Ta Dataview V20/ Infocus X1

Started by David, June 13, 2003, 10:03:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

David

Ik zou graag eens weten of er in de Dataview V20 ook de DCDI chip van Faroudja toegepast word. Er word in de documentatie nl geen woord over gerept. Nochthans zou de Dataview een rebranded Infocus zijn.

David

Jammer dat er niemand een reactie op geeft   >:(

bmateijsen

Misschien omdat niemand het antwoord echt weet... Ik denk dat de dataview een projector is voor presentaties en dus geen DCDi heeft...

Groet Bjorn

David

Topic mag dicht hoor. Het is eigenlijk een rebranded X1 van InFocus.
;D

Krafty

(kan niet quoten :/ "Nochthans zou de Dataview een rebranded Infocus zijn. "

tja als het een rebranded x1 is dan zal deze niks anders zijn als een x1 en dus de faroudja deinterlacer hebben .

wat kost deze rebranded x1 eignelijk .

Ambient Light

De prijs van Bis is volgens de site € 1499,00 excl. BTW, ik weet uit ervaring dat dit niet hun laagste prijs is. Ze werken overigens met 'laagste prijsgarantie' en die belofte hebben ze waar gemaakt.

Pas 6 uur op de teller (v20) maar ik zit alleen maar met een enorme glimlach op mijn gezicht naar de films te kijken. Ik projecteer 120cm breed en max. 90cm hoog (afhankelijk van TV/DVD) en heb met behoorlijk veel lichtinval toch een prima beeld wat 's avonds in de schemering echt top wordt. Ik gebruik momenteel nog een oud filmprojector doek, na wat aanpassingen in het interieur moet de uiteindelijke oplossing komen.


Krafty

WOW das best duur want in de u.s wordt dat ding inmiddels al verkocht voor $999 en de u.s is zeker niet altijd de goedkooppste met deze aparaten.

Kristof Ector

Quote from: Krafty on June 20, 2003, 16:43:09
WOW das best duur want in de u.s wordt dat ding inmiddels al verkocht voor $999 en de u.s is zeker niet altijd de goedkooppste met deze aparaten.

Grobi in Duitsland verkoopt de X1 aan 1599 eur.

Kristof

P.S. Ik denk niet dat je de X1 uit de US naar Europa krijgt.
Pioneer PDP 5000 EX
Barco 808g

Denon 3803 / B&W 804 802 / Classe / Parasound

eevano

Quote from: Kristof Ector on June 20, 2003, 16:52:57
Quote from: Krafty on June 20, 2003, 16:43:09
WOW das best duur want in de u.s wordt dat ding inmiddels al verkocht voor $999 en de u.s is zeker niet altijd de goedkooppste met deze aparaten.

Grobi in Duitsland verkoopt de X1 aan 1599 eur.

Kristof

P.S. Ik denk niet dat je de X1 uit de US naar Europa krijgt.


Grobi heeft de X1 uit hun gamma gehaald,staat te lezen op hun website.
Sound: Pioneer SC-LX89K & Focal ARIA 948 Front,Focal ARIA CC 900 Center,Focal Chorus 826v Surround & Back Surround.Focal ICW 8 Dolby Atmos 4 stuks. Focal Chorus SW 800 Sub.
Vision : Pioneer KRP-600A. BDP-LX88K

Erik

Waar dan? ik zie hem gewoon staan alleen de prijs is met vraagtekens gevuld.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kristof Ector

De e-mail die ik in bijlage kreeg :
---------------------------------------

Good morning Mr. Ector,

first we thank you for your interest
we can offer you:

Infocus X1 / Toshiba MT10
incl. the newest software 3.1
1000 hour or 12month warranty on the lamp
€ 1.599,--

and we got it on stock

this is our offer and we hope its o.k. for you

regards
Stephanie Jansen
Innendienst Administration
GROBI-die Grossbildspezialisten



Kristof
Pioneer PDP 5000 EX
Barco 808g

Denon 3803 / B&W 804 802 / Classe / Parasound

Krafty

reken maar dat je de X! geimporteerd krijgt alleen de verzendkosten zullen hoogstwaarschijnlijk its van €150 zijn maar dan isiie nog een heel stuk goedkoper dan waar dan ook in europa .

