Microsoft geeft testversie Windows 7 vrij

Started by Erik, January 8, 2009, 18:54:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirc

Quote from: Madhouse on January 13, 2009, 13:08:39
Heb je dat al voor elkaar? Want wij kregen het niet voor elkaar namelijk.

nope vh weekend pas tijd.

Madhouse

Quote from: Dirc on January 13, 2009, 16:25:31
nope vh weekend pas tijd.

Laat ff weten of het gelukt is. Vmware wilde bij ons niet echt mee werken namelijk. Ben benieuwd als je het voor elkaar krijg, hoe je het voor elkaar krijgt.  8)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

angel1978

Heb 'm hier gewoon draaien hoor op VMware..
Draait als een zonnetje  8)

Madhouse

Quote from: angel on January 13, 2009, 16:45:04
Heb 'm hier gewoon draaien hoor op VMware..
Draait als een zonnetje  8)

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dan?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

angel1978

Heb niets speciaals hoeven doen !
VM gemaakt, ISO gemount
Hij herkent 'm als Vista...
Daarna rustig laten installeren.. Heb geen probleem gezien.. Binnen no time stond ie erop !

Madhouse

Quote from: angel on January 13, 2009, 16:52:18
Heb niets speciaals hoeven doen !
VM gemaakt, ISO gemount
Hij herkent 'm als Vista...
Daarna rustig laten installeren.. Heb geen probleem gezien.. Binnen no time stond ie erop !

Vanavond thuis nog maar eens proberen dan...Ik heb het zelfde gedaan maar bij mij liep hij te bokken als onbekend besturingssyteem.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Erik

Verlies je met je VM niet al je grafische pracht/kracht van Win7?
Hij emuleert dan dan een pc met een antieke S3 videokaart zonder echte of zelfs geen 3D ondersteuning?

Dat was voor mij ooit reden om niet VM te beginnen namelijk. Is dit al veranderd?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#32
Hij ondersteunt trouwens nu wel standaard dvd en h264, echter de beeldverhouding werd verkeerd op mijn scherm 24inch weergeven. heb nu toch weer Theatertek en VLC geinstalleerd werkt toch net even wat lekkerder dan via mediaplayer.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

astrobart

meteen even cubase en NI instruments erop gezet
(voor de muziek producers onder ons_)

Ghosty J

zow ook ff win 7 op de laptop gezet
proc intel pent m 1.73
1 gig geheugen


draait als een zonnetje beter als vista!
zeer mooie interface en je houdt een lekkere lege taakbalk!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

astrobart

Quote from: astrobart on January 13, 2009, 18:06:29
meteen even cubase en NI instruments erop gezet
(voor de muziek producers onder ons_)
enloopt compleet vast met installeren :dry:

Raphie

H20 zeker? orgineel pakket doet het hier prima....
JBL PRX Power!

Tinus_

Quote from: Tinus_ on January 13, 2009, 09:52:55
Ik ga hem ook maar eens proberen. Ik kan op mijn werk niet upgraden naar Vista ivm met een belangrijk programma, die dus niet draait in Vista. Nu zal ik eens kijken of ik die draaiende krijg in Windows 7.

ff mijzelf quoten.

Hier op mijn werk draait het perfect om een VM-machine. Zelfs een prgramma wat enkel op XP draaide werkt nu perfect.

Ik zit nu zelfs mee op het Ht-forum.  ;D
Rebuilding my HT

astrobart

Quote from: Audiofilé on January 14, 2009, 07:50:39
H20 zeker? orgineel pakket doet het hier prima....
neen de orginele hoor :plain:
ik zie net dat het spul wel gedeeltelijk er op staat, ik geef het nog een kansje.
Cubase doet het perfect overigens maar die NI complete is aan het muiten.

Erik

wat heb je geinstalleerd? 32 of 64 ik weet dat 64bit meer problemen heef met drivers zou anders eerst 32bits proberen als je nog niet hebt
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill


astrobart

Quote from: Erik on January 14, 2009, 11:16:07
wat heb je geinstalleerd? 32 of 64 ik weet dat 64bit meer problemen heef met drivers zou anders eerst 32bits proberen als je nog niet hebt
32 bit
Ik ga nu niet meer klooien , ik heb de set vanavond nodig :colgate:

CineSmurf

Quote from: angel on January 13, 2009, 16:52:18
Heb niets speciaals hoeven doen !
VM gemaakt, ISO gemount
Hij herkent 'm als Vista...
Daarna rustig laten installeren.. Heb geen probleem gezien.. Binnen no time stond ie erop !

Hoi Angel,

Is het moeilijk VM ware te gebruiken op een PC? Is het ook mogelijk op een 64 bit vista machine een 32bit systeem te installeren onder VMware? Wat heb je daarvoor nodig?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

angel1978

Nee, gebruik van VMware stelt echt geen fluit voor.
Kwestie van installeren en draaien maar... Wel even handig om de principes van virtualisatie een beetje door te lezen ( google-en ;) )

Je kan elke systeem draaien dat je wil ( je stelt zelf de parameters vast )...
Daarvoor heb je niet veel nodig..

Wel is het handig dat je host minimaal dezelfde specificaties heeft als je VM..
Dus wil je W7 gaan gebruiken dan moet je host toch wel minimaal 2 Gig intern hebben en een fatsoenlijke processor en HD ruimte van zo'n 16 Gb...

Het kan wel met minder, maar da's niet grappig meer... ( en niet werkbaar ;) )

CineSmurf

Ik heb een Vista 64 bit systeem met 6 GB intern geheugen, dus dat moet wel goed gaan.

Met VMware kan ik wellicht een ander probleem oplossen: Onze VPNsoftware om op kantoor in te loggen doet het alleen op 32 bit systemen en bij voorkeur XP. Ik dacht dat het wellicht mogelijk is een virtuele XP 32bit omgeving te installeren om op kantoor te kunnen werken. Ik neem aan dat ik dan in VMWare kan aangeven dat het 32 bit systeem max. 3,5 GB toegewezen krijgt, of niet?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

angel1978

Je kan elk systeem draaien dat je wil ( dus ook een linux, OS2, ... )
Je wijst een HD toe ( met bepaalde grootte ), intern geheugen, peripherals, wat je maar wil..
Wel zijn dit allemaal standaard-devices, maar dat voldoet vaak wel..

Als jij dus een 32bits XP wil draaien, kan je daarvoor prima een VM aanmaken..
Kost je hooguit de installatietijd van het OS.. De VM zelf aanmaken is 3 min ;)

CineSmurf

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Erik

Maar nogmaals heb je dan ook alle grafische pracht van w7 en directx in vmware of schakelt die van alles uit?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

angel1978

Geen idee.

Ik draai nu even geen vmware, maar virtual box ( freeware ;) )
wil zo evt. wel wat dingen proberen, maar wat wil je precies zien ? ( heb nooit met vista gewerkt, dus niet bekend daarmee ;) )