Dreambox DM800 HD & Canal Digitaal/TV Vlaanderen

Started by Fico, December 21, 2008, 23:18:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fico

Hallo iedereen,

Zijn er hier forumleden die een Dreambox DM800 HD gebruiken i.c.m. het HD pakket van Canal Digitaal/TV Vlaanderen?

Zo ja, hoor ik graag jullie ervaringen.

gr,
Fico
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Dirkie

Fico,

De mijne heb ik nu +- 1 maand in combinatie met tv-vlaanderen. Werkt goed !!
Ik ga er nog wel een harde schijf inbouwen.
Wat wil je precies weten ?

Dirk

Fico

#2
Hoi Dirkie,

Ik zou graag willen weten of de DM800 HD in staat is om:

1. zowel de SD als HD kanalen van TV Vlaanderen zonder de minste hapering weer te geven en met een beeldkwaliteit die minstens even goed of liefst nog beter is dan hun eigen ontvangers. Mijn Humax presteert zéér goed op zowel SD als HD als videobitrate groot genoeg is. Op kanalen met een lage bitrate zoals op de TVV transponder vertoont mijn ontvanger dikwijls blokjes in effen gekleurde oppervlakken (zoals in de achtergrond in de nieuwsstudio). 
2. automatisch de maandelijkse smartcard update kan verwerken.
3. overweg kan met de meerdaagse Mediahighway EPG van TV Vlaanderen.
4. overweg kan met mijn DiSEqC switch i.c.m. mijn 4 LNB's (Astra 1, 2, 3 en Hotbird).

Fico
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Flexaa

Heb in een test gelezen dat de beeldkwaliteit van de dreambox DM800 beroerd is. Zowel met SD als HD. Dus leuk dat hij zo veel kan maar als het beeld niet om aan te zien is, wat heb je dan aan een satellietontvanger?



Dirkie

#4
Quote from: Flexaa on December 24, 2008, 07:12:53
Heb in een test gelezen dat de beeldkwaliteit van de dreambox DM800 beroerd is. Zowel met SD als HD. Dus leuk dat hij zo veel kan maar als het beeld niet om aan te zien is, wat heb je dan aan een satellietontvanger?



Wat is je punt ? Ik heb gelezen...
Ik heb deze box, en voor hobbydoeleinden is deze perfect... En als je een goede scaler hebt op je tv... een goed beeld is van meerdere factoren afhankelijk.

De technisat zou wel eens een beter beeld kunnen geven,maar ik durf dit niet luidop roepen... ik heb het maar gelezen.  ;D (maar deze heeft niet die leuke mogelijkheden)
Kan je een waardig alternatief geven ?

Combineren met een dvdo edge ???

Bengbeng

Quote from: Flexaa on December 24, 2008, 07:12:53
Heb in een test gelezen dat de beeldkwaliteit van de dreambox DM800 beroerd is. Zowel met SD als HD.

Er zijn inmiddels plug-ins beschikbaar die zorgen voor automatische resolutie omschakeling en zelfs
de de-interlacer van de DB800 uit kunnen schakelen.
Hier kan de beeldkwaliteit behoorlijk van profiteren.

Hoogstwaarschijnlijk hebben de reviewers geen gebruik gemaakt van deze alternatieve software
maar gewoon de standaard Dream firmware gebruikt.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Fico

#6
Quote from: Bengbeng on December 24, 2008, 14:38:42
Hoogstwaarschijnlijk hebben de reviewers geen gebruik gemaakt van deze alternatieve software
maar gewoon de standaard Dream firmware gebruikt.

Ik ken helemaal nog niets van de Dreamboxen, maar bestaat er al een alternatieve PLI-image voor de Dreambox DM800 HD?

EDIT: Al gevonden, hier: http://www.pli-images.org/downloads.php?cat_id=14  8)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Bengbeng

#7
Wat ik al dacht: als je de autoresolutie plug-in gebruikt en de diverse resolutie's 1:1 uitstuurt dan is er geen verschil in beeldkwaliteit
tussen de 800 en 8000. Althans, volgens Toxic[Q].

Lees deze thread maar eens door: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1602984/Board/27/fpart/all/gonew/1#UNREAD



Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Fico

Quote from: Bengbeng on December 31, 2008, 17:19:27
Wat ik al dacht: als je de autoresolutie plug-in gebruikt en de diverse resolutie's 1:1 uitstuurt dan is er geen verschil in beeldkwaliteit
tussen de 800 en 8000. Althans, volgens Toxic[Q].

