Welke HD PVR i.c.m. HD kanalen/Canal Digitaal?

Started by Fico, December 30, 2008, 15:32:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fico

Hallo satliefhebbers,

Ik ben mij volop aan het oriënteren voor een nieuwe HD PVR i.c.m. het top-pakket van TV Vlaanderen.

Wat moet hij allemaal kunnen?
- meerdaagse Mediahighway EPG van Canal Digitaal/TV Vlaanderen gebruiken
- probleemloze weergave van de SD en HD kanalen van Canal Digitaal/TV Vlaanderen
- 2 programma's tegelijkertijd opnemen of 1 opnemen en 1 kijken zowel in HD als SD
- DiSEqC 4-in-1 ondersteuning voor 4 LNB's
- (optioneel) automatisch schakelen tussen 576i/720p en 1080i over HDMI
- (optioneel) mogelijkheid om opgenomen programma's te kopiëren over ethernet naar PC

Ik beschik momenteel over een Humax HDCI-2000 i.c.m. een Triax 110cm en Triax Multiblock (13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E) en zou deze dus eventueel willen vervangen met een HD PVR.

Welk toestel zouden jullie mij aanraden?

Thx,
Fico
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Zwart

Ik heb de volgende keten voor TVV (inclusief HD-pakket):

Triax 88 cm > vier LNB's (twin) voor A1+2+3 en Hotbird > twee Triax-switches > Topfield TF7710HDPVR > LX508D

Quote from: Fico on December 30, 2008, 15:32:58
- meerdaagse Mediahighway EPG van Canal Digitaal/TV Vlaanderen gebruiken

Aan de meerdaagse Media Highway wordt nog gesleuteld. Zitten nog veel gaten in. Heb de EPG teruggezet op Now/Next.

Quote from: Fico on December 30, 2008, 15:32:58
- probleemloze weergave van de SD en HD kanalen van Canal Digitaal/TV Vlaanderen

SD en HD worden goed weergegeven. Ik laat alles nu upscalen naar 1080i door de Topfield om sneller te kunnen zappen (dan hoeft de Pio niet te schakelen). SD laten upscalen door de Pio levert wel een iets mooier plaatje op (minder zacht).

Quote from: Fico on December 30, 2008, 15:32:58
- 2 programma's tegelijkertijd opnemen of 1 opnemen en 1 kijken zowel in HD als SD

Allemaal geen probleem. Kan zelfs meer dan dat: twee opnemen en 1 kijken (mag niet meer gecodeerd zijn in dit geval).

Quote from: Fico on December 30, 2008, 15:32:58
- DiSEqC 4-in-1 ondersteuning voor 4 LNB's

Ja, ik heb vier twin-LNB's.

Quote from: Fico on December 30, 2008, 15:32:58
- (optioneel) automatisch schakelen tussen 576i/720p en 1080i over HDMI

Als je de Topfield op 576i/Auto zet, wordt al het upcalewerk overgelaten aan de Pio.

Quote from: Fico on December 30, 2008, 15:32:58
- (optioneel) mogelijkheid om opgenomen programma's te kopiëren over ethernet naar PC

Ja, dat kan hij ook.

Fico

#2
Quote from: Zwart on December 31, 2008, 12:38:33
Ik heb de volgende keten voor TVV (inclusief HD-pakket):
Triax 88 cm > vier LNB's (twin) voor A1+2+3 en Hotbird > twee Triax-switches > Topfield TF7710HDPVR > LX508D

Welke CAM module gebruik je in deze setup? Zou mijn officiële CDS/TVV CAM daar ook nog in werken?

Quote from: Zwart on December 31, 2008, 12:38:33
SD en HD worden goed weergegeven. Ik laat alles nu upscalen naar 1080i door de Topfield om sneller te kunnen zappen (dan hoeft de Pio niet te schakelen). SD laten upscalen door de Pio levert wel een iets mooier plaatje op (minder zacht).

Mijn Humax is gevoelig voor lage bitrates en laat dan snel blokken/false contouring zien.
Heb jij daar dan geen last van?

Quote from: Zwart on December 31, 2008, 12:38:33
Aan de meerdaagse Media Highway wordt nog gesleuteld. Zitten nog veel gaten in. Heb de EPG teruggezet op Now/Next.

Wil je hiermee zeggen dat jouw Topfield nu al in staat is om ook de Mediahighway EPG te tonen of is dat nog toekomstmuziek? En zo ja, hoeveel dagen gaat die vooruit?

Quote from: Zwart on December 31, 2008, 12:38:33
Allemaal geen probleem. Kan zelfs meer dan dat: twee opnemen en 1 kijken (mag niet meer gecodeerd zijn in dit geval).

Wil je hiermee zeggen dat je Topfield altijd alles ongecodeerd opneemt?
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Zwart

Quote from: Fico on December 31, 2008, 14:47:48
Welke CAM module gebruik je in deze setup? Zou mijn officiële CDS/TVV CAM daar ook nog in werken?

