Ta Dataview V20/ Infocus X1

Started by David, June 13, 2003, 10:03:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ray

Ik ga zelf binnenkort de X1 ook aanschaffen, dit ook naar aanleiding van de goede recensie die ik hier heb gelezen. Ook in het blad Video heeft hij een goede beoordeling gekregen met de beste prijs/kwaliteitverhouding met als enig nadeel het regenbogeneffect.

Het lijkt mij een prachtig apparaat voor een beginner als ik die ook droomt van een beetje Home Theater.

Die lage prijs van Computerpirates wekte bij mij ook verbazing, wie weet komt er in Europa wel een prijzenverlaging aan zoals in de USA :)

Aangezien Frank het nog even navraagd bij Infocus, wacht ik nog even af met kopen.

plasmal

Frank,
heb je ervaringen met de problemen genoemd door krafty
en geinformeerd bij infocus naar de prijsverschillen?

gr alex

J.A.F._Doorhof

Hi,

Die problemen ken ik niet.
Wat ik me wel kan indenken is dat als je focus problemen hebt de projector niet helemaal recht staat, of je scherm niet recht hangt.

De prijzen kan infocus niets aan doen, ze waarschuwen echter wel voor garantie van dit soort units, aangezien de prijzen zo laag liggen kun je als klant totaal niets verwachten qua support.

Wij gaan in ieder geval stoppen met de X1 als onze voorraad op is.
Ik ben niet van plan om zo laag te verkopen, we willen graag service en support geven en met 1% marge is dat niet te doen.

Jammer maar waar.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ray

#28
Dit begrijp ik even niet Frank, je hebt toch gewoon fabrieksgarantie of je hem nu koopt in een echte winkel of een internetbedrijf.

Natuurlijk heb je bij een internetbedrijf weinig tot geen support, dat is gewoon de keerzijde van de medaille, maar als je je gewoon goed orienteer en laat inlichten kan er weinig misgaan.

Misschien ben ik wel te positief dat kan ook :)

M.P.A. de Jong

Wat Frank, of eigenlijk Infocus, denk ik bedoelt is dat de machines die je her en der zeer goedkoop aantreft waarschijnlijk via parallelle import Nederland binnengekomen zijn. Dus niet via de Nederlandse importeur. Die Nederlandse importeur verdient daar dus niets op en staat derhalve ook niet te trappelen om service te geven als er dan wat met je machine mis is.
In hoeverre dat jouw probleem als consument is valt nog te bezien aangezien je als consument gewoon twee jaar garantie via je  leverancier hebt. Als een leverancier deze garantieclaim niet bij de importeur neer kan leggen (omdat ie hem lekker goedkoop via Amerika oid heeft besteld) is dat zijn probleem. Maar ja, dat soort leveranciers hebben wel eens de eigenschap om van hun probleem jouw probleem te maken.  En zie dan je recht maar eens af te dwingen.
Daarom kun je maar beter bij een goede leverancier iets meer neer tellen.

Matthijs
Marantz DV4300, Marantz SR7002, B&W 685, B&W HTM62, B&W M1, BK XXLS400, Philips Pronto RU940, Playstation 3.

Ray

Ok dat klinkt logisch en is begrijpelijk uit het oogpunt van de importeur.
Je blijft risico's houden bij een internetbedrijf, daarom moet je je eerst goed orienteren, heus er zitten er echt goede bij hoor!

Erik

Internetbedrijven willen ook nog wels een snel falliet gaan is mijn ervaring. Vaak goed bedoelende eenmanszaakjes, die het te makkelijk hadden ingeschat.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Ray

Ondernemen is en blijft een "risky business" vooral nu met een teruglopende economie houden de mensen de hand op de knip, reken maar dat de middenstand dit voelt.

Erik

Yep, het is idd bizar hoe snel de ontslagen elkaar opvolgen, soms denk ik lwel eens zou ik over twee jaar van nu ook nog werk hebben. :-\
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erwin

Kijk op de site van BIS (www.bis.nl). Hun laatste persbericht vermeldt dat de TA Dataview/Infocus X1 de beamertest van PCM glansrijk heeft doorstaan en is verkozen tot beste product en beste koop.

Als je 'm bij BIS online bestelt, kost ie niet meer dan EUR 1.273 (ex. BTW). Mooier, groter en beter dan een breedbeeld TV.

Scarp

Beetje naaierij vind ik het als ze prijzen zonder BTW neerzetten. Uiteindelijk komtie gewoon op 1514 euro.

Erwin

Nou of het echt naaierij is, weet ik niet. Al deze jongens communiceren hun prijzen ex. BTW. Is heel normaal in de B-2-B sector.

Trouwens, op de home cinema site van BIS (http://www.bis.nl/homecinema.asp) worden de prijzen incl. BTW gecommuniceerd. Die is echt op de consument gericht.

En - ik neem aan dat jullie de kwaliteit van de TA Dataview V20 / Infocus X1 hebben ontdekt - zo'n prijs voor zo'n projector (met Faroudja DCDi) is niet  teveel.

Groeten,

Erwin