Scherm kopen bij ITC

Started by olavl, December 24, 2008, 15:38:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

olavl

Ik bel net ITC met de bedoeling een nieuw scherm voor mijn projector te kopen.

De verkoopster vraagt wat voor projector ik heb. Ik antwoord: een Barco, een echte CRT.
Antwoord van de verkoopster: Oh, nog zo'n oude. Wanneer ben je van plan deze te vervangen?

Met dit antwoord had ik genoeg informatie. Ik koop geen scherm bij ITC.

EDIT MOD: dit om verwarring in de toekomst te voorkomen als iemand dit leest.
QuoteWel goed luisteren.

De vraag was, GA JE HEM BINNENKORT VERVANGEN.
Dit is belangrijk voor het advies wat we geven voor het scherm dat je kiest.
MAW als je hem binnenkort vervangt voor bv een JVC dan krijg je een 1.0 gain scherm.
Als je hem NIET vervangt zullen we adviseren richting de 1.3 gain schermen.

Daarnaast was je boos dat je niet terug gebeld zou zijn maar dat hebben we wel gedaan, echter met kerstavond is het erg druk en er zijn maar 2 mensen bij ons die de klanten helpen met hometheater dus dan moet je wel net hebben dat die op dat moment beschikbaar zijn.

We zullen ten alle tijden vragen aan een klant of hij binnenkort een upgrade doet, een scherm koop je namelijk voor langere tijd en een projector is vaak voor upgrade toepasbaar.

Daarbij hebben we vandaag je zelfs nog alle prijzen door gestuurd en veel informatie doorgemaild voor alternatieve schermen, ik denk dat weinig bedrijven dat op kerstavond doen, wij staan voor onze service en informatie.
Beetje lullig dan dat dit zo word neer gepost.

We zijn zelf zeer goed op de hoogte van wat een CRT kan maar weten ook wat de digitale units doen, aangezien je niet om het goedkoopste scherm vroeg is het doodzonde als je dan binnen een half jaar veel geld weggooit.

MAW we zijn geen verkopers dien denken aan alleen maar verkopen, we doen nog ECHT maatwerk en dat is misschien even wennen






hifiman

Quote from: olavl on December 24, 2008, 15:38:32
Met dit antwoord had ik genoeg informatie. Ik koop geen scherm bij ICT.
Maar je post nog wel graag op hun forum  :P

jasjenl

Inderdaad... als je al zo gauw afhaakt, ga je toch lekker ergens anders heen?
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

rbormans

Quote from: olavl on December 24, 2008, 15:38:32
Ik bel net ICT met de bedoeling een nieuw scherm voor mijn projector te kopen.

De verkoopster vraagt wat voor projector ik heb. Ik antwoord: een Barco, een echte CRT.
Antwoord van de verkoopster: Oh, nog zo'n oude. Wanneer ben je van plan deze te vervangen?

Met dit antwoord had ik genoeg informatie. Ik koop geen scherm bij ICT.
Wie is ICT ? (of bedoel je ITC ?)

Misschien bedoelde de verkoopster wel dat de gain voor een CRT weer net wat anders ligt dan deze voor digitale projectoren, en wou ze je voor een miskoop behoeden.

Enkel op basis van wat in deze post staat vind ik het nogal een "overreactie".

GH


jslaman

#6
Quote from: olavl on December 24, 2008, 15:38:32

Antwoord van de verkoopster: Oh, nog zo'n oude. Wanneer ben je van plan deze te vervangen?


Inderdaad een overreactie, en het mooiste is nog: ze heeft gelijk ook!   ;) :devil:

danielo

Iets zegt mij dat ze prima wist wat crt is en kan  :biggrin:, Het zal meer zijn dat ze daar de omslag van crt naar digitaal al gedaan hebben. Of mischien gewoon een eerste reactie op het gebruik van hun nieuwe rs20 :).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

roland p

JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

danielo

#9
Ach een spraak verwarring is snel gemaakt, Het was waarschijnlijk niet zo bedoeld. Laat ik mijn eigen ervaring met ITC even delen. Ik weet niet wie geholpen heeft maar heb wel een vermoeden. Ik was afgelopen zaterdag in de winkel (flink eind weg) en het was er best wel druk, duidelijk de hele omgeving komt daar langs voor hun computer problemen. Het deed mij een beetje denken aan een jaar of 20 geleden in vele kleine computer winkels die je haast niet meer ziet in grote steden. Klanten werden met een enorme rust geholpen en er was een duidelijk vraag en antwoord spel wat erg vermakelijk (herkening) was om te volgen.

Nadeel was wel dat ik een 30min. of meer moest wachten maar dat heb ik toch liever dan de mediamarkt aanpak. Niet iedereen is zo bij de hand als mensen op het forum en wat persoonlijke aandacht missen mensen toch vaak. Voor de duidelijkheid andere medewerkers van de winkel konden mij niet helpen (ben altijd een afwijking ook nu weer) moest specifiek op iemand wachten. En koffie aanbieden bij de mediamarkt is er ook niet bij.

Daniel.


denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

olavl

Ja, lange tenen, inderdaad.

Helaas, ik vind het een slechte houding van een verkoper als deze zich neerbuigend uitlaat over de bezittingen van de klant. Volgens mij is dat ongeveer les 1 in verkopen.

