Hoe doet de Playstation 3 het als upscaler voor normale DVD's?

Started by Alex Cremers, December 19, 2008, 16:35:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alex Cremers

Naar het schijnt is de PS3 een behoorlijke Blu-ray speler. Wie hier gebruikt z'n PS3 om ook gewone DVD's te bekijken? Is het een goede upscaler voor standaard DVD's? Of zijn de standalones beter?


Alex

squeek

de ps3 is een behoorlijk goeie speler ja. ik kijk er alles mee. ik vind de kwaliteit van dvd's meer dan goed weergegeven door de ps3, maar als je veel blu-rays kijkt dan zie je toch snel en erg goed het verschil in kwaliteit, en dan ziet het er nog slecht uit hoor.

enige probleem met de ps3 dat IK heb is dat deze heel snel begint te ventileren op hoog toerental. en dit is na een herstelling. wat natuurlijk het nodige lawaai met zich meebrengt. voor die reden alleen ga ik een standalone aanschaffen binnenkort.

verder is het een leuk speeltuig he, met vele mogelijkheden, een zeer gebruiksvriendelijk menu en je hebt blu-ray en games in één he.


greetz

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Alex Cremers

Dus de ventilator van de PS3 maakt veel lawaai? Of alleen de jouwe? Heb je de 80GB?

Ik twijfel momenteel erg hard tussen de Sony BDP-S350 and de PS3. Omdat ik wil verder genieten van mijn DVD collectie is de kwaliteit van de upconverting voor mij heel belangrijk.


Alex

Frards67


Netuser

En volgens mij ondersteund de PS3 ook geen Dolby TrueHD en DTS-HD.
Philips stofzuiger, Princess baardtrimmer, Inventum bakplaat

sr7000

Ik gebruik de ps3 ook best veel als dvd-speler,en dat doet hij best goed. Toegegeven: er zijn betere spelers (zoals de dv7001 van marantz), maar die zijn al gauw net zo duur als de ps3 en hebben niet de mogelijkheid tot het afspelen van blu ray. De ps3 biedt gewoon heel veel waar voor zijn geld: hij is erg goed in blu ray en streaming van films, en kan goed meekomen als dvd-speler en mp3 speler. En last but not least: je kunt hem ook nog gebruiken als spel console en computer, als je er linux op installeerd. Wat mij betreft een aanrader. O0

Nooff

Quote from: Netuser on December 19, 2008, 23:18:30
En volgens mij ondersteund de PS3 ook geen Dolby TrueHD en DTS-HD.

Jawel, maar ik zie niet in wat dat te maken heeft met DVD?

focusR

Gebruik zelf ook zeer regelmatig mijn 'oude' dvd's in mijn ps3, en vind de kwaliteit alles behalve tegenvallen.
Oke, het is natuurlijk nog altijd geen blu-ray, maar ik vind persoonlijk dat de ps3 er een mooi duidelijk en helder beeld mee
neerzet. Viel mij voor de volle 100% mee. Dacht zelf na blu rays te hebben gekeken nooit meer iets aan mijn oude dvd collectie te gaan
hebben, maar deze kijken zeker nog lekker weg, met meer dan voldoende kwaliteit!
Wat mij betreft zeker een aanrader.

Wat ik trouwens lees over de fan van de ps3, valt bij mij reuze mee. De ps3 is toch al lekker stil is mijn ervaring, eender of ik nu een blu-ray
of dvd afspeel hoor ik hem niet tot nauwelijks. Nauwelijks bij totale stilte, en niet tijdens film kijken! Ik bedoel daarmee dat hij hier echt
fluisterstil is, en met het geluid van de film zelf oerbij zowat onhoorbaar. (mijn mening uiteraard)...
when everything works like intended, there's nothing left to experiment with...

Marcel_T.

De fan is bij de huidige generatie PS3 (die nu in de winkel ligt) geen probleem meer.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Brimme

ik kijk altijd een film met geluid dus hoor de fan nooit !, beeld vind ik ook top met dvd
Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

Hoeksel

Nog een tevreden DVD-upscaler naar een 52" met de PS3! Loopwerk is niet zo stil, maar hoor ik niet bij een filmpje kijken.

JERRY66

Gebruik de ps3 niet als dvd speler.

Beeld en geluid vallen tegen.

Mijn oude pioneer 656 laat een beter beeld zien.

yamaha dsp-z7, yamaha as3000, oppo bdp-95, sl1200Mk2, lg oled , ps3,wii
fronts elac 210ce, 
suround elac bs204.2,  elac bs203.2 en  elac cc200.2

focusR

Om hier even op terug te komen; het ligt toch grotendeels aan hoe de apparatuur samenwerkt denk ik.
Ik heb een andere lcd tv tegenwoordig, en waar deze prima beeld weergeeft op gewone digitale en HD tv,
merk ik nu storende beeldfouten op in de vorm van een 'blokjesregen' achter bewegende objecten op een DVD.
Ergens zou dit toch in de PS3 moeten zitten gezien het probleem met die als input voorkomt.

Ik denk dat de PS3 het alsnog zeker wel in zich heeft als goede upscaler te functioneren, enkel waarschijnlijk dus
met de juiste instellingen voor jou tv...
when everything works like intended, there's nothing left to experiment with...