AllStar's HT: foto update 7 december!

Started by AllStar, January 1, 2009, 16:28:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AllStar

Update 26 november



Update 19 oktober











De ruimte is ongeveer zo ingedeeld:


Apparatuur:
- Epson TW700 (ISF gecalibreerd)
- Cambridge Audio 340R
- Dune BD Prime
- Philips CD304 CD speler (vintage!)
- 4 x Monitor Audio BR2 (fronts bekabeld met Wyrewizzard Spellbinder, surrounds 2,5mm2 Gamma koper)
- BK Minotaur glossy black  O0
- Auralex Subdude
- Atacama Nexus 6 stands voor de fronts
- Target HS 60 stands voor de surrounds

De to-do lijst:
- Stands surrounds zwart spuiten
- Vloerkleed zoeken
- Dakraam netjes afwerken
- Kabels beter verstoppen  ::)
- Akoestiek verbeteren

Met name het laatste punt wil ik iets aan gaan doen. Iemand tips om de akoestiek zonder al te grote investeringen te verbeteren? ;) Ik ben al op zoek naar een mooi hoogpolig kleed, maar nog steeds niets gevonden wat ik mooi vind. Ook zit ik een beetje met de plaatsing van de surrounds, maar daar is gewoon weinig ruimte voor, dus ik zie geen andere mogelijkheden :(


Januari 2009

Helaas heb ik geen dedicated ruimte voor mijn HT plannen, dus moet ik het combineren.

Afmetingen:


Bovenaanzicht HT gedeelte:


Ikea meubel:


Monitor Audio BR2:


Klepje open . . :


BK Minotaur op een Auralex subdude:


Pana 42PX80:


Shot andere kant op (let niet op mn rears  :():


Andere kant v/d kamer:


Same:


Apparatuur:
- Panasonic 42PX80
- Cambridge Audio 340R
- Cheap ass Onkyo DVD speler
- Philips CD304 CD speler (vintage!)
- 2 x Monitor Audio BR2 (kabel: Wyrewizzard Spellbinder)
- Onkyo low-budget rears
- BK Minotaur glossy black  O0
- Auralex Subdude
- Atacama Nexus 6 stands

Plannen korte termijn: vloerkleed neerleggen (waarschijnlijk zoiets: http://www.ikea.com/PIAimages/39149_PE131565_S4.jpg) en de rears vervangen voor 2 x Monitor Audio BR2 die ook op Nexus 6 stands moeten komen (kast / bureau kan nog iets opschuiven om iets meer ruimte te maken). Center mis ik nu absoluut niet, vind het geheel nu wel strak, een center onder de TV maakt het wat onrustiger. Ook wil ik de akoestiek wat gaan verbeteren dmv Auralex panelen.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, en of jullie nog tips / ideeën hebben! En voor ik het vergeet te zeggen: kleurverschil tussen de zijwanden en de achterwand valt in real life heel erg mee, bijna niet te zien. Materiaal is gewoon anders, dus helemaal gelijk is het niet, maar de foto geeft een wat vertekend beeld.

graafke

#1
Ziet er goed uit!  8) mooie indeling van de ruimte.

R

Mooi zo. Inderdaad goed gebruik gemaakt van de ruimte die je hebt!

gicks

Mooie foto's, zie ik daar een canon eos...D? of toch alleen het bandje :p
Ik stem voor dit vloerkleed:
http://www.ikea.com/PIAimages/74867_PE192418_S4.jpg

:thumbs-up:
For HT related images check out my flickr page: http://www.flickr.com/photos/33758934@N03/

AllStar

Quote from: gicks on January  1, 2009, 21:36:05
Mooie foto's, zie ik daar een canon eos...D? of toch alleen het bandje :p
Ik stem voor dit vloerkleed:
http://www.ikea.com/PIAimages/74867_PE192418_S4.jpg

:thumbs-up:

Goed gezien :D Neckstrap van een EOS 30, er staat ook een oude Polaroid camera, een Canon FT, en Rollei A110 en een nog een analoog ding ;) Soort van verzameling, waarvan alleen de EOS 30 nog af en toe in gebruik is om een z/w rolletje vol te schieten . .

Dat groene kleed vind ik ook wel gaaf trouwens! Ik keek eerst naar de zwarte versie van de Hellum (http://www.ikea.com/PIAimages/0087549_PE216907_S4.JPG) maar de donkerrode die ik al gepost heb kan de ruimte ook wel hebben denk ik, een beetje kleur moet wel kunnen, daarom is gifgroen ook niet verkeerd :)

AllStar

#5
Projecteren is  O0 Had ik veel eerder moeten doen . .

Als alles op z'n plek hangt / staat zorg ik voor betere foto's!  ;D

EDIT: zie laatste post voor foto's ;)

Dirc

ziet er netjes uit!

Zullen vast mooie foto's worden!