p.s mischien hebben die ??? its te maken met de prijsdaling van de X1 in europa .

wie weet :)

maar ik hoef em niet nadat ik gisteren even op de AVS forums heb gekeken dat ding heeft de meeste problemen die ik ooit heb gezien bij een projector en GEEN zero pixel waranty , sterker nog je moet een aantal defecte mirros hebben eer ze hem voor je omruilen . koppel dat met de problemen en toch regelmatige posts op AVS over dead pixels ...hmmm dan geef ik liever iets meer uit .

J.A.F._Doorhof

Krafty,

Wij bieden de X1 aan voor € 1799,00 met calibratie, dat is dus € 1724,00 zonder calibratie.
Dus goedkoop kan zeker wel in Nederland.  ;)

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Krafty

Naar de nederlandse maatstaven op de markt wel ja :)

Ray

Kijk eens op de site http://www.computerpirates.com staat de Infocus X1 voor 1299 euro ex 19% BTW :o.


J.A.F._Doorhof

Ik hoop dat bij die prijs iedereen zijn gezonde verstand gebruikt, dat is lager dan de kostprijs die een gewone dealer betaald.
We zullen Maandag naar Infocus bellen wat daar aan de hand is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi Frank

Dat is EX BTW dus 1540 in de BTW

Rob

J.A.F._Doorhof

Hi,

Dan nog, ik weet de marge op de X1 en als die prijs klopt dan is het 0,0.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Krafty

wie weet is het wel een import :)

$999 in de u.s (en zelfs goedkoper) en €150 verzend of minder per 5 dan kan je dat wel voor elkaar krijgen vermoed ik .



frank ! die optoma ? te krijgen bij jullie ?

FrankL

Quote from: Krafty on June 21, 2003, 00:33:14
maar ik hoef em niet nadat ik gisteren even op de AVS forums heb gekeken dat ding heeft de meeste problemen die ik ooit heb gezien bij een projector en GEEN zero pixel waranty , sterker nog je moet een aantal defecte mirros hebben eer ze hem voor je omruilen . koppel dat met de problemen en toch regelmatige posts op AVS over dead pixels ...hmmm dan geef ik liever iets meer uit .
Bij Grobi staat dit:

Und wir liefern:
- Kontrollierte Geräte - wir prüfen alleine oder mit Ihnen die Geräte auf Spiegelfehler

Zal er inderdaad wel met een reden staan  ;D
Met zo'n garantie zou ik niet importeren uit de VS.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

Welke optima ?
We leveren:
Toshiba, Infocus, Epson, Barco, JVC, NEC, Marantz, sharp en wat andere merken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

plasmal

Krafty,

wat zijn dat voor een problemen dan?

gr alex

Krafty

sorry j.a.f dat had ik in een andere thread gevraagd geloof ik namelijk de Optoma H55 .

Alex: met regelmaat gehoord over "stuck mirriors , niet over het hele scherm in focus (het onderste deel van je beeld is vaak uit focus) , lightspil uit de behuizingen , flikkering in de helderheid na een X aantal uren , de fan die verschillende geluiden begint te maken na een x aantal uren of simpel weg alleen maar meer herrie ging maken en er waren er zo nog wel een paar.

mijn vermoeden is dat ze het productie procces goedkoper hebben gemaakt (lees : goedkoopere inderdelen) want die prijsdaling in de u.s is wel gigantisch voor zo'n nieuw model .

Kristof Ector

#23
Frank,


Wat zijn jouw ervaringen met de X1 qua kwaliteit ?

Kristof

P.S. Grobi levert nu de Toshiba MT 10
Pioneer PDP 5000 EX
Barco 808g

Denon 3803 / B&W 804 802 / Classe / Parasound

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik vindt voor de prijs de X1 een prachtig apparaat, hij heeft een hele mooie grayscale (na calibratie) wat resulteert in een mooi natuurlijk plaatje.
Er zijn regenbogen, maar voor dit geld is het een verstandige koop.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"