The Transporter

Started by anton, June 18, 2003, 21:44:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

anton

Gisteravond The Transporter gehuurd, het leek me een heel aardige film volgens de kaft maar het bleek een enorme meevaller na het kijken. Vaak kunnen die onbekende films met vrij onbekende akteurs tegenvallen maar omdat deze film gemaakt was door de mensen die o.a. Taxi, Leon en Kiss of the Dragon op hun geweten hebben dacht ik : die probeer ik.
Nou mensen, wil je eens anderhalf uur lekker genieten van spectakulaire achtervolgingen, ongegeneerd in het rond schieten, James Bond achtige stunts en vrouwelijk schoon dan is dit een aanrader. Jammer vond ik alleen dat de soundtrack (DD 5.1) te weinig impact had. Een goede DTS track erbij en je hebt een wereld dvd.

Point7

Dit was voor mij ook een positieve verrassing.

Het begin van de film is typisch Luc Besson (car chase) en de vechtscenes zijn ook zeer netjes uitgevoerd.

Een aanrader !!!
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

Grindtegel

Ik vind hem ook erg vermakelijk, maar je moet je verstand wel op nul zetten tijdens het kijken.

Alleen al voor de billen van Qi Shu is ie de moeite waard  :o
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Melvin

Ik zou Jason Statham toch geen onbekende acteur meer noemen na films als Lock Stock & 2 Smoking Barrels, Snatch en The One :)

Ik vind de film zeer goed beginnen, maar daarna wordt het wat slapper. Veel actie shots, maar het verhaal zelf hangt maar slapjes aan elkaar. Typisch Luc Besson vind ik (met als enige uitzondering the 5th Element ofcourse.. :)

Naar het schijnt heeft Jason Statham praktisch alle stunts zelf gedaan, dus voor hem moet het wel een leuke set geweest zijn.

FrankL

Quote from: Grindtegel on June 19, 2003, 08:45:50
Alleen al voor de billen van Qi Shu is ie de moeite waard :o
Die zijn me ook bijgebleven :D
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Johan Van Gompel

#5
Quote from: Grindtegel on June 19, 2003, 08:45:50
Alleen al voor de billen van Qi Shu is ie de moeite waard  :o

Hi,

De Chinese Angelina Jolie heet Shu Qi, niet Qi Shu. ;)
Als je vnl. in haar billen geinteresseerd bent dan kan je beter in meer onthullende films waarin ze meespeelt investeren.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

FrankL

#6
Quote from: Johan Van Gompel on June 20, 2003, 17:03:47
De Chinese Angelina Jolie heet Shu Qi, niet Qi Shu. ;)
Als je vnl. in haar billen geinteresseerd bent dan kan je beter in meer onthullende films waarin ze meespeelt investeren.
Vertel dat maar eens aan de IMDB:
http://us.imdb.com/Name?Shu,+Qi

Ik zie dat ze ook de hoofdrol speelt in Qianxi manbo. Een vriend van me heeft die, ik zal die dus maar eens lenen 8)

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

Johan Van Gompel

Quote from: FrankL on June 21, 2003, 11:20:48
Quote from: Johan Van Gompel on June 20, 2003, 17:03:47
De Chinese Angelina Jolie heet Shu Qi, niet Qi Shu. ;)
Als je vnl. in haar billen geinteresseerd bent dan kan je beter in meer onthullende films waarin ze meespeelt investeren.
Vertel dat maar eens aan de IMDB:
http://us.imdb.com/Name?Shu,+Qi

IMDb heeft het spijtig genoeg bij het verkeerde eind. Zie de links op deze pagina.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

FrankL

Ik denk dat de IMDB de westerne standaard aanhoudt: voornaam, achternaam.
De sites die jij noemt zullen wel de oosterse standaard aanhouden.

Ze hebben allebei gelijk, zolang ze maar consequent zijn.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

fisherman

Ik vond hem een beetje tegenvallen, het begin was aardig.
Van het verhaal had ik meer verw8, maar dat bleek tegen te vallen. De actiescenes waren wel een beetje jackie chan achtig, maar dan in een europese vorm.


Point7

Quote from: fisherman on July  2, 2003, 16:02:13
Ik vond hem een beetje tegenvallen, het begin was aardig.
Van het verhaal had ik meer verw8, maar dat bleek tegen te vallen. De actiescenes waren wel een beetje jackie chan achtig, maar dan in een europese vorm.

Ik vond em best meevallen, maar ik vond het kung-fu gehalte in de vecht-scenes ook een beetje ongepast voor een engelsman. Een Jet-Li zou daar meer passen.

Toch hoop ik nog meer toekomstige actie-films te zien met Jason Statham. Lijkt me een goede opvolger voor de ouder worden Amerikaans actie-helden als Bruce, Arnold of Mel.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

HJ

ik vond het ook best een leuke film een stuk minder overdreven dan xxx en 007 :)