Yamaha's 11.2 programma, al iemand gehoord??

Started by RCduck7, January 11, 2009, 15:07:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RCduck7

Yamaha heeft al lang een dsp programma en versterker die 11 luidsprekers toelaat.
Dus 7 + 2 boven/vooraan + 2 boven/achteraan.
Heeft er iemand dit al gehoord in combinatie met een gewone 5.1 dvd??
Is het echt beter?? Of weet iemand een intressante link over dit??
Ik vind er niet veel info over terug over hoe het mogelijk zou klinken.
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.

anton

Heb al verschillende maanden de Z 11 in mijn hometheater en ben superenthousiast. Heb eerder de Z 9 gehad en moet zeggen dat de Z 11 er nog een tandje bijzet  ::). Heb een dedicated theater dus kan me te buiten gaan aan het plaatsen van boxen  :angel:. Heb begrepen dat zowel Dolby alsook DTS gaan uitkomen met hoogtekanalen.
By the way: altijd welkom voor een luistersessie natuurlijk  :wacko:

RCduck7

PLIIz komt eraan maar met extra luidsprekers voor maar geen achter aan denk ik.
Ivm de luistersessie, ik ben van Belgie en ik woon net voorbij Gent.
Woon je soms toevallig dicht tegen de belgische grens??
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.


kippekop

Lijkt me inderdaad alleen echt interessant in een dedicated home theater, de meeste mensen hebben al moeite om 5.1 netjes in een huiskamer neer te zetten, laat staan 11.2 ;)  Yamaha kennende en wat ik tot nu toe van de echte 11.2 demo's heb gelezen is het echt een speciale ervaring (in positieve zin)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

squallgage

Ik denk dat het niet zo zeer om het "beter" gaat.

Ik denk dat dit systeem is natuurlijk gemaakt voor mensen die een belachelijke ruimte hebben, waardoor je de +2 front en +2 Rear, als tussen effect gebruikt. zo dat de afstand tussen je fronts en rears niet zo groot is !
plus een sub voor en een sub achter, voor er nog betere laag response (denk ik), maar gelukkig weet Yamaha wel waar ze mee bezig zijn.
Ik heb mijn RX-v440 nu al zeker 5jaar en geniet er nog steeds elke dag uren van, want alles staat ook echt aangesloten op me speakers.

Maar dit is wel erg interresant , aangezien Yamaha wel mijn merk is. hehe
ik ga dit zeker wel volgen :D
Vlissingen is de shit, geloof je het niet. Vraag het de duitsers. !

RCduck7

Mijn kamer is 4m15 op 6m.

De front speakers staan 2m50 uit elkaar, en als ik dus in een gelijke driehoek ten opzichte van mijn frontspeakers zit heb ik nog zo een 2m50 achter waar ik zit in de kamer.
Zowiezo vind ik dat surroundluidsprekers op een iets kleinere afstand moeten staan dan de fronts... maar wel iets verder uit elkaar.
Maar uh, die dsp programma's van de yamaha zijn ook mede bedoeld om je kamer qua geluid groter te doen klinken.
Hyperionsound speakers HPS-938 front, HPS-906 rear, 2 HWS-586 als center. versterking door Dussun V8i en een passive EVA II volume control voor de fronts en Dussun D9 voor surround en center. Surround processor Emotiva UMC-1. Bronnen MHZS CD88G CD player met Metrum Quad DAC. Entertainment PS3,XBOX360,Wii en retro consoles.