AllStar

#7
Tijd geleden dat ik in dit topic heb gepost. Heb de opstelling vanwege praktische redenen toch weer om moeten gooien. Surrounds zijn intussen ook MA BR2's en de DVD speler is vervangen door een Dune BD Prime. Het ziet er nu zo uit:







De to-do lijst:
- Stands surrounds zwart spuiten
- Vloerkleed zoeken
- Dakraam netjes afwerken
- Kabels beter verstoppen  ::)
- Akoestiek verbeteren

Met name het laatste punt wil ik iets aan gaan doen. Iemand tips om de akoestiek zonder al te grote investeringen te verbeteren? ;) Ik ben al op zoek naar een mooi hoogpolig kleed, maar nog steeds niets gevonden wat ik mooi vind. Ook zit ik een beetje met de plaatsing van de surrounds, maar daar is gewoon weinig ruimte voor, dus ik zie geen andere mogelijkheden :(

mikeske

wow, heel mooi man  :o

Vind het mooier zoals het nu is en natuurlijk ook enkele mooie upgrades  8)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Valkyrie

Het ziet er enorm strak uit, je hebt een paar flinke stappen vooruit gedaan!! :thumbs-up: Ik vind het ook een mooie kleur op de muurt, welke kleur is dat?

Wat betreft akoestiek zal ik je aanraden om te gaan meten en luisteren, dan weet je wat je nodig hebt aan akoestische aanpassingen. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Dirc

heb je ook foto's van het geheel met een filmpje op 8)

AllStar

Quote from: Dirc on October 19, 2009, 19:39:39
heb je ook foto's van het geheel met een filmpje op 8)

Heb 2 foto's gemaakt en met Photoshop dit getoverd:


mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

AllStar


mikeske

Is de plaats van de sub eigenlijk zomaar gekozen of heb je op verschillende plaatsen getest ?
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

AllStar

Quote from: mikeske on October 19, 2009, 20:09:04
Is de plaats van de sub eigenlijk zomaar gekozen of heb je op verschillende plaatsen getest ?

Heeft eigenlijk altijd daar gestaan. Heel even naast de rechter front gezet, moet dat eigenlijk nog een keer proberen. Denk je dat dat een betere positie is? :)

mikeske

ik heb toch al veel positieve dingen gehoord over de sub tussen de fronts.

De juiste plaatsing van een sub maakt heel wat uit wat betrefd het laag.
Ik kan het weten, heb genoeg mogen schuiven en aanpassen om mijn 3 subs goed te krijgen  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

AllStar

Quote from: mikeske on October 19, 2009, 20:15:26
ik heb toch al veel positieve dingen gehoord over de sub tussen de fronts.

De juiste plaatsing van een sub maakt heel wat uit wat betrefd het laag.
Ik kan het weten, heb genoeg mogen schuiven en aanpassen om mijn 3 subs goed te krijgen  ;D

Tussen de fronts is lastig, daar heb ik eigenlijk geen ruimte voor. Hij zou wel rechts van de rechter-front kunnen staan . .

mikeske

Quote from: AllStar on October 19, 2009, 20:19:48
Tussen de fronts is lastig, daar heb ik eigenlijk geen ruimte voor. Hij zou wel rechts van de rechter-front kunnen staan . .

Ik zou het eens proberen, het kost tenslotte niks buiten wat moeite.

Er is ook nog de volgende manier:

Je plaats de sub in de zetel op je luisterplaats en je "kruipt" dan door de ruimte.
Waar je dan het beste laag hoort/voelt is normaal een goede plaats voor de sub.

Dat was een goede methode voor mijn SVS.
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

AllStar


Marcel078

Ziet er goed uit, man. Ik zie dat de BR2's een mooi plekje hebben gekregen  ;) De RX6's klinken steeds beter en het akoestiek probleem is behoorlijk onder controle maar kan nog beter  ;D
AVM PA 8.x | IOM M500 | Acoustic Energy AE309 | Linn Majik DS/0 | Micro Seiki DD40

Joris1971


migailov

Mooi ruimte!
Goed voorbeeld van het maximaal gebruik maken van de vierkante meters, knap gedaan hoor!
Zie dat je een 1D-Mark III hebt, ik verwacht van jou dan ook nog mooie plaatjes in 1 van de 'post je foto' topics ;)

AllStar

Quote from: Marcell-o on October 21, 2009, 07:46:13
Ziet er goed uit, man. Ik zie dat de BR2's een mooi plekje hebben gekregen  ;) De RX6's klinken steeds beter en het akoestiek probleem is behoorlijk onder controle maar kan nog beter  ;D

Ah dat is goed om te horen ;) De BR2's doen het prima als surrounds, ben er blij mee!

@ hierboven: fotografie is mijn andere hobby, helaas ook niet goedkoop, moet regelmatig kiezen tussen de twee  :dry:

MLCinema

Wouw, ziet er super goed uit zeg, wat een verschil ook met je eerdere foto's. Op die ruimte mag je trots zijn!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |