Microsoft geeft testversie Windows 7 vrij

Started by Erik, January 8, 2009, 18:54:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CineSmurf

VMware (vmplayer) is toch ook gratis? Of heb je dan ook nog een betaalde component nodig?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Dirc

= gratis.

om een image te maken heb je vmware workstation nodig, deze is 30 dagen gratis.

CineSmurf

Quote from: angel on January 14, 2009, 13:49:47
Geen idee.

Ik draai nu even geen vmware, maar virtual box ( freeware ;) )
wil zo evt. wel wat dingen proberen, maar wat wil je precies zien ? ( heb nooit met vista gewerkt, dus niet bekend daarmee ;) )

Werkt virtual box ook goed? Ik heb eigenlijk nog even geen zin om veel geld uit te geven...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

oud_account_1

Quote from: Dirc on January 14, 2009, 13:52:49
= gratis.

om een image te maken heb je vmware workstation nodig, deze is 30 dagen gratis.
of vmware Server of ESXi (ook gratis. geen tijdslimiet)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Teejoo

Ik heb hem op een oude Dell desktop gezet (P4, (2,6) en 1GB geheugen) en het loopt als een zonnetje. Hij vond ook zonder problemen alle drivers.

Ik vind het beeld wel wat soft, alsof cleartype aanstaat. Ik heb er wel een switch tussen zitten, maar de andere pc's hebben dit minder. Ik zie alleen niet goed waar ik cleartype kan uitschakelen. Ik zie wel dat het niet aanstaat voor HTML. Zijn er nog andere 'beeldverbeteraars' die uitgeschakeld kunnen worden.

Verder krijg ik geen toegang tot files op deze pc. Ik share op mijn netwerk tussen mijn server, PC en laptop zonder problemen. Hierop staat wel XP+Norton internet security. Ik kan wel vanaf de windows 7 PC de andere pc's benaderen, maar niet andersom. Ik heb zover ik weet de mappen geshared met homegroup.

angel1978

Heb 'm ook onder VirtualBox draaien.. Gaf ook geen problemen !

Dirc

hier ook prima, kon alleen geen 64 bit installeren in VMWare, 32 bit wel.

GH

Quote from: Teejoo on January 15, 2009, 09:43:31
Ik vind het beeld wel wat soft, alsof cleartype aanstaat. Ik heb er wel een switch tussen zitten, maar de andere pc's hebben dit minder.

Ik zie hetzelfde hier met de rechtstreekse aansluiting (VGA) op een plasma..... kijk er via FireDTV mee naar de digitale kabel en het beeld is wat softer dan via Vista. Maar voor de rest ben ik er erg tevreden over...
Wellicht wel aardig is een overzicht van de gewijzigde functionaliteit in MCE: http://blog.retrosight.com/WindowsMediaCenterInThePDCBuildOfWindows7.aspx

astrobart

#58
even wat anders, ik heb w7 naast mijn vista gezet (dual boot), maar nu wil ik er weer vanaf.
Nu was ik toch al van plan mijn laptop opnieuw naar fabrieksinstellingen te zetten dus dacht ik met alt F10 (acer) de setup in werking te zetten.
Alleen gaat dat nu meer. weet iemand hoe ik dit weer kan fixen?
(de verborgen partitie staat er gewoon nog op)

astrobart

#59
edit : dubbel gepost

ik krijg alleen  noexecute=optin
???? hellup, iemand een oplossing/

angel66

jammer dat er geen mail programma in zit

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Erik

#62
Quote from: angel66 on January 17, 2009, 18:42:53
jammer dat er geen mail programma in zit
Thunderbird = gratis en doet het best redelijk :) ik weet niet of je outlook los kan dloaden.
Waarschijnlijk willen ze dat hele live gebeuren gaan pushen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#63
Het kan nog "erger" binnenkort ook geen browser meer bij windows

QuoteNeelie Kroes gaat Microsoft nog kapotter maken
Zo gaat 'ie goed Neelie! Maak ze stuk, die f*ckers van Microsoft met hun peop besturingssysteem. Die eerste slag in 2007 was al mooi natuurlijk, toen je de übermonopolisten een boete van 500 miljoen euro presenteerde wegens het ongevraagd toevoegen van een slechte mediaplayer aan Windowsbakken. Gewoon, omdat het kan. Er zijn zoveel mediaspelers die wèl goed werken en die moeten ook een kans krijgen was de gedachte. Maaarrr Neelie is nog lang niet moe, want na de mediaplayer moet nu ook Internet Explorer er aan geloven. U weet wel, die trage browser die onveilig is en webpagina's verneukt. Al jaren hèt product voor iedereen die niet weet dat het zoveel beter kan. Is sowieso een beetje het bestaansrecht van Windows, dat men niet op de hoogte is van de alternatieven die wel werken. Anywaytjes. De Europese Commissie eist nu dat Microsoft Explorer loskoppelt van Windows. En dat is nogal wat, want het hele besturingssysteem is zo ongeveer om dat Explorer heen gebouwd. Gebruik je het niet dan gebruik je het toch, dat idee. Nou jongens, doe je best. De opdracht is duidelijk: koppel Windows los van Explorer en snel een beetje anders komt er weer een miljoenenboete die kant op. U voelt zich na het lezen van dit stukje een sukkel? Zo erg is het nou ook weer niet hoor. En bovendien is er altijd hoop voor iedereen
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Nou ik moet zeggen nog steeds erg tevreden. XP niet meer nodig gehad, geen BSOD's gezien, alles loopt als een tierelier. Alleen nog geen 3D games geinstalleerd om te testen.

Het enige wat niet helemaal 100% loopt is het Sleeping gebeuren (in 2 sec aan of uit). Hij komt soms uit zichzelf uit slaap en dat heb ik niet kunnen perefectioneren. Ook start hij soms van cleanstart, terwijl hij met SLP was afgesloten. Voor de rest alleen maar ontzettend enhousiast. Er is zoveel handigheid toegevoegd  :thumbs-up:
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Douma

QuoteHet kan nog "erger" binnenkort ook geen browser meer bij windows

Ik heb daar persoonlijk geen probleem mee. Ik zou het juist goed vinden. Vind het zelfs een beetje sneu van M$ dat je IE zelfs niet kan verwijderen. Als ik via msn naar mijn mail wil gaan opent Windows automatisch IE. Ik wil graag zelf de keuze voor een browser maken. Dat hoeft M$ niet voor me te doen.

Eind van deze week krijg ik een nieuwe schijf voor mijn laptop binnen. Dan zal ik Windows 7 eens proberen. Ben benieuwd.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Bornin7ty2

Ik heb um een weekje als primair OS gedraaid maar ik kon op een gegeven moment mijn muziek schijf niet meer benaderen.  Had niet de juiste rechten  :wacko:
Uiteindelijk na een hoop gekut maar weer terug gegaan naar vista.  Jammer want ik moet zeggen dat WIN7 erg lekker draaide en goed in elkaar steekt.

Groet,

72

marcelvandekamp

met vriendelijke groet,

marcel

Erik

#68
Chipz sinds eergisteren toch helaas een paar klachten. Nu is het wel een beta, maar de klachten zijn wel erg onverklaarbaar.
Monitor die niet meer wordt herkend dus geen 1920x1200 meer  :(
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Tinus_

Rebuilding my HT

BOUBOU

Quote from: Erik on January 27, 2009, 18:30:26
Chipz sinds eergisteren toch helaas een paar klachten. Nu is het wel een beta, maar de klachten zijn wel erg onverklaarbaar.
Monitor die niet meer wordt herkend dus geen 1920x1200 meer  :(


Bij mij staat 1920x1080 ook niet in de lijst, wanneer je echter het schuifje links van de resoluties naar boven/beneden sleept, zie ik wel degelijk de native resolutie van mijn monitor er tussen staan.

Ik heb windows 7 zojuist in mijn domein gehangen zonder problemen, de netwerk shares en active directory printers worden zonder problemen gevonden/geinstalleerd.
Alleen het typen van dit bericht gaat iets trager dan ik normaal gewend ben.
Heeft iemand enig idee waar ik de hardware acceleration in windows 7 kan aanzetten/versnellen?

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

CineSmurf

Quote from: angel on January 14, 2009, 13:49:47
Geen idee.

Ik draai nu even geen vmware, maar virtual box ( freeware ;) )
wil zo evt. wel wat dingen proberen, maar wat wil je precies zien ? ( heb nooit met vista gewerkt, dus niet bekend daarmee ;) )

Angel, enig idee welke versie van virtual box ik moet downloaden voor mijn Vista 64 bit systeem op een pentium core2duo? Ik vind alleen de AMD64 versie of de X86 32bit versie. Wil XP 32 bit in een box gaan draaien...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

angel1978

De AMD64-versie voldoet niet ?
Zou het gewoon eens uitproberen

Erik

Tja toch jammer in het begin stond FF en Tb er in 1 sec maar tegenwoordig is het eerder 5 tot 10 sec. Hoe het in godsnaam zo vertragen, er komt toch niks bij op die schijf.

Ik word er een beetje moe van wil gewoon een altijd snelle computer. Werkt dat bij mac's beter of wordt daar ook alles trager na een paar maanden?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nosoforos

Over het algemeen vertraagt een Mac niet op die manier, nee. Al gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat ik ook mijn mac nogal van de kaart weet te brengen door wat ik er allemaal mee uithaal.