Plasma fluctueert met de dag

Started by J.A.F._Doorhof, January 8, 2009, 23:32:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Is jouw plasma soms slechter dan andere dagen ?

Pioneer JA
12 (42.9%)
Panasonic JA
16 (57.1%)

Total Members Voted: 28

J.A.F._Doorhof

Aangezien er sommige mensen opmerkingen over maken dat hun plasma DUIDELIJK SOMS minder presteert dan andere dagen misschien handig om een POL op te zetten.

AUB GEEN DISCUSSIES, maar kort en bondig je type neer zetten en omschrijven wat er gebeurt.
DUS NOGMAALS GEEN DISCUSSIES, houd de thread duidelijk zodat we er iets mee kunnen doen als er veel dezelfde meldingen zijn.

LET OP, ALLEEN STEMMEN HEEFT GEEN ZIN, AUB OOK OMSCHRIJVINGEN MEEGEVEN.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

peter69nl

Die van mij heeft soms op dagen als de tv langere tijd heeft uitgestaan, in eerste instantie een soort dikke roodachtige verticale streep van 5 tot 10 cm. Na een poosje aangestaan te hebben, verdwijnt deze.
Epson TW5500 | Popcorn Hour A-200 | 2x Quad 22l2 |  1 x Quad L- centre | 2x Quad 12l | | 2x Tangent EVO | QNAP 219 | Onkyo TX-SR876 | Oppo 971h | Squeezbox Duet | Squeezebox Radio | Panasonic 37PV60

ajbeefde

Quote from: peter69nl on January  8, 2009, 23:52:56
Die van mij heeft soms op dagen als de tv langere tijd heeft uitgestaan, in eerste instantie een soort dikke roodachtige verticale streep van 5 tot 10 cm. Na een poosje aangestaan te hebben, verdwijnt deze.

Lijkt me wel zinvol om merk en type te vermelden.  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Snowmaster

#3
Type plasma :  Pioneer 508 XD
Verschijnsel  :  Beeld lijkt soms minder krachtig te zijn, huidskleur wordt ietsje bruiner, kleuren ietsje
                     doffer, geen glans in beeld. Beeld lijkt op grovere resolutie van "480" i.p.v. 576 te spelen.
                     Er komt ook iets meer onrust in beeld, ietsje meer ruis en ietsje minder vloeiend beeld,
                     letters worden minder scherp, er is minder diepte. Dit kan enkele dagen duren.
                     Scherm heeft ruim 3000 speeluren, maar dat heeft geen invloed op verschijnsel.
                     Ik constateer dit verschijnsel bij meer Pioneers die bv. in winkels hangen.
Oplossing      :  Nog geen goede gevonden. Niet op standby laten staan, vermindert frequentie van
                     verschijnsel. Volledig van de stroom halen en HDMI even verwijderen lijkt ook sneller tot
                     een reset te leiden. Kebe kan niets constateren, valt binnen fabrieksmarges en ik ben
                     helaas de enige die het waarneemt en het als vervelend ervaart.
                     Na ISFcalibratie oogt de "schommeling" minder hinderlijk omdat de weergave verbeterd is.        
 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Stylist

Beetje rare poll, kan alleen maar Ja-kiezen.
De mijne (pio 508XD) heeft hier geen last van. Er is natuurlijk wel veel kwaliteitsverschil in het sourcemateriaal, met name bij gewoon tv-kijken maar dat wordt hier vast niet bedoeld. Wellicht is het aantal speeluren van belang?
Pioneer 508xd - Denon 3808, 2500BT - B&W XT4, XTC, 601S3 - Rel Quake II - Pioneer DVR-545HS - Samsung DCB-H360RS

Beertender

#5
Ook hier geen last van.
Pioneer 5080 XA en Pioneer LX 608D
Denon AVR-4810  °  Denon-DVD 2500BT  °  KEF 6xQ7 & Q9  °  Pioneer LX608D(ISF)  °  PS3  °  Dune HD Smart D1
BK XXLS 400  °  Antimode 8033-C  °  Samsung DCB H380R  °  Atacama Equinox
Nad C320BEE  *  Nad C521BEE  *  Nad C432 *  Pananasonic 50st50

ajbeefde

Geen last van dit soort verschijnselen.

