BELANGRIJKE POLL OVER PRIJSVRAGEN !!!!

Started by J.A.F._Doorhof, December 26, 2008, 12:01:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vind jij dat de prijsvragen voor de HTforum donateurs :

Open moeten zijn voor alle leden
76 (33.9%)
Open moeten zijn voor de donateurs (het is immers hun donatie die het mogelijk maakt)
127 (56.7%)
pffff, geen mening
21 (9.4%)

Total Members Voted: 222

Midcall

Ik wil geen spelbreker zijn in deze (het topic was me niet eerder opgevallen), maar is het niet illegaal om alleen mensen die betalen (laten we het in dit geval donateurs noemen) aan een prijsvraag/loterij mee te laten doen? De wet is zeer strak geregeld in deze, je mag namelijk niet zonder vergunning een (commerciële) loterij opzetten en dat wordt het al heel snel op deze manier want feitelijk komt het er net als andere loterijen op neer dat je eerst moet betalen om aan een prijsvraag/loterij mee te mogen doen en om die reden niet verschillend van een staatloterij, lotto of weet ik veel wat nog meer.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

beunky

Volgens mij mag dit, omdat donateurschap niet één op één te linken is aan een loterij/prijsvraag.
Mensen hebben namelijk de keus om al dan niet mee te doen en men doet feitelijk gewoon een vrije gift.

Maar misschien zit ik er wel helemaal naast ;D
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Midcall

#27
Quote from: beunky on November 16, 2009, 10:15:18
Volgens mij mag dit, omdat donateurschap niet één op één te linken is aan een loterij/prijsvraag.
Mensen hebben namelijk de keus om al dan niet mee te doen en men doet feitelijk gewoon een vrije gift.

Maar misschien zit ik er wel helemaal naast ;D

Lees de vraag van de poll en dan lijkt het mij volledig voorgekauwd, hierin wordt toch overduidelijk een prijsvraag aan donateursschap gelinkt?
Voor de wet gaat het niet om het donateurschap, maar om de prijsvraag. De stelling hier is; je mag alleen maar aan de prijsvraag meedoen als je betaald hebt. De meerwaarde van die betaling is feitelijk niets anders dan dat je mee mag doen aan een loterij, want het 'product' htforum is voor iedereen gratis.

Hierin verschilt het van andere promoacties op, ik zeg maar wat, een pot pindakaas waar een prijsvraag op zit. Je betaalt voor het product en mensen betalen niets extra als ze aan de prijsvraag mee willen doen. Er wordt feitelijk geen geld verdient aan de prijsvraag opzich, men hoopt alleen meer pindakaas te verkopen en dit is toegestaan in de Nederlandse wet. Maar hier op het forum gaat het om een gratis product en men moet betaald hebben om aan de prijsvraag mee te doen en dat is illegaal in Nederland. Of je verplicht al je leden een bedrag te betalen voor het lidmaatschap voor het forum en dan kunnen ze allemaal meedoen, of je beslist dat de dienst gratis blijft en ook dan mag iedereen meedoen. Maar alleen mensen die betalen, voor iets wat eigenlijk gratis is, toestaan om aan een loterij mee te doen kan niet, daar trapt de wetgever niet in  :(
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Wolf

#28
Ik vindt dat de prijsvragen gewoon open moeten blijven.
Omdat dan alle leden kans maken op een leuke prijs of iets anders.
En zo heeft iedereen kans op een prijs of iets anders
proud member of www.htforum.nl

htbroek

Ik vind dat je beide userbases moet koesteren. Je kan immers niet zonder beide groepen. Je zult hier een goede middenweg in moeten vinden.

Misschien heeft de partij die de prijsvraag bedenkt er ook wat over te zeggen. Voor hun is het natuurlijk marketing en willen zo veel mogelijk mensen bereiken.

Roger Black

Aan de andere kant is het ook goed voor het forum het doneren aantrekkelijk(er) te maken, naast de titel.

Midcall

Quote from: Roger Black on September  1, 2010, 12:08:02
Aan de andere kant is het ook goed voor het forum het doneren aantrekkelijk(er) te maken, naast de titel.
Het is maar hoe je het bekijkt natuurlijk. Waarom zou iemand doneren om daar vervolgens te zien dat er allemaal prijzen worden weggegeven. Je zou zomaar kunnen denken dat men het geld voor het omhoog houden van dit forum schijnbaar niet heel hard nodig heeft.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Roger Black

Dat zou je kunnen denken. Mijn motivatie om te doneren heeft alleen te maken met een gun factor. Niet met prijsvragen (heb er immers nog nooit iets van gezien hier)

rbormans

Misschien was het kicken van dit oude topic een subtiele hint om nog eens een prijsvraag te organiseren ;D

Joris1971

Quote from: Midcall on November 16, 2009, 10:11:21
Ik wil geen spelbreker zijn in deze (het topic was me niet eerder opgevallen), maar is het niet illegaal om alleen mensen die betalen (laten we het in dit geval donateurs noemen) aan een prijsvraag/loterij mee te laten doen? De wet is zeer strak geregeld in deze, je mag namelijk niet zonder vergunning een (commerciële) loterij opzetten en dat wordt het al heel snel op deze manier want feitelijk komt het er net als andere loterijen op neer dat je eerst moet betalen om aan een prijsvraag/loterij mee te mogen doen en om die reden niet verschillend van een staatloterij, lotto of weet ik veel wat nog meer.

