Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ub4b

Mijn 7.1 setje bestaat uit het volgende :

fronts: N803 cherry
subs: ASW800 matrix *2
center: HTM1 black
sides: SCM-8
back: SCM-8

De N803 die ik in 2000 kocht blijft voor mij de mooiste uit de reeks, ook kwa klank is ie in de 5000 EUR klasse een topper. De N804 vond ik te ingesloten klinken, de 802 heeft vooral meer slam in de bas en een wat opener mid, maar plaats en budget voor de 802 had ik toen niet.

Ik heb in onze hifi sessies hier al veel duurdere speakers over de vloer gehad en heb nooit de indruk dat ik iets mis. Voorlopig blijven de speakers zoals ze zijn.

Jo Kumpen

#51
Quote from: Scarp on June 24, 2003, 13:31:53
Quote from: Jo Kumpen on June 24, 2003, 12:55:31
...

Nog steeds tevreden van. Ik denk dat ik ze nooit meer we doe. Zelfs niet als ik zou upgraden. Ze zijn me veel te dierbaar.

...
Ik krijg al een visie van Jo die tussen z'n speakertjes zit, ze aait en zegt "my preciousssss".  ;D

lol  ;D :D

Ik aai ze soms echt hoor... M'n  804's EDIT 25/06: 604's staan net aan m'n ingang tot de kamer. en soms kan ik 't niet laten om ze eens te 'aaien'. Eens over hun koppeke wrijven hé  ;D
Omdat ze zo braaf zijn, of omdat ze goed gewerkt hebben  ;D ;D
Keep your eyes on the stars and your feet on the ground.

ub4b

Quote from: Jo Kumpen on June 24, 2003, 16:00:26
Ik aai ze soms echt hoor... M'n  804's staan net aan m'n ingang tot de kamer. en soms kan ik 't niet laten om ze eens te 'aaien'. Eens over hun koppeke wrijven hé  ;D
Omdat ze zo braaf zijn, of omdat ze goed gewerkt hebben  ;D ;D

Heb hier wel eens mensen over de vloer gehad die de tweeter als kapstok gebruikte, niet realiserende hoeveel die N803 wel kostte.

Een ander geval : toen ik m'n oude Barco kocht kwam de verkoper hem hier brengen. Een van die klojo's pakte de linker nautilus vast en begon em te knuffelen : "oohhhhh c'est JBL" . Ik kon die gast doodmeppen.

suyver

Quote from: ub4b on June 24, 2003, 16:08:42Heb hier wel eens mensen over de vloer gehad die de tweeter als kapstok gebruikte, niet realiserende hoeveel die N803 wel kostte.

De eerste keer dat mijn vrouw mijn B&W's zag (bij mij thuis dus) probeerde ze de tweeter eraf te trekken, want ze dacht dat die niet bij de speaker hoorde en ze wou hem even "uit de weg" zetten...  ::)  En dan te bedenken dat die dingen in MIJN kamer staan, waar zij sowieso niet komt, dus hoezo 'in de weg'? Vrouwen... ;)


-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Hertog_Martin

Quote from: Scarp on June 24, 2003, 14:56:20
Quote from: Hertog_Martin on June 24, 2003, 13:58:19
Scarp> Hoe groot is het verschil tussen de 601 en de 603? is de 603 nog veel mooier?
Een beetje oneerlijk vergelijk. Het extra kast volume en de extra baswoofer voegen enorm veel toe. Zelfs al heb je 'm als rear en ingesteld op small, dan produceert ie een mooier en beter geluid. Ik heb ze een weekje als front speakers gehad en het viel me echt mee. 601's als fronts vind ik minder geslaagd.

Mooi :)

Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Scarp

603's en 601's zijn best een mooie combinatie.

Eigenlijk kwam ik er pas achter nadat ik 603's als fronts had gebruikt, dat 604's teveel nadruk op het bas leggen. 603's komen wat gelijkmatiger over. Klinken nog steeds fantastisch en minder zwaar. De 604's zijn nog altijd goede speakers en ik was er absoluut blij mee, maar minder balans in het geluid.

Melvin

Datzelfde had ik met de 602 en 601 scarp. Ik heb een weekje met de 601 als fronts gespeeld om ze wat in te spelen. Ik vind ze zeker even gedetailleerd klinken als de 602's, alleen met minder laag erin. En eigenlijk vond ik de 601's meer mn smaak dan de 602's.

Daarom gaan ze 602's ook weg om plek te maken voor een N805 en HTM2  ;D

Scarp


Melvin

Ja had ik al gezien :) Is helaas te ver... en ik wacht nog wat deals af bij verkopers, misschien krijg ik alleen een mooie prijs als ik een totaal setje koop dus ik wacht ff af.

Die kerel heeft trouwens 3x dezelfde ad geplaatst daar... ???

markvl

Na mijn vakantie nu voor het eerst deze thread gezien.
Ik ben ook een 'long time' B&W fan.

Mijn 1e paar zijn DM570s (inmiddels +/- 20 jaar oud), die nog dienst doen als rears.