Lees deze thread maar eens door: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/showflat/Number/1602984/Board/27/fpart/all/gonew/1#UNREAD

Dat was te verwachten. Ik zou dolgraag eens met zo een Dreambox DM800 HD willen experimenteren vooraleer er eentje aan te schaffen.

Een demo bij een eigenaar die er veel vanaf weet zou ook al leuk zijn  ::)

Is er hier toevallig iemand in de buurt van Antwerpen/Mechelen die mij graag eens een demonstratie wil geven? ;)
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Dirkie

#9
Quote from: Fico on December 31, 2008, 17:31:54
Dat was te verwachten. Ik zou dolgraag eens met zo een Dreambox DM800 HD willen experimenteren vooraleer er eentje aan te schaffen.

Een demo bij een eigenaar die er veel vanaf weet zou ook al leuk zijn  ::)

Is er hier toevallig iemand in de buurt van Antwerpen/Mechelen die mij graag eens een demonstratie wil geven? ;)
Als het niet binnen de maand moet, wil ik wel eens langskomen met de dm800...
(Ik werk in de regio Mechelen.)
(sinds vandaag staat de gemini 4.O erop met de nieuwe autoresolutie plug-in)

Fico

Quote from: Dirkie on December 31, 2008, 20:13:10
Als het niet binnen de maand moet, wil ik wel eens langskomen met de dm800...
(Ik werk in de regio Mechelen.)
(sinds vandaag staat de gemini 4.O erop met de nieuwe autoresolutie plug-in)

Oh, schitterend!
Dat zou prachtig zijn!

Is helemaal niet dringend hoor en als het voor jou beter past dat ik bij jou langs kom is dat ook goed hoor ;)
Maar je bent uiteraard ook hier altijd welkom :)

BTW, gelukkig nieuwjaar!


Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Dirkie

Is er ondertussen al nieuws ?
Kwalitatieve verschillen tussen de humax en de dreambox ? (beeldkwaliteit)
Voor mij is de dm800 men eerste hd box, en had nog geen hd gebruikerservaring.
Softwarematig kan je met dreambox alle kanten op.
Hoe is de combinatie met de pioneer ?

gerdinio

Hallo,

kan iemand mij zeggen of de images die gebruikt worden (pli, gemini, ...) hier OpenVpn inzit? Of welke image kan hiervoor gebruikt worden?

grtz

Fico

Quote from: Dirkie on January 11, 2009, 12:26:47
Is er ondertussen al nieuws ?
Kwalitatieve verschillen tussen de humax en de dreambox ? (beeldkwaliteit)
Voor mij is de dm800 men eerste hd box, en had nog geen hd gebruikerservaring.
Softwarematig kan je met dreambox alle kanten op.
Hoe is de combinatie met de pioneer ?

Staat hier sinds zaterdag te draaien en moet zeggen dat vooral het beeld bij kanalen met een lage bitrate eropo voorruitgegaan is :)

Grootste nadeel t.o.v. de Humax is dat de Dreambox geen WSS-signaal uitstuurt zodat de Pioneer niet meer het verschil kent tussen 4:3 en 16:9 uitzendingen :(

Auto resolution plug-in doet het zeer goed en worden netjes via de DVI/HDMI uitgestuurt in:
- 576i voor 576i SD uitzendingen
- 720p voor 720p HD uitzendingen (één HD, Arte HD, Eins Festival HD, Simul HD, ...)
- 1080i voor 1080i HD uitzendingen (de meeste HD kanalen)

Ben momenteel nog wel aan het twijfelen tussen 576i of 576p voor de SD kanalen.
De de-interlacer van de Pioneer is superieur terwijl de menu's van de Dreambox en bepaalde details in het beeld beter lijken bij 576p.
Ik ben er dus nog niet volledig uit of ik nu 576p of 576p ga uitsturen naar mijn Pioneer? Wat zouden jullie doen?
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

Fico

Quote from: gerdinio on January 13, 2009, 14:27:55
Hallo,

kan iemand mij zeggen of de images die gebruikt worden (pli, gemini, ...) hier OpenVpn inzit? Of welke image kan hiervoor gebruikt worden?

grtz

Hoe kan ik dat nakijken? Met het Linux commando dmesg of zoiets?
Of gewoon eens connecteren met één of andere VPN software?
Of telnet op een speciale poort?
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

gerdinio

Deze kan ofwel in de plugins zitten (dus bijkomend installeren als plugin) ofwel kan dit standaard in de image zitten. Dan moet dit ergens in de menu's (blue panel) staan om dit te enablen/disablen. Je kan het ook zien in de dreambox zelf. Dus als je er eens op inlogt en dan kijkt of er ergens een mapje openvpn bestaat.
grtz