Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Point7

Ik heb enkel een sub ASW650 van B&W. ;)

De rest had B&W kunnen zijn (heb ze gehoord en klinken wel goed) maar door omstandigheden is het Infinity geworden.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

-V-

#26
Je zus heeft gelijk   8), de DM 600 S3 reeks heeft er sinds enkele maanden een broertje bij ... Het kleur gaat in de richting van de cherry van cdm , maar het is toch weer wat appart ...
De website deelt deze informatie inderdaad niet mee, maar ik heb ze al gezien bij mijn hifi zaak !

Btw. Hier een Paar cdm-7nt & cdm-cnt & een paar DM 600 S3 ...
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

marz01

die 3e kleur is calvanos :)  is kersen met een zwart front
wilde eigenlijk kersen hebben maar op zwart in het interieur voorlopig uitgekeken dus grijs front is dus beuken eraan :)

korting meer dan 30% is trouwens ook mogelijk in Nederland ;D kost je alleen wat meer moeite, maar een mailtje schrijven kost je geen zweetdruppel

4x B&W 601S3,
1x   ,,     LCR60S3  en
1x   ,,     650 SUB.===========>Ja, de luidsprekerset kan ik je leveren voor een afhaalprijs van € 1276.- incl. BTW.
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

Melvin

Da's 35% korting, zou ik toch maar es dubbelchecken hoor, want dat lijkt me wel heel erg veel.

jeroen_B

Ik zelf heb ook b&w speakers uit de 305 serie. In het laag zijn ze niet echt geweldig maar daar heb ik nu een svs sub voor.
De speakers bevallen mij uitstekend tot nu toe. Vorig jaar naar de 600 beluisterd maar die kunnen mij niet echt bekoren moet ik zeggen. Ik vond ze eigenlijk minder klinken dan mijn 300 serie.

Vanmiddag even bij de lokale dealer gekeken en daar hebben ze nu een set 802 staan aangedreven door musical fidelity versterking.
midden in een hele grote ruimte klinken die dingen nog beregoed zeg! Wel een enorm grote speaker!

jeroen

marz01

Quote from: Melvin on June 21, 2003, 18:47:42
Da's 35% korting, zou ik toch maar es dubbelchecken hoor, want dat lijkt me wel heel erg veel.
;D ;D ik heb de spullen en dit was het bedrag voor de speakers voor de receiver was ik iets meer kwijt dan bij de duitsers, maar receiver lijkt mij iets gevoeliger voor storingen dus liever bij een winkel halen in de "buurt" om ff langs te kunne rijden

( ik begon met kortingen van 25% , na meerdere winkels via mail te hebben aangeschreven met de duitse prijzen , kwam ik van 30% naar een bod van 35% waarop ik ben ingegaan 8))
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

Melvin

url ? :)

Misschien geven ze alleen op de kleinere modellen zoveel ? Mail anders eens wat ze voor een set met een 604 of 804 vragen :)

Hertog_Martin

Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Hertog_Martin

Quote from: -V- on June 21, 2003, 14:02:05
Je zus heeft gelijk   8), de DM 600 S3 reeks heeft er sinds enkele maanden een broertje bij ... Het kleur gaat in de richting van de cherry van cdm , maar het is toch weer wat appart ...
De website deelt deze informatie inderdaad niet mee, maar ik heb ze al gezien bij mijn hifi zaak !

Btw. Hier een Paar cdm-7nt & cdm-cnt & een paar DM 600 S3 ...

is die 600s3 niet te zwak als rear voor de cdm7nt?
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Scarp

Kan meevallen martin, die combi.
Ik heb nu een 603 als rear voor 804's en het valt me best mee. Tuurlijk zou een 805 (of 804) beter zijn, maar je moet er ook het geld voor hebben om alles zo perfect te matchen.

-V-

Wel ik had er ook eerst schrik voor ... Maar het valt reuze mee , ik overweeg zelfs om een 2de paar aan te schaffen om naar 7.1 over te schakelen !

In mijn ogen zijn de fronts  & center onnoemelijk veel belangrijker dan de rears. CDM-SNT waren waarschijnlijk wat beter maar dat prijskaartje spendeer ik momenteel liever aan een PJ. IK denk daar meer verbetering mee te halen ...
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

Scarp

Rears zijn wel belangrijk, maar ik ben het wel met je eens dat ze minder belangrijk zijn dan front en center.

7.1 is leuk, maar je moet het echt goed kunnen plaatsen. Ik heb zelf het gehad en toch terug naar 5.1 gegaan om gewoon een betere 5.1 te kunnen betalen. Is ook beter op te stellen.