Mijn 2e paar zijn zwarte CDM-1s, die nu als sides staan.

Daarna kwamen 2 CDM-1SEs + CDM-CSE.
Die heb ik inmiddels ingeruild tegen 2 804Ns + HTM2 (in cherry).
Er zijn veel mensen die de 804N erg mooi vinden. Maar ook veel die er meteen bij zeggen dat ze zelf NOOIT zo'n grote speakers in de kamer zouden willen.
Totdat ze er eens goed naar geluisterd hebben, dan zie je soms weer twijfel opkomen ;)
En ik ben het met Jo eens: ze nodigen gewoon uit tot aanraken, zo mooi is de afwerking. :)

Ik ben van plan binnenkort mijn sub (REL Q100) te vervangen en ben aan het denken aan de nieuwe ASW-800.
Heeft iemand die al gehoord?

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Scarp

604's komen veel groter over dan 804's, met name omdat ze een stuk dieper zijn en helemaal vierkant. 802 of hoger zijn pas groot :)

Yanmik

Quote802 of hoger zijn pas groot
Dat ben je snel gewoon hoor, die grootte van een 802
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

Erik

#62
Probeer dan eens de N801  ;D
Volgens mij heeft die geen subwoofer meer nodig, want die lijkt wel ingebouwd

btw hier 2 keer de Matrix Reloaded 805
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raskel

Ik heb een B&W ASW1000 subwoofer. Als ik m'n speakers ga upgraden wordt het hoogstwaarschijnlijk B&W, de nautilus serie.

PM

Quote from: markvl on July  7, 2003, 21:08:36
Ik ben van plan binnenkort mijn sub (REL Q100) te vervangen en ben aan het denken aan de nieuwe ASW-800.
Heeft iemand die al gehoord?

Groeten,
Mark
Dat is een erg mooi sub qua uiterlijk! ik heb hem nog niet gehoord..
Groeten, Peter

Grindtegel

Ik ben al sinds mijn 17e B&W fan, dus inmiddels al weer 15 jaar 8)

Ben echter nogwel in het bezit van mijn allereerste paar, de DM528, die vergelijkbaar is met de 603 van nu (denk ik). Ze doen het nog prima, maar het wordt wel een keer tijd voor een update.

Maarja, het bekende probleem, geld :-\. Aangezien deze jongen niet kan sparen en een gat in zijn handen heeft zal het nog erg lang gaan duren voor er een 805 of 804 komt.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

markvl

Wat met tot nu toe opvalt in deze thread: de meeste mensen die B&Ws hebben blijven ook erg trouw aan het merk. Dat is denk ik een van de beste complimenten die je als producent kun krijgen.

Quote from: PM on July  8, 2003, 09:35:47
Quote from: markvl on July  7, 2003, 21:08:36
Ik ben van plan binnenkort mijn sub (REL Q100) te vervangen en ben aan het denken aan de nieuwe ASW-800.
Heeft iemand die al gehoord?

Groeten,
Mark
Dat is een erg mooi sub qua uiterlijk! ik heb hem nog niet gehoord..
Dat is een van de redenen waarom ik hem op het lijstje heb staan.

ECHTER: De specs van de ASW-800 zijn identiek aan die van de ASW-CDM. En dan ga je het uiterlijk afwegen tegen het prijsverschil...
Ik wil dus nog eens alletwee naast elkaar horen om het klankverschil te beluisteren.

Groeten,
Mark

Ps. En ik moet nog eens mijn HTM-2 vervangen door een HTM-1. Maar eerst een andere sub...
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Melvin


markvl

Quote from: Melvin on July  8, 2003, 21:58:14
Welke kleur HTM2 ? :)
Cherry.
Dus geen Red-Cherry maar plain vanilla cherry ;)

Groeten,
mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Melvin

Jammer, ik zoek een zwarte :)

Of ging ik nu weer voor de HTM1... argh!

blue-eyes

Ipv vervangen, kun je ook de oude center als rearcenter gebruiken, ik kan je zeggen dat dat uitstekend klinkt, een 6.1 systeem ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Scarp

Koop nu een HTM2 + 805's, dan over jaar koop je 804's + HTM1, dan heb je een leuk 6.1 systeempje :)

markvl

Maar ik draai al 7.1 ...
Meridian rules!!! ;D

Groeten,
Mark

Ps. Melvin: Gewoon de HTM-1 doen, die wil je anders toch nog  :P
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

thommy

#73
Verdorie,
Hoe kon ik dit topic over het hoofd zien >:(  :-[

Ook sinds jaar en dag is B&W favoriet nr1!
Huidige set:

N 802 (front)
N 803 (Rear)
N HTM-1(center)

Vintage gear:

600-reeks
Matrix 802 s3
Matrix 803 s2
Matrix 805
Matrix HTM
Matrix ASW-800
En heb zelfs nog een setje B&W autospeakers gehad 8)

Mvgr
Yves.
http://home.pi.be/~nzc641/inhoudmenu/setlijst/thommy/thommy.htm



Scarp