Ik heb een tijd de officiële van TVV gehad. Daarmee had ik last van het grijzebalkprobleem bij het zappen naar de HD-zenders. Die CAM heb ik vervolgens op aanraden van de distributeur ingeruild voor een Powercam Pro. Daarmee heb ik geen last meer van de grijze balk. Er zijn in het begin nogal wat problemen geweest met deze ontvanger, maar zolang je maar met één CAM werkt, lijkt het nu in orde.

Quote from: Fico on December 31, 2008, 14:47:48
Mijn Humax is gevoelig voor lage bitrates en laat dan snel blokken/false contouring zien.
Heb jij daar dan geen last van?

Nee hoor, geen blokken of andere troep. Mooi beeld.

Quote from: Fico on December 31, 2008, 14:47:48
Wil je hiermee zeggen dat jouw Topfield nu al in staat is om ook de Mediahighway EPG te tonen of is dat nog toekomstmuziek? En zo ja, hoeveel dagen gaat die vooruit?

Ja, met de laatste firmware kan hij dat nu al. Nou ja, hij probeert het. Het resultaat (voor twee dagen, vandaag en morgen) is vooralsnog onbruikbaar (grote gaten in de programmering), vandaar dat ik hem heb teruggezet op het huidige + volgende programma.

Quote from: Fico on December 31, 2008, 14:47:48
Wil je hiermee zeggen dat je Topfield altijd alles ongecodeerd opneemt?

Zolang je niet zapt, wordt ongecodeerd opgenomen. Zodra je zapt, wordt de rest van het programma gecodeerd opgenomen.

Fico

Quote from: Zwart on December 31, 2008, 15:11:43
Ja, met de laatste firmware kan hij dat nu al. Nou ja, hij probeert het. Het resultaat (voor twee dagen, vandaag en morgen) is vooralsnog onbruikbaar (grote gaten in de programmering), vandaar dat ik hem heb teruggezet op het huidige + volgende programma.

Waarom teruggezet? Laat hij dan in de Mediahighway EPG dan het huidige + volgende programma niet altijd zien dan?
Het blijft toch een hoop gepruts met die EPG van TV Vlaanderen he  :mad:
Ze zouden daar bij TV Vlaanderen eens iemand op stage moeten sturen bij Telenet Digital TV!

Quote from: Zwart on December 31, 2008, 15:11:43
Zolang je niet zapt, wordt ongecodeerd opgenomen. Zodra je zapt, wordt de rest van het programma gecodeerd opgenomen.

Oei, dat klinkt niet al te goed. Het blijft dus een knoeiboel :(

Zaterdag ga ik bij iemand op bezoek die zich een Homecast 8100 CIPVR heeft aangeschaft i.c.m. het TVV plus-pakket. Ik ben eens benieuwd  ::)

BTW, heb je die Dreambox 8000 al gezien?  8)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Zwart

Quote from: Fico on December 31, 2008, 15:28:59
Waarom teruggezet? Laat hij dan in de Mediahighway EPG dan het huidige + volgende programma niet altijd zien dan?

Goeie vraag. Het resultaat is gewoon erg onoverzichtelijk.

Quote from: Fico on December 31, 2008, 15:28:59
Het blijft toch een hoop gepruts met die EPG van TV Vlaanderen he  :mad:

Weet ook niet of het probleem aan Topfield of aan TVV ligt.

Quote from: Fico on December 31, 2008, 15:28:59
Oei, dat klinkt niet al te goed. Het blijft dus een knoeiboel :(

Ach, zo blijft er iets om naar uit te kijken.

Quote from: Fico on December 31, 2008, 15:28:59
Zaterdag ga ik bij iemand op bezoek die zich een Homecast 8100 CIPVR heeft aangeschaft i.c.m. het TVV plus-pakket. Ik ben eens benieuwd  ::)

En die hebben dan dezelfde of weer andere problemen.

Quote from: Fico on December 31, 2008, 15:28:59
BTW, heb je die Dreambox 8000 al gezien?  8)

Geen HDMI?

Fico

Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Zwart

Quote from: Fico on December 31, 2008, 15:47:43
Gewoon een DVI-HDMI kabel ertussen. Dat is toch geen probleem?

Die kabel krijg je er zelfs bij, lees ik, ook voor het geluid. Maar dan gelden er weer andere beperkingen, lees ik. Verder weet ik het ook niet, hoor. Met die apparaten is er altijd wel wat. Ik ben gewoon tevreden met wat ik heb en daar probeer ik het beste uit te halen.

Fico

Quote from: Zwart on December 31, 2008, 15:54:13
Die kabel krijg je er zelfs bij, lees ik, ook voor het geluid. Maar dan gelden er weer andere beperkingen, lees ik. Verder weet ik het ook niet, hoor. Met die apparaten is er altijd wel wat. Ik ben gewoon tevreden met wat ik heb en daar probeer ik het beste uit te halen.

