DVD verpakkingen...... bulk of retail ?

Started by J.A.F._Doorhof, April 30, 2002, 16:40:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Vooral de mensen met een wat grotere verzameling kennen het probleem wel van de ruimte te vinden voor alle DVD's.

Nu zijn er verschillende prachtige oplossingen te krijgen van bv Caselogic met mooie leerachtige banden waar je 30 DVD's in kwijt kan (bv de hele friends serie in één map).

Toch blijf ik het een moeilijke beslissing vinden, ik denk voornamelijk omdat de buitenkant van de banden gewoon zwart zijn. En ik vindt het leuk om te zien wat we hebben staan......
Als er een band zou zijn met een mogelijkheid tot een buitenkant (custom art is leuk om te maken). Dan zou ik waarschijnlijk de originele kartonnen dozen wel vervangen voor de massa (bulk) opslag.

Wat is jullie mening ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sarjenka

#1
Tja... lastige vraag op zich. Als het aantal te veel wordt, zou ikzelf geneigd zijn de boel op zolder te archiveren. Dat doen we nu al met onze cd's (tegen de 1.000) en videobanden (iets minder, maar die nemen veel ruimte in beslag).

Dus ik zou zelf nooit een map kopen om meerder dvd's in kwijt te kunnen. Wat moet je dan met de originele hoesjes? Als je ze weggooit, kun je de dvd nooit meer verkopen (als je dat zou willen).

Ik denk dat dit ook weer een kwestie van smaak e.d. is.

J.A.F._Doorhof

#2
Je hoeft ze niet direct weg te gooien, in opslag is ook een mogelijkheid.

Kijk de gehele Friends serie neemt nogal wat ruimte in (21 DVD's) als je dat netjes in 10CM kastruimte kwijt kan, dan is dat natuurlijk zeer handig.

Als er nu alleen maar coverart op kon dan zou ik het zeker doen. Intern kun je wel per DVD coverart kwijt trouwens.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"