Hertog_Martin

Voor films hebben de rears natuurlijk ook al een veel mindere rol dan wanneer je muziek luisterd met circle surround
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

patrick_vdb

Hi,

In mijn optiek zijn, bij DD en DTS weergave van een film, alle kanalen even belangrijk :o

Mvrgr

Patrick

marz01

Quote from: Hertog_Martin on June 21, 2003, 19:44:30
Ik had 27.5% korting
ik dacht dat het een kadotje was , dus moest JIJ toch niets betalen ;)
maar dat is een nette korting hoor voor toch een kleine aankoop, maar veel luistergenot van je nieuwe speakers
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

Melvin

Heeft er trouwens iemand een plaatje van de HTM2 stand ? Is dat dezelfde als de HTM1, dus zo een 805 stand maar dan met 2 buizen en een heeeeeeeeele grote voet ?

Melvin

Er staat trouwens een paar 802's te koop op hifi.nl :)

link

Scarp

Quote from: Melvin on June 23, 2003, 21:40:00
Heeft er trouwens iemand een plaatje van de HTM2 stand ? Is dat dezelfde als de HTM1, dus zo een 805 stand maar dan met 2 buizen en een heeeeeeeeele grote voet ?
Een een wat oudere B&W folder staat de stand aangegeven als zowel voor HTM1 als voor HTM2. Hij kost 460 euro. Ik vermoed dat een HTM1 er mooi op past, maar een HTM2 kleiner is, maar dat weet ik niet zeker. Heeft iemand die stand?
Het is inderdaad zoals een 805 stand maar dan groot en plat en zo'n 30cm hoog. Ook kan je er een hoek op instellen.

eevano

Quote from: Melvin on June 23, 2003, 21:40:00
Heeft er trouwens iemand een plaatje van de HTM2 stand ? Is dat dezelfde als de HTM1, dus zo een 805 stand maar dan met 2 buizen en een heeeeeeeeele grote voet ?

Melvin,
Dat klopt,de stand is dezelfde voor de HTM 1&2,ik heb hemzelf ook in zwarte kleur voor bij m'n HTM 1 Red Cherry.
Bestaat in 2 kleuren.Kan je helaas geen foto bezorgen,bij de oudere website van B&W kon je hem zien,nu is ie niet meer te zien op hun site,gelukkig nog wel leverbaar.
Er zijn wel folders van de Nautilus reeks waar de stand in afgebeeld staat met zowel de HTM 1&2 erop.
Er worden twee verschillende hulpstukken bijgeleverd waardoor je de helling van de speaker kan kiezen naargelang de afstand dat je er vandaan zit.
Sound: Pioneer SC-LX89K & Focal ARIA 948 Front,Focal ARIA CC 900 Center,Focal Chorus 826v Surround & Back Surround.Focal ICW 8 Dolby Atmos 4 stuks. Focal Chorus SW 800 Sub.
Vision : Pioneer KRP-600A. BDP-LX88K

Jo Kumpen

#44
B&W is idd goed vertegenwoordigd.

Ik zit met de 604 als front,2x 602 als surround en surround back, de CC6 als center en de AS6 als sub.

Nog steeds tevreden van. Ik denk dat ik ze nooit meer we doe. Zelfs niet als ik zou upgraden. Ze zijn me veel te dierbaar.

foto's: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=35;action=display;threadid=6788

Groeten, Jo
Keep your eyes on the stars and your feet on the ground.

Hertog_Martin

601's zijn nu een beetje ingespeeld en nu klinken ze nog beter :) alleen plaatsing is zo slecht als het maar kan dus daar moet ik nog ff speakerstands voor bouwen en dan is het helemaal top :)

Heb trouwens mn zus net blij gemaakt door mn oude setje op haar kamer neer te zetten. Is ze erg blij mee want ze zat te vertellen dat ze dr muziek echt heel erg miste.

Ze heeft setje op zolder en bas trilt door tot beneden dus mn ma zal er minder blij mee zijn :)

nog ff en we hebben op elke verdieping een HT :)
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Scarp

Quote from: Jo Kumpen on June 24, 2003, 12:55:31
...

Nog steeds tevreden van. Ik denk dat ik ze nooit meer we doe. Zelfs niet als ik zou upgraden. Ze zijn me veel te dierbaar.

...
Ik krijg al een visie van Jo die tussen z'n speakertjes zit, ze aait en zegt "my preciousssss".  ;D

Hertog_Martin

Scarp> Hoe groot is het verschil tussen de 601 en de 603? is de 603 nog veel mooier?
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

suyver

Hier ook drie B&W's:
fronts: Nautilus 805's
Center: Nautilus HTM1.

Later misschien de fronts naar achter en dan 2xN803 als fronts? Wie zal het zeggen...
Voor een paar foto'tjes, klik hier.

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Scarp

Quote from: Hertog_Martin on June 24, 2003, 13:58:19
Scarp> Hoe groot is het verschil tussen de 601 en de 603? is de 603 nog veel mooier?
Een beetje oneerlijk vergelijk. Het extra kast volume en de extra baswoofer voegen enorm veel toe. Zelfs al heb je 'm als rear en ingesteld op small, dan produceert ie een mooier en beter geluid. Ik heb ze een weekje als front speakers gehad en het viel me echt mee. 601's als fronts vind ik minder geslaagd.