sub erbij

Started by schuit, January 4, 2023, 20:44:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

schuit

Mijn set bestaat uit : 2 kef xq5's en een yamaha Rn-803D stereo versterker. De kefs gaan tot iets van 35 of 40 hz en voor het lagere niveau wil ik nu toch weer een sub overwegen, alhoewel ik het ook niet heel erg mis. Meer als experiment.
ik luister eigenlijk alleen muziek.

Nu kan ik een zelfbouw kast met peerless 10inch + radiator aanschaffen echter er ontbreekt nog een versterker in.  Blijkt dat die plaatversterkers van 200 watt toch minimaal 150 euro kosten.
Wat kan ik hier makkelijk in plaatsen, de kast is smal dus er past niet alles in. wel origineel hypex module die zijn toch wel prijzig. Er heeft blijkbaar een HS 200 module in gezeten.

Kan ik hem ook op de B uitgang van de versterker zetten en wat heb ik daar dan nog bij nodig? Ik weet zo even niet hoe ik 2 kanalen kan aansluiten op 1 speaker.
Of is een eenvoudige versterker toch net wat handiger? ik heb overigens ook een sub out.

Graag jullie idee wat handig en budget is of wellicht later uitbreidbaar als het goed bevalt.

Ralf67

#1
Edit
Niet goed gelezen

schuit

De sub heb ik al opgehaald en een monacor sam 200D versterker besteld.

Nog wel een andere subwoofer versterker overwogen die los staat maar daar zat geen auto off functie op dus toch maar gewoon normale plaatversterker gekozen voor iets meer geld.

De sub heeft iets van 4 cm dikke wanden en een slave woofer zonder poorten dus ben benieuwd naar het effect hij zou tot 20 hz moeten kunnen produceren.