijd heel huiverig, interne bekabeling veranderen, filters modificeren, kast extra dempen enz. zijn tweaks die aan mij niet (nog niet) besteed zijn. Daarvoor twijfel ik nog steeds aan de werkelijke verbetering dat het met zich meebrengt.

Mvrgr

Patrick

Hi Patrick,

Heb ook niet de intentie om het zo ver door te duwen hoor.
Meer dan waarschijnlijk zal het wel met deze 'bullit' tweak blijven.
Dit is een zeer uitzonderlijke meevaller geweest die blijkbaar maar éénmalig is.
Moet wel toegeven dat het verschil toch wel hoorbaar, hoe miniem ook.
Dus toch een zeer positieve tweak want de geringste vooruitgang op dit niveau is reeds een half wereldwonder.

Ik blijf dus lekker van die bekabeling of die doorgedreven mid-driver van de Sig. af ;)

Mvgr
Yves.

patrick_vdb

Quote from: thommy on July 18, 2003, 11:32:04Heb ook niet de intentie om het zo ver door te duwen hoor

Weet ik ook Yves ;) Was meer in het algemeen en richting B&W's beschermende houding.

Ben het helemaal met je eens dat de kleinste verberering juist als grote stap wordt ervaren 8) Maar het moet dan wel een stap in de goede richting zijn ;)

Mvrgr

Patrick

thommy

Quote from: patrick_vdb on July 18, 2003, 11:46:57
Ben het helemaal met je eens dat de kleinste verberering juist als grote stap wordt ervaren 8) Maar het moet dan wel een stap in de goede richting zijn ;)

Mvrgr

Patrick



Ongetwijfeld Patrick ;)
Daarom ook enkel 'original parts', ben er toch vrijwel erg zeker van dat deze dingen tot op het bot uitgetest geweest zijn en dus hun meerwaarde bevestigen.
Grappig, een vriend van ons was onlangs op bezoek en ik liet hem dus ook die 'bullets' zien.
Das toch vrij simpel zei hij me, materie is van gezandstraalde aluminium en het vergt maar een paar minuten om een exacte copie te maken.
Persoon in kwestie is dus een metaalbewerker die dagelijks met een CNC draaibank werkt.
Maar hij is echter geen echte audiofiel.

Kijk, dan heb ik persoonlijk al zoiets van' tis toch namaak' en zal dus wel niet over dezelfde eigenschappen beschikken als deze original.
Kan misschien zijn dat ik het mis heb, maar iets zegt me dat ik me enkel moet houden aan de brouwsels van de speaker-ir's.

Mvgr
Yves.

Johan Van Gompel

Quote from: Hertog_Martin on June 19, 2003, 22:09:42
Dus.. heeft echt de helft van het htforum B&W of valt het allemaal wel mee?

Ik heb Canton speakers.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

Martin_M

#98
Om ook maar even dit topic te vervuilen:
Ik heb speakers van Wilson Audio en NAS.

Ik heb het een paar keer geprobeerd maar B&W is niet mijn ding.
Zo'n 15 jaar geleden in de prijsklasse van fl 1000,- /stuk ging mijn voorkeur naar de JBL LX-66 uit een ruime keuze waar ook een B&W tussenzat (type ben ik even kwijt).
Vorig jaar naar de Nautilus 802 geluisterd maar ondanks dat ze als neutraal staan bestempeld vind ik ze onderin echt te bruin. Tenminste in de verschillende sets waarin ik ze heb gehoord. De keuze viel toen op een setje gebruikte Wilsons.

nb. ook nog Bazuinen gehad tussendoor.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

MarcoV

Quote from: Hertog_Martin on June 19, 2003, 22:09:42

Dus.. heeft echt de helft van het htforum B&W of valt het allemaal wel mee?


Toen ik 2 jaar geleden onze luidsprekerset kocht (wist ik veel dat het HT heette  ;D), heb ik ook B&W geluisterd, maar net als Martin vond ik het toen onderin te 'bruin' klinken...

Als het om de helft van het forum gaat, ik maak me sterk of ik ben de enige hier op dit forum die luidsprekers van Floating heeft staan?

Marco