Microsoft geeft testversie Windows 7 vrij

Started by Erik, January 8, 2009, 18:54:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Als het goed is dus morgen te downloaden. Ik zelf ben er erg benieuwd naar en ga hem zeker uitproberen dit lijkt eindelijk weer eens een goed OS voor iedereen te worden.

Morgen meer  :)


QuoteHet Amerikaanse softwarebedrijf Microsoft geeft een testversie van zijn nieuwe besturingssysteem Windows 7 vrij. Vanaf morgen kan iedereen de software downloaden, zo liet topman Steve Ballmer gisteren in Las Vegas weten.

Ballmer sprak daar aan de vooravond van de Consumer Electronics Show (CES), de jaarlijkse beurs voor elektronicafabrikanten en technologiebedrijven, die vandaag begint.

Windows 7 is het antwoord van Microsoft op het veel bekritiseerde besturingssysteem Windows Vista. Die software zou te veel van computers eisen en te veel randapparatuur hebben buitengesloten.

Ballmer noemde het nieuwe systeem "de beste versie van Windows ooit". Kernwoorden zijn volgens hem eenvoud, betrouwbaarheid en snelheid. Softwareontwikkelaars en partners kunnen sinds gisteren al over de testversie beschikken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

En hij staat erop, dual boot optie. Eerste ding wat me opvalt, hij is niet zo rampzalig qua gebruik en traag als Vista. Alles werd meteen herkend qua drivers. Kon na 20 minuten meteen aan de slag. Het systeem werkt soepel en vreet niet zoveel  geheugen 900mb en 2.45gb vrij van de 4gb (32bits versie). Nadeel is dat je nu eerst alles voor de 2e keer moet instaLLEREN EN DAAR HEB IK NIET ZOVEEL ZIN IN ;D

Ziet er weer wat gelkter uit allemaal, beta versie mag tot sept getest worden dus je kan het als main os gebruiken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Het bevalt me ondertussen zelfs zo goed dat ik besloten heb XP te laten voor wat het is en volledig op Win7 over te stappen, snel, mooi, gebruikersvriendelijk :)

Nooit gedacht dat MS zulke mooie producten kon maken :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Dirc


Ghosty J

ben aan het dowloaden met 200 kb ... beetje jammer!
eens kijken of het ook op de laptop werkt:P
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Dirc

32 en 64 bit tegelijk hier rond de 500-600k

Erik

#8
Ik heb de mijne maar uit de nieuwsgroep gehaald, ik kreeg maar 70kb ps ik had deze nzb gebruikt voor de 32bits versie.

link verwijderd bij mod

Toen was hij 20 min binnen  ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raphie

Hier ook geinstalleerd, wat een verademing na Vista zeg, bevalt i.d.d. super.
JBL PRX Power!

Staaled

Ben nu ook aan het downloaden en zeer benieuwd.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirc


HTip

Ben 'm aan het downloaden. Ben benieuwd of die op mijn oude PC draait :unsure:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Erik

Hij zou zelfs geschikt moeten zijn voor netbooks, je weet wel die dingen met die relatief trage atom cpu's. Dus een oude pc zou geen probleem horen te zijn. Mist er minimaal vista drivers voor dat ding uitwaren.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

HTip

Quote from: Erik on January 13, 2009, 08:02:16
Hij zou zelfs geschikt moeten zijn voor netbooks, je weet wel die dingen met die relatief trage atom cpu's. Dus een oude pc zou geen probleem horen te zijn. Mist er minimaal vista drivers voor dat ding uitwaren.


Goed om te horen. Heb slechts 512MB RAM, maar grafische kaart en geluidskaart zijn redelijk up-to-date. Over mijn wifi (Belkin Pre-N) heb ik twijfels...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Tinus_

Ik ga hem ook maar eens proberen. Ik kan op mijn werk niet upgraden naar Vista ivm met een belangrijk programma, die dus niet draait in Vista. Nu zal ik eens kijken of ik die draaiende krijg in Windows 7.
Rebuilding my HT

HTip

Ik heb 'm binnen. Heeft wel langer geduurd, maar ik was er toch niet ;)

Wordt iets voor het weekend. Vandaag is de HT aan de beurt :biggrin:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

#18
Ik heb hem sinds hij vrij is gegeven en moet zeggen dat het een -tot nu toe- erg goed product aan het worden is.
Van het weekend ga ik de 64bit versie installeren, ik ben benieuwd wat dat op gaat leveren.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

astrobart

Quote from: Erik on January 11, 2009, 13:37:37
En hij staat erop, dual boot optie. Eerste ding wat me opvalt, hij is niet zo rampzalig qua gebruik en traag als Vista. Alles werd meteen herkend qua drivers. Kon na 20 minuten meteen aan de slag. Het systeem werkt soepel en vreet niet zoveel  geheugen 900mb en 2.45gb vrij van de 4gb (32bits versie). Nadeel is dat je nu eerst alles voor de 2e keer moet instaLLEREN EN DAAR HEB IK NIET ZOVEEL ZIN IN ;D

Ziet er weer wat gelkter uit allemaal, beta versie mag tot sept getest worden dus je kan het als main os gebruiken.

ik ga hem op mijn laptop zetten maarhe dualboot??
welk programmatje is daarvoor het gemakkelijkst

Dirc


Madhouse

Quote from: Dirc on January 13, 2009, 13:02:05
ik zet hem in een vmware image

Heb je dat al voor elkaar? Want wij kregen het niet voor elkaar namelijk.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Erik

Quote from: HTip on January 13, 2009, 08:07:41
Goed om te horen. Heb slechts 512MB RAM, maar grafische kaart en geluidskaart zijn redelijk up-to-date. Over mijn wifi (Belkin Pre-N) heb ik twijfels...
512mb vond ik al nooit lekker werken in xp, pas bij 1gb werkte het goed. Ik denk dat je W7 toch ook wel 1 gb wil om lekker te werken, maar ben benieuwd naar jouw ervainig op 512kb
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#23
Quote from: astrobart on January 13, 2009, 12:55:35
ik ga hem op mijn laptop zetten maarhe dualboot??
welk programmatje is daarvoor het gemakkelijkst
Een lege partitie was genoeg voor mij, de partitie selecteren waar je hem op wilt hebben en de rest ging vanzelf.
Er zit zelfs een diskpartionerings programma in als je op de schijf "enter" geeft. Verder niet uitgeprobeerd want het ging zo ook bij mij.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

astrobart