Type Panasonic TH46PZ85 + Th42PV70
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ochiba


J.A.F._Doorhof

Het gaat niet om de NIET problemen, maar om de mensen die WEL problemen hebben :D

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ajbeefde

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 10, 2009, 17:45:58
Het gaat niet om de NIET problemen, maar om de mensen die WEL problemen hebben :D



Mee eens, maar je kunt als gevolg van dit topic de niet problemen afzetten tegen de toestellen met de problemen. ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

J.A.F._Doorhof

Klopt maar het probleem is denk ik iets wat heel veel mensen missen of niet zien.

Een daarbij als het een probleem is met 1 toestel zal pioneer/panasonic er niets aan doen, als het er 100 zijn misschien wel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Quote from: Snowmaster on January  9, 2009, 14:09:58
Type plasma :  Pioneer 508 XD
Verschijnsel  :  Beeld lijkt soms minder krachtig te zijn, huidskleur wordt ietsje bruiner, kleuren ietsje
                     doffer, geen glans in beeld. Beeld lijkt op grovere resolutie van "480" i.p.v. 576 te spelen.
                     Er komt ook iets meer onrust in beeld, ietsje meer ruis en ietsje minder vloeiend beeld,
                     letters worden minder scherp, er is minder diepte. Dit kan enkele dagen duren.
                     Scherm heeft ruim 3000 speeluren, maar dat heeft geen invloed op verschijnsel.
                     Ik constateer dit verschijnsel bij meer Pioneers die bv. in winkels hangen.
Oplossing      :  Nog geen goede gevonden. Niet op standby laten staan, vermindert frequentie van
                     verschijnsel. Volledig van de stroom halen en HDMI even verwijderen lijkt ook sneller tot
                     een reset te leiden. Kebe kan niets constateren, valt binnen fabrieksmarges en ik ben
                     helaas de enige die het waarneemt en het als vervelend ervaart.
                     Na ISFcalibratie oogt de "schommeling" minder hinderlijk omdat de weergave verbeterd is.        
 

Het zal ook niet.......  ;D
JBL PRX Power!

ajbeefde

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 10, 2009, 18:04:35
Klopt maar het probleem is denk ik iets wat heel veel mensen missen of niet zien.

Een daarbij als het een probleem is met 1 toestel zal pioneer/panasonic er niets aan doen, als het er 100 zijn misschien wel.

Akkoord, haal m'n input even weg...  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Bengbeng

#13
Natuurkundig gezien lijkt het mij aannemelijker dat de kwaliteit van de aangeboden netspanning en/of het aangeboden tv-signaal
fluctueert, samen met het menselijke brein, dan de electronica van het plasmascherm zelf.

Of je moet vlak onder een GSM mast wonen of naast een krachtige FM zender. In dat geval zou de electronica van het scherm ook rechtsstreeks onder invloed kunnen zijn van EMI, het ene moment meer dan het andere.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Raphie

of je hebt je daylight sensor aanstaan  ::)
JBL PRX Power!

Raimond

#15
type plasma: pioneer X5090

helderheids problemen,,het sscherm wisselt wat betreft schaduw detail per dag,vaak heeft het beeld black chrush,wisselt ook qua ruis,de ene dag is het beeld ruisvrij,het andere moment volop ruis.
Het contrast verdwijnt in zo'n dip ook bijna volledig.

Meest storende is het feit dat ik vooral in groenachtige schaduwen,zeer sterke ruis heb,dsit heb ik eigenlijk altijd.

bronnnen gecheckt op eenander panel(ander merk) deze vertoond niet deze klachten,problemen,met dezelfde bronnen,conclusie voor mij de pio is de boosdoender.

en daylight sensor staat uit
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

searcher

@ Frank,

Een plasma kan fluctueren als de bron bijvoorbeeld digitale t.v wisselt. ;)
Geloof me dat gebeurt hier in het UPC gebied. :hmmm:

Het zegt dan niets over de plasma echter als dit bij eenzelfde of meerdere dvd's gebeurt dan mag ik aannemen
dat mits de speler o.k is er wel een probleem is met de plasma. :lookaround:

                                                                                            Gr Searcher



dmfow

Nee, nergens last van (Panasonic 37")

Robbert54

durf niet zeker te zeggen of mijn lx het heeft, ligt volgens mij meer aan de hoeveelheid (dag)licht in de kamer..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Tube-freak

Dit is niet om een discussie te straten maar er staan maar 2 merken bij.  Ik zou toch denken dat er meer merken plasma tv's zijn.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

uut arnhem

Quote from: J.A.F._Doorhof on January  8, 2009, 23:32:02
Aangezien er sommige mensen opmerkingen over maken dat hun plasma DUIDELIJK SOMS minder presteert dan andere dagen misschien handig om een POL op te zetten.