Het knappe aan een Dreambox is dat de software zo aanpasbaar is dat je er altijd wel een werkende oplossing van kan maken. Mijn Humax daarentegen...  :crazy:
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

#9
Fico, over die Mediahighway EPG, houd er wel rekening mee dat Mediahighway een aflopende zaak is. Voor
een EPG op de HDTV kanalen gaat CDS/TVV namelijk enkel Nagraguide ondersteunen.
Vooralsnog zijn het alleen de Philips ontvangers die dit ondersteunen.

Of een Dreambox dit ooit zal kunnen emuleren of iets dergelijks is mij niet bekend.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Fico

#10
Quote from: Bengbeng on December 31, 2008, 17:06:08
Of een Dreambox dit ooit zal kunnen emuleren of iets dergelijks is mij niet bekend.

Ai, dan zal ik best nog maar afwachten  :unsure:
De goede werking van de EPG is voor mij van essentieel belang.
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Flexaa

Ik zie van geen enkel merk vrije ontvangers(Kathrein, Topfield, Humax, Technisat) met nagraguide ingebouwd, dus dat wordt me nog wat ..

Fico

#12
Quote from: Flexaa on January  2, 2009, 09:40:25
Ik zie van geen enkel merk vrije ontvangers(Kathrein, Topfield, Humax, Technisat) met nagraguide ingebouwd, dus dat wordt me nog wat ..

Aangezien ik maar over single LNB's beschik en dus niet meteen een behoefte heb aan dubbele tuners lijkt me een Dreambox 800 toch voorlopig de beste oplossing.

De Dreambox is een soort hobbydoos waarvoor duizenden satliefhebbers plug-ins schrijven die je gratis kan downloaden. De kans is dan ook erg groot dat daar binnenkort een CDS compatibele Nagraguide voor zal te vinden zijn ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Zwart

Quote from: Fico on January  2, 2009, 10:00:02
De kans is dan ook erg groot dat daar binnenkort een CDS compatibele Nagraguide voor zal te vinden zijn ;)

Waarom stopt Topfield (of de importeur) dan nog werk in de TF7710HDPVR om daar de MediaHighway in te krijgen? Als binnenkort wordt overgestapt op iets anders, kunnen ze beter even wachten en die nieuwe EPG inbouwen.

Bengbeng

#14
Quote from: Zwart on January  2, 2009, 13:39:09
Waarom stopt Topfield (of de importeur) dan nog werk in de TF7710HDPVR om daar de MediaHighway in te krijgen? Als binnenkort wordt overgestapt op iets anders, kunnen ze beter even wachten en die nieuwe EPG inbouwen.

De SD kanalen blijven waarschijnlijk nog wel een paar jaar bestaan en blijven zolang voorzien worden van Mediahighway.

Het is HDTV waar enkel Nagraguide gebruikt voor gaat worden.

@Fico; of Nagraguide eenvoudig te emuleren gaat zijn is echt de vraag, want Nagraguide schijnt gedeeltelijk een
hardware implementatie te zijn in de Philips ontvangers.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Fico

Quote from: Bengbeng on January  2, 2009, 14:35:17
@Fico; of Nagraguide eenvoudig te emuleren gaat zijn is echt de vraag, want Nagraguide schijnt gedeeltelijk een
hardware implementatie te zijn in de Philips ontvangers.

Laat ons hopen dat de Dreambox boys daar toch iets op vinden  ::)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500


Fico


Gezien de support en beschikbare software zou ik het toch bij de Dreambox houden.

Indien er achteraf softwareproblemen zouden zijn je met je ontvanger, kan je in het geval van een Dreambox nog altijd overschakelen op alternatieve firmware (Newnigma2, PLi, ...).
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

marconist

Hm, Astrasat staat bekend om goede support.
Voordat die 8000 alternatieve knutselsoftware heeft zijn we ook weer een jaar verder. Bovendien heeft 't mij wat te lang geduurd voordat ie op de markt kwam (troubles als je de Duitsers mag geloven) en moet die PVR 1000 Euro gaan kosten + de kosten van een twin tuner.

Ik ben er eigenlijk niet zo zeker van dat de 8000 een echte dreambox is ......  ;)

monthy

#19
Ik heb sinds gisteren een AZ BOX HD Elite staan op enkele bugs na, ben ik eigenlijk een beetje blij verrast door de vele mogelijkheden van deze ontvanger beschikt over een mediaplayer die al erg veel formaten kan afspelen ook MKV ook via het netwerk, beschikt tevens een optie om Youtube filmpjes te bekijken.

TubeKees

HTPC bouwen, 2x Digital Everywhere Floppy DTV-S2 er in, 2e kaartje bij Canaal Digitaal aanvragen. + Kun je gelijk je DVD speler de deur uit doen  :)