Nieuw harddisk voor een Topfield sattuner

Started by Hanky Panky, December 21, 2008, 13:38:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hanky Panky

De sattuner van mijn ouders heeft met 99% zekerheid waarschijnlijk een defecte hdd en nu ben ik op zoek naar een vervanger. Voorzover mij bekend zit er een 5400 rpm IDE/PATA model in en die worden niet meer gemaakt in 3,5". Alles is 7200 op dit moment. Omdat deze tuner nogal veel warmte afgeeft en een 7200 daar fijn aan meedoet werden deze tuners verkocht met 5400 rpm schijven.

Nu kan ik een 2,5" laptop hdd erin zetten met een adapterbeugeltje en 40-42 pins adapter maar ik vraag me af of een 5400 rpm uit een laptop wel snel genoeg is om 2 datastreams op te slaan (twin tuner met twin opname mogelijkheid).

Weet iemand of een 2,5" hdd goed gaat werken ??
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

gerard1

ik heb er een samsung spinpoint 7200 inzitten ,deze is zeer stil, via de hdd tap kan je hem stil laten lopen,geen last van warmte
groeten gerard

oja ,kijk anders eens op het forum van satforall ,daar kan je gewoon op topfield zoeken

Hanky Panky

Update. Vandaag de tuner in handen gehad en getest. Naast een piepende hdd weigert het ding ook zonder hdd en met een goede hdd beeld te geven (geen signaal melding). Het apparaat gaat dus eerst terug naar de winkel voor een herstelpoging. Daarna zien we wel verder.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000