Statische problemen????

Started by niels1962, January 8, 2009, 15:42:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

niels1962

Beste forumleden,

Ik ben bezig om mijn set weer eens een keer optimaal in te stellen omdat er wat dingetjes in huis en de installatie veranderd zijn. Nu heb ik daar voor natuurlijk het onscreen menu voor nodig. Dat werkte bij mij heel af en toe als ik mazzel was. Na een tip van Kjelt om de video out van de NAD762 op de component Y van de t.v. aan te sluiten had ik succes. Inmiddels staat er op die ingang een PS3 dus die kan ik niet meer gebruiken.

Dus weer terug naar de oude manier dacht ik en dat was vroeger via de videorecorder het signaal door te laten spelen naar de t.v. Dat werkte perfect. Dat zou dus ook kunnen met een digitale ontvanger met een extra scartingang dacht ik. Dus gister geprobeerd en voila, hij deed het.

Wat is nu het probleem? Des te langer de receiver aan staat, des te zwakker het signaal lijkt te worden. Als ik dus later op de dag het menu wil selecteren lukt dat gewoon niet meer. Bij eerste inschakeling van het apparaat lukt dit wel. Ik heb dus wat verschillende kabeltjes geprobeerd omdat daar natuurlijk ook kwaliteitsverschil in zit. Ik merkte met het wisselen van de videokabel op dat mijn centerspeaker heel licht ging kraken/storen. Misschien de andere speakers ook maar hier zat ik natuurlijk met mijn oor bij. Ik zit dus te denken dat er ergens statische electrischiteit word opgebouwd die het video out signaal verstoord.

Ook mijn sub springt aan als ik de receiver/versterker aan zet, ook als de sub niet meedraaid. Dus ook een klein lekstroomprobleempje denk ik. Die gaat echter na vijf minuten vanzelf weer uit.

Ik snap hier niets van. Alles is goed geaard in de wandcontactdozen. Misschien is mijn verdeeldoos niet goed? Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn en natuurlijk graag meteen een aanwijzing om het op te lossen.

Alvast bedankt en groet.

Niels.
TV: LG 4K / Versterker: Naim supernait 3 met HiCap DR / Streamer: Naim ND5 XS2/  DVD speler: Denon DBP 2010 / Speakers: Focal Spectral 40th / Subw: Definitive Supercube I 1500 Watt / Speaker kabel: Supra ply 3.4