hoofdtelefoon en temperaturen

Started by HTR, January 5, 2009, 21:46:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTR

hallo! ik zit te twijffelen, dus ik stel de vraag hier maar op het forum.

ik heb een AKG 701 hooftelefoon en ik zag dat het morgen -15 kan worden
hoe zit het met hoofdtelefoons en hele lage temperaturen? hoe gaan ze hier mee om?
oftewel, is het veilig om hem morgenvroeg op te doen of kan ik hem beter thuis laten.

mvg
stefan

astrobart


Ejorne

#2
Quote from: astrobart on January  5, 2009, 22:03:40
uhh muts?

Over een AKG701?  :crazy:
Maar uh, sowieso vind ik een AKG701 niet maar zo een hoofdtelefoon om mee over straat te gaan...
Alhoewel... met dergelijke temperaturen is het wellicht een welkome oorwarmer...  ::)

:music:

HTR

nee heb je gelijk aan, maargoed tis nog donker als k over straat ga dus dan is t wat anders.
hij is nogal groot, en zeker niet een van de mooiste, maar wel kwa geluid! een muts er overheen is geen optie, tenzij er maat xxxxl is  :P

HTR

het is inderdaad heerlijk warm, en muzikaal, ik heb em vorige week ook al gebruikt, maar met -15 ga ik toch twijffelen zullen we maar zeggen.

LexiconLogan

maak je geen zorgen..hooguit vriest ie aan je oren vast.
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

HTR

tis dus niet dat de membramen ofzo beschadigt kunnen raken? ik ben toch even voorzichtig, tis toch een hoofdtelefoon van 300/400 euro....

tiptop

Een moet de eerste zijn :P

Vertel ons 'savonds hoe is is gegaan en wij weten het ook. ;D :music:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Vampire

Ik denk sowieso niet dat het nog -15 is wanneer jij de straat op gaat, en bovendien wordt de koptelefoon nooit zo koud als de omgeving, omdat jijzelf warmte uitstraalt..
Geen zorgen over maken, zou ik zeggen...  ;)
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

astrobart

in de ochtend is het juist het koudst
Ik zou gewoon oorwarmers meenemen ;D

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTR

haha ja hoor, en het was lekker warm aan de oren, dus dik tevreden!

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.