AUB GEEN DISCUSSIES, maar kort en bondig je type neer zetten en omschrijven wat er gebeurt.
DUS NOGMAALS GEEN DISCUSSIES, houd de thread duidelijk zodat we er iets mee kunnen doen als er veel dezelfde meldingen zijn.

LET OP, ALLEEN STEMMEN HEEFT GEEN ZIN, AUB OOK OMSCHRIJVINGEN MEEGEVEN.
pana 42py700 no problemo, al twee jaar een superstrak plaatje, zou de opvolger meteen weer kopen!!

Kevf

panasonic p50g10 hier en wel degelijk verschil.

Ik game op een 360 en zie soms redelijk wat verschil tussen het kleurige dashboard van dag tot dag. (source dus altijd hetzelfde)

The Kurgan

KRP 500 met sterk wisselende prestaties. Met name beelddetail zoals wisselend dynamisch contrast en de zeer sterk wisselend scherpte en beeld stabiliteit met hetzelfde bronmateriaal. Beeld staat altijd op dezelfde instellingen, te weten
PUUR
Contrast 32
brightness +1
scherpte -15
Option,  drive mode 2 voor UPC en drive 1 voor bluray

Eigenlijk zoals door de meeste op dit forum beschreven.

Van de ene op de andere dag speelt het toestel de sterren van de hemel, en vallen de kleuren op de juiste plaats, en op het andere moment is er niet zo veel bijzonders aan. Alle inputs staan op een gelijke afstelling, dus ook de mediaspeler. Maar het meest opvallende is de wisselende scherpte, en het naijlen, wat bij concerten dan weer minder zichtbaar is maar bij films des te meer. Meeste probleem ervaren bij de film JUMPER op bluray in combi met een BD 51 fd.Ik heb de film uiteindelijk na 4 keer opnieuw te hebben opgezet uitgekeken, maar ik vond het geen feest. Het beeld was alles behalve vloeiend, en daardoor zeer vermoeiend. Beste resultaat met certifiable van The Police.
Als dit aan eventuele instellingen ligt, dan ben ik een en al oor.

Misschien moet ik ook maar aan een JVC DLA HD 750 projector, want ik heb ook sterk de indruk dat ik erg gevoelig ben voor de tekortkomingen van de plasma techniek.

Peter


Snowmaster

Quote from: The Kurgan on September 28, 2009, 21:24:34
KRP 500 met sterk wisselende prestaties. Als dit aan eventuele instellingen ligt, dan ben ik een en al oor.

Misschien moet ik ook maar aan een JVC DLA HD 750 projector, want ik heb ook sterk de indruk dat ik erg gevoelig ben voor de tekortkomingen van de plasma techniek.

Peter

@Peter :  Hier hangt nu ook een KRP500. 

Maar bij een kameraad ontdekten wij de schommeling ook in een 428XD, die hij eerder nooit had gezien.
Misschien is het verstandig iemand er nooit op te wijzen als je het ziet  ;)

Mijn huidige 500 lijkt stabieler te zijn.  De enige reden dat hij tot nu toe ietsje schommelt, is door het inspelen maar dat herken ik ook duidelijk als inspeeltrekjes. Dat is een iets andere vorm van fluctueren.

Hoeveel uur heeft je scherm? Want dat kan veel verklaren.   Oh ja....drive mode 1 voor BR, heb je dat wel goed?
En pure cinema?       




Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

The Kurgan

Hoi,

De KRP heeft ongeveer 800 speeluren erop zitten. Pure cinema is off,  en text optimaal of zo staat ook uit.
Drive mode is 2 voor upc hd dvr en 1 voor bluray.
Met name het schudden van het beeld bij horizontale camerabewegingen, en vertikale in mindere mate zijn op sommige dagen echt meer aanwezig dan andere dagen. En de scherpte van het beeld neemt op deze momenten duidelijk af.
In eerste instantie denk je dat je oververmoeid bent , maar na het meerdere malen te hebben ervaren, weet je wel beter.
Ik neem aan dat het in het lichtnet kan zitten, ook al heb ik een aparte groep voor de kuro en de blurayspeler, aangezien het zich bij UPC en bij Bluray kijken voordoet.
Ik zal vanavond weer proberen om JUMPER te gaan kijken, en hou julie op de hoogte