afstandbediening.

Started by Tommm, November 17, 2008, 20:53:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tommm

Beste allemaal,

Nadat ik op diverse plekken een afstandbediening die alles regeld tegen ben gekomen leek me dat ook wel wat. Omdat ik hierheen een absolute mega noob ben heb ik wat vragen en aankoopadvies nodig.

Ik wil een ab om de volgende dingen aan te kunnen sturen.

tv
versteker
dvd speler
xbox
verlichting (nu losse ab)

eventueel in de toekomst:
automatische haard(met afstandbediening)
beamer

Welk merk is hier het beste voor en welke zou het beste voor mij zijn. Zoals ik al zij ben een meganoob hierin. En waaraan moet ik denken naar wat ik zou moeten uitgeven. Hopelijk kan iemand mij hierin helpen.

bedankt Tom

phmeijer

Tom,

de afstandsbediening voor je verlichting, van welk merk is die?
Het kan zijn dat dit een ultrasone afstnadsbediening is, dan kun je dus met een infrarood afstandsbediening niet alles bedienen. Hetzelfde kan gelden voor de afstandsbediening van de haard.
Je kunt controleren of het een ultrasone is door de afstandsbediening de andere kant op te richten (niet richting een raam of spiegel). Als hij dan toch de signalen doorgeeft is het waarschijnlijk een ultrasone.

Gr,
Peter
Hifisupply
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Tommm

oke maar dat kan dus betekenen dat het bij geen enkele afstandsbediening kan. Voor zover ik herrinner moet ik altijd goed op de ontvangen mikken. Doe ik dit niet werkt het ook niet. dit betekend dus dat het eventueel zou moeten kunnen. 

Logitech Harmony 1000 was eentje die ik in gedachte had. 175 euro hier op het forum, gebruikt. 209 euro hier in eindhoven bij een of andere winkel die ook pc's verkoopt. Weet iemand of dit een fijne is.

Tommm


WickedGame

Logitech Harmony 1000 is een perfecte AB met veel mogelijkheden en de Helpdesk van Logitech is uitstekend te noemen. Overigens is je verlichting een lastig punt. Je zal in het geval van Klik Aan Klik Uit (KAKU) een extra apparaat moeten aanschaffen die het IR signaal van de remote omzet naar het signaal van de KAKU.

Zelf heb ik het uieindelijk met de Logitech Harmony 1000 van mijn ouders het voor elkaar gekregen om zowel de lichten als het zonnescherm te koppelen. Het vergt even wat werk maar als het werkt werkt het erg goed. De overige apparaten die je wilt bedienen is geen probleem lijkt me.


Tommm

de verlichtingenschakelaars zijn nu een blok wat tussen wcd en kabel van lamp zit. Kan me herrinneren dat je deze ook hebt ter vervangen van het wcd, een inbouw zeg maar. Deze zal ik dan los moeten aansluiten. Over het setje wat er nu zit was ik toch niet helemaal tevreden. bedankt voor je reactie. Ben wel een beginner hierheen. Is het dus wel een geschikt type om mee te beginnen?