Wat een gezeur zeg, hang svp niet zo het heilig boontje uit...

Raphie

Welke prijsvragen ?!? Frank heeft z'n iPad en iPhone gewoon verkocht hoor  :D
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

@midcall,
Mensen die het forum een donatie geven krijgen ook extra mailruimte en mogen direct in de markt posten.
Je kan in principe dan ook spreken over discriminatie.....
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Midcall

Quote from: Joris1971 on September  9, 2010, 19:03:08
Wat een gezeur zeg, hang svp niet zo het heilig boontje uit...
:yawnee:

Mag ik dat zelf uitmaken?
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Midcall

Quote from: J.A.F._Doorhof on September  9, 2010, 23:10:07
@midcall,
Mensen die het forum een donatie geven krijgen ook extra mailruimte en mogen direct in de markt posten.
Je kan in principe dan ook spreken over discriminatie.....
In dat geval zit het volgens de letter van de wet wel goed. Dat kan worden gezien als een extra dienst, waar enkel de betaler (donateur) recht op heeft. Dan is het donateursschap niet 1 op 1 meer te linken aan de prijsvraag/loterij en dan is het volkomen legaal.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

koosnaampje-audiofiel

Zou voor iedereen moeten zijn.

Voorbeeld: als ik vandaag een topic lees dat iemand een mp3 speler zoekt voor zijn dochter en dan meteen een reactie krijgt ik stuur je er gratis een op....tja dan denk ik toch mooi dat we elkaar op zo'n manier kunnen helpen.
Zo heb ik laatst een computer professioneel verpakt voor iemand die naar buitenland verzonden moest worden.

Op deze manier draagt iedereen zijn steentje bij, donatie of niet, of ben je zonder minder welkom/of is het je dan niet gegund?

Als donatie niet met paypal was, dan had ik al lang wat gestort, maargoed dan is de vraag weer verdiend iemand die veel stort eerder een prijs dan iemand die een kleine donatie doet...onzin prijzen zijn voor iedereen.
Anders wordt niet iedereen op prijs gesteld hier.... :D
Klipsch, Denon.

J.A.F._Doorhof

Beter lezen.......
Donaties kunnen ook via de bank :(

En beter lezen heeft ook dit tot gevolg.
Het is al een paar keer aangegeven dat de prijsvragen voor IEDEREEN ZIJN, OF voor de donateurs.
ook dat is bepaald door de bezoekers zelf.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

koosnaampje-audiofiel

Quote from: J.A.F._Doorhof on September  9, 2010, 23:24:31
Beter lezen.......
Donaties kunnen ook via de bank :(

En beter lezen heeft ook dit tot gevolg.
Het is al een paar keer aangegeven dat de prijsvragen voor IEDEREEN ZIJN, OF voor de donateurs.
ook dat is bepaald door de bezoekers zelf.


Als dat zo is Frank, dan ben ik binnenkort donateur geen probleem ik vind normaal als je "zoveel" gebruik van iets maakt ben ook van mening dat iedereen ze steentje bij moet dragen, maar dat kan op verschillende manieren.

Nou nietzo boos reageren... ;)
Klipsch, Denon.

AbZ

#42
.

koosnaampje-audiofiel

Quote from: AbZ on September  9, 2010, 23:45:49
:smile:

Dat is flauw knippen....journalist van beroep zeker.....of werk je voor Robert Jensen.... ;)
Klipsch, Denon.

AbZ

#44
.

J.A.F._Doorhof

ben niet boos, maar baal er wel van dat er een "opmerking/aanval" die duidelijk komt door niet goed lezen :D
En dat gebeurt heel veel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

koosnaampje-audiofiel

Quote from: AbZ on September  9, 2010, 23:54:08
Gewoon iemand die iets verkeerd las  :blink:  en dientengevolge moest lachen  :smile:
Geen aanval   :coffee:

Weet ik, gebeurd mij ook vaak... :D

@Frank oke ik begrijp wat je bedoeld.

Maar omschreef toch ook dingen die wel positief waren, en het was zeker geen aanval maar meer mijn manier van denken.
Excuses als dat gebaseerd was op niet goed lezen.
Klipsch, Denon.

AbZ

#47
.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"