SisterOfMercy

Ach, dan koop je toch gewoon een Carada direct bij de fabrikant.  ;D
The kissing and the colour come crashing down

tijse400

tss
upraen heet dat natuurlijk en heeft niks te maken met neerbuigend reageren.
een verkoopster is ook maar een verkoopster zou ik zeggen
je hdmi / bluray met full hd zie ik je nog niet plug en play aansliten en wat dat betreft zitten er een heleboel voordelen aan een digitale projector.

maar misschien wilde ze je ook wel een nieuwe crt aanbieden, ds ik vind je reactie wel een beetje overdreven.

als klant die er verstand van heeft sta je toc h zeker wel boven een verkoper die zijn werk probeert te doen

of koop jij je auto ook bij de fabriek? kan me niet voorstellen dat die garages allemaal ej tweedehandsje de hemel inprijzen en je er een winterdeken voor willen aansmeren, ipv dat ze vragen hoe OUD ie is, en de nadelen beginnen op te noemen, danwel de voordelen van een nnieuwe auto.
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

master30

Ik denk dat ze dat vroeg om de reden dat als je je barco binnen korte tijd zou willen vervangen , je dan nu al vast beter kon investeren in een scherm dat geschikt is voor je nieuwe projector.

maar goed dat weet ik ook niet, zeker
ik heb wel goede ervaring met ze.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

J.A.F._Doorhof

#14
Wel goed luisteren.

De vraag was, GA JE HEM BINNENKORT VERVANGEN.
Dit is belangrijk voor het advies wat we geven voor het scherm dat je kiest.
MAW als je hem binnenkort vervangt voor bv een JVC dan krijg je een 1.0 gain scherm.
Als je hem NIET vervangt zullen we adviseren richting de 1.3 gain schermen.

Daarnaast was je boos dat je niet terug gebeld zou zijn maar dat hebben we wel gedaan, echter met kerstavond is het erg druk en er zijn maar 2 mensen bij ons die de klanten helpen met hometheater dus dan moet je wel net hebben dat die op dat moment beschikbaar zijn.

We zullen ten alle tijden vragen aan een klant of hij binnenkort een upgrade doet, een scherm koop je namelijk voor langere tijd en een projector is vaak voor upgrade toepasbaar.

Daarbij hebben we vandaag je zelfs nog alle prijzen door gestuurd en veel informatie doorgemaild voor alternatieve schermen, ik denk dat weinig bedrijven dat op kerstavond doen, wij staan voor onze service en informatie.
Beetje lullig dan dat dit zo word neer gepost.

We zijn zelf zeer goed op de hoogte van wat een CRT kan maar weten ook wat de digitale units doen, aangezien je niet om het goedkoopste scherm vroeg is het doodzonde als je dan binnen een half jaar veel geld weggooit.

MAW we zijn geen verkopers dien denken aan alleen maar verkopen, we doen nog ECHT maatwerk en dat is misschien even wennen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

#15
Quote from: olavl on December 24, 2008, 17:11:14
Ja, lange tenen, inderdaad.

Helaas, ik vind het een slechte houding van een verkoper als deze zich neerbuigend uitlaat over de bezittingen van de klant. Volgens mij is dat ongeveer les 1 in verkopen.


Ik begrijp iets niet.

Ik koop van tijd tot tijd al jaren lang bij Frank en Annewiek als ik iets anders opvat dan vraag ik hier uitleg over.
Een misverstand kan altijd maar we komen er altijd uit. :angel:
Vanaf mijn woonplaats ettelijke km's maar mijn vertrouwen hebben ze.

Aftersales vind ik ontzettend belangrijk
Waarom wordt de verkoper dan aan de schandpaal geslagen?
Je kunt ook nogmaals bellen,mailen ect...om uitleg vragen en
op de man af vragen wat je dwars zit. ;)

                                                                                     Gr Searcher



Rendy

Geweldig dit.
;D

p.s.: ik kan mijn auto uit '97 immers nog gewoon naar de garage brengen zonder hem te vervangen.
Ik denk dus dat ze bij ITC best nog wel een schermpje hebben voor mijn Barco.
Modded PS2 component 720p over InFocus Screenplay 4805.
M Vision 7000 E+ digital satbox, Wiikey modded Wii component over Barcovision 701

J.A.F._Doorhof

Je mist het punt.
We kunnen alle soorten schermen leveren maar voor een CRT adviseren we anders als voor een digitale projector. Het ging hier om een flinke investering en ik denk dat een goede dealer de klant iets moet verkopen voor de toekomst vandaar onze vraag zonder bijbedoelingen of deze klant binnenkort switched aangezien heel veel crt liefhebbers dat nu doen of hebben gedaan.

We kunnen ook denken "niets zeggen, verdienen we twee keer" maar zo werken we niet. Het is jammer dat het hier zo gesteld word. ITC staat bekend als ZEER service gericht met replies binnen een dag (indienmogelijk) en het htforum natuurlijk.

Jammer genoeg was deze klant blijkbaar niet bewust van waarom we het vroegen en ipv dit te vragen aan ons besloot hij maar op het forum zijn ongenoegen te posten wat mijn inziens volledig onterecht is

Wees blij met dealers die niet alleen aan omzet denken maar proberen mee te denken. Gelukkig gaat het in 99,9% van de gevallen wel goed. 
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Ik moet er trouwens bij aanvullen dat wij dit soort zaken ZEER serieus nemen en nog geen minuut na deze post gevonden te hebben een nette mail gestuurd hebben naar TS.
Jammer genoeg krijgen we daar totaal geen response op.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rendy

Punt was me duidelijk, ik was enkel niet erg duidelijk. :blush:

Wil ik een scherm voor enkel mijn Barco dan krijg ik een ander advies dan dat ik het scherm voor een toekomstige projector ook wil gaan gebruiken.

Kennelijk snapte de poster niet dat de vraag met die reden gesteld werd.

Gelukkig lijkt iedereen op dit forum dit wel te begrijpen.
Modded PS2 component 720p over InFocus Screenplay 4805.
M Vision 7000 E+ digital satbox, Wiikey modded Wii component over Barcovision 701

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview