brabants filmhuukske

Started by mister brown, December 28, 2008, 21:26:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mister brown

na een jaar op dit forum rondgehangen te hebben dacht ik laat ik ook eens wat van mijn knutselhokje zien.
ben nu bezig met de garage te verbouwen tot een leuk gezellig kijkbare ruimte om natuurlijk wat filmpjes weg te kijken.

de garage was 8 meter lang 3.50 breed, nu heeft de vorrige eigenaar een keukenblok in de garage gezet, die heb ik laten staan en een gordijn voorgeplaats.
aan de andere kant een wandje van gipsplaten gezet waar mijn apparatuur op planken komt te staan. op mijn eindversterkers na. die zijn te zwaar om op een plank te plaatsen.
plafon  heb ik verlaagd met een systeemplafon met accoustische platen.
ik ben nu op de stucadoor aan het wachten voor het smeren van de platen zodat die geschilderd kan worden en de planken gemonteerd kunnen worden.
morgen vloerbedekking halen.
en ik hoop eind van de week toch wel mijn eerste film te kunnen kijken.
korte omschrijving misschien niet geheel duidelijk, maar fotos zullen dit verhaal toelichten.


mister brown

#1
.

mister brown


mister brown


mister brown

er hebben zich al wat veranderingen plaatsgevonden, fotos volgen   :music:

mister brown

even kijken hoe het staat, al moet stucie nog komen en de wand op nog een keer geschilderd worden... :wacko:

mister brown


mister brown

#7
en dan de stoel waar moi op de sweet spot zit!
en de volgende fotos komen weer zo snel mogelijk.... O0

remon123

mooie ruimte hoor ik ga dit volgen ben benieuwd naar het resultaat
Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

JeKa


reza

Welkom in het private home theater topic ;D
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

SpeedyAndré

Geen kinderachtig gedoe, meteen Infinity speakers en Aragon versterking erin  :devil: :wub:
Wel een beetje vreemd dat er een rolscherm hangt, dat zou toch een vast scherm kunnen zijn?
Suc6 met klussen  :xmas:

André
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

mister brown

Quote from: SpeedyAndré on December 29, 2008, 00:58:07
Geen kinderachtig gedoe, meteen Infinity speakers en Aragon versterking erin  :devil: :wub:
Wel een beetje vreemd dat er een rolscherm hangt, dat zou toch een vast scherm kunnen zijn?
Suc6 met klussen  :xmas:

André

dat zou idd een vast scherm kunnen gaan worden, misschien wel overweging wat groter ook. moet even kijken als alles klaar is. maar moet wel zeggen dat ik er wel aan gedacht heb.
ziet er volgens mij nog wel mooier uit ook.

maar in ieder geval bedankt.

HTip

Ziet er goed uit 8)

Lijkt een nieuwe trend te worden.
Na de zolders, kelders, etc. is de garage terrein aan 't winnen :biggrin:

Succes met de afronding :xmas:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mister brown

tja zolder was ook een overweging, de ruimte op de zolder is wel groter.
maar moet ook nog een beetje aan de buren denken en met mijn svs sub zijn ze daar niet altijd blij mee. dus vandaar dat de keuze de garage is geworden.
los van de buren O0

SpeedyAndré

Hoe ga je straks om met de verwarming, laat je de boel afkoelen als je er niet bent en is het snel warm?
Het lijkt me voor de apparatuur beter als de temperatuur en luchtvochtigheid niet teveel schommelen  :xmas:

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

mister brown

Quote from: SpeedyAndré on December 29, 2008, 13:23:17
Hoe ga je straks om met de verwarming, laat je de boel afkoelen als je er niet bent en is het snel warm?
Het lijkt me voor de apparatuur beter als de temperatuur en luchtvochtigheid niet teveel schommelen  :xmas:

André  8)

weet niet of dat heel veel gevolgen heeft voor apparatuur? maar idd het is best fris nu. maar denk als ik de versterkers aan zet dat die wel als kachel kunnen functioneren.

maar goed zo aan je reactie te horen is het dus niet goed voor al mijn spullen. dus eigenlijk zou er iets van verwarming in moet dus?

SpeedyAndré

Ik zou het wel aanraden als je de spullen in de winter daar laat staan.
Misschien kan je een cvradiator plaatsen als je cv hebt, dat is de goedkoopste oplossing.
Elektrisch verwarmen is een dure grap maar dat is wel snel geregeld.
Ook voor de vloerbedekking e.d. is het m.i. niet goed als het klam en koud wordt  :huh2:
Als ik een garage zou inrichten als HT dan zou ik hem zeker 's winters willen gebruiken.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

mister brown

#19
na wat irritaties hoe mijn opstelling was toch maar weer aan de knutsel en de boel omgegooid, plus nog wat warmte gemaakt voor de koude winterse dagen.
hieronder alvast een foto hoe het gaat worden, de platen moeten nog gesmeerd worden en verfje er over. donker bruin gaat het worden.
keukenblok is nu verstopt achter wat plaatjes ipv gordijn ervoor, en dat scheelt toch weer een goede anderhalve meter dat mijn doek naar achter hangt.
dus in zijn geheel kijkt de ruimte ook weer wat groter nu. :biggrin:

mister brown

stukkie had wat vertraging deze week komt die de platen smeren, en dan kan ik ga schilderen en het plafon aanhelen.
nog wat aankopen in het vooruitzicht, heb bij joris van dit forum wat mailtjes neer gelegd, betreft overname van kabels interlinks en speaker kabel voor mijn center, want ik ga niet vertellen wat er nu ligt want dat is het toppunt van speakermisbruik :crazy: dus ik denk dat mijn center wel gelukkig wordt met van de hull goldwater.

en de rest van mijn speakers worden dan hopelijk aangestuurd op mijn versterker met audi quest en van de hull.

maar fotos vogen......

MLCinema

Anderhalve meter naar achteren, dat roept natuurlijk om een groter vast spanscherm :devil:. Zeer leuke set!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

hoekie

Quote from: mister brown on December 29, 2008, 20:11:57
weet niet of dat heel veel gevolgen heeft voor apparatuur? maar idd het is best fris nu. maar denk als ik de versterkers aan zet dat die wel als kachel kunnen functioneren.

maar goed zo aan je reactie te horen is het dus niet goed voor al mijn spullen. dus eigenlijk zou er iets van verwarming in moet dus?


wat is best fris nu ? bij mij is het bijna 11 graden... koud dus...
ik ga proberen nog een radiator te laten plaatsen...

dan maar vlakbij het scherm en tegen de wand... en misschien iets minder voor het geluidsbeeld.. het is niet anders...

graafke

Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat!

reza

Mooi, Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"