A tribute to 3dfx: Eight years out of business

Started by Erik, December 16, 2008, 19:59:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hanky Panky

Ik zeg : Voodoo  O0

Ik weet nog wel dat ik helemaal blij was met mijn 2 voodoo kaarten in mijn puter  :inlove:
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Sonic Circle

Ik liep constant tegen de muren op in spellen als Quake II en Unreal omdat ik gewoon niet geloofde dat de textures zó scherp bleven :D

En vergelijk dat eens met nu.. mooi om die ontwikkelingen mee te maken.

Hoeksel

Oh, die tijd ken ik nog! Ik geloofde niets van de marketing, hoeveel beter dan een S3 Virge kon het nu zijn? Nou, heel veel beter! Ik heb de eerste Voodoo gehad en daarna nog diverse andere Voodoo's gekocht.

Erik

Yep me too, had mijn S3 virge nog ingeruild voor fl 200 en fl 500 bijbetaald. Idioot bedrag dacht ik nog maar met met mijn 13e maand who cares ;D
Nooit 1 sec spijt van gehad toen ik zag wat hij allemaal kon. Ik ging van 320x200, 2fps, 8bits kleur, enorme blokkige pixels naar 640x480, 60fps met prachtige gefilterde textures, geen blokjes meer, 16bits kleur. Zulke gigantische sprongen heeft de game industrie daarna nooit meer gemaakt imho.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

FrankB

Hahaha de allereerste keer dat ik in mijn leven 'rood' stond was voor de 3DFX VooDoo kaart. Man, wat was ik trots met die kaart, en inderdaad alles zo smooth en scherp. Onwaarschijnlijk. Daarna nog de VooDoo2 gehad, met cooler uit de US die eruit zag als een stealth bommenwerper. Geweldig  O0
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

rwijnhov

Ik heb nog de eerste voodoo banshee adon kaart gehad.

jvanhambelgium

Quote from: Sonic Circle on December 16, 2008, 20:15:02
Ik liep constant tegen de muren op in spellen als Quake II en Unreal omdat ik gewoon niet geloofde dat de textures zó scherp bleven :D

En vergelijk dat eens met nu.. mooi om die ontwikkelingen mee te maken.

Voor mij blijft Silicon Graphics (nu sgi) nog altijd de pioneer in dit vakgebied, uiteraard niet voor de gewone "huis PC"
Vele slimme koppen die vroeger bij Silicon Graphics werkten zie je nu werken/werkten bij NVidia,ATI & co ;-) en hebben zeker bijgedragen tot waar deze fabrikanten vandaag de dag staan staan.

Eind jaren 80 en doorheen de jaren '90, voor de GPU's begonnen te verschijnen waren hun systemen grafisch baanbrekend op het MIPS-platform.
Als jong ventje was ik serieus onder de indruk van simulators die real-time gedreven werden door een batterij Onyx systemen in een resolutie die zeer mooi was  ;D ... dat terwijl de rest aan het prutsen was met EGA &  VGA kaartjes ;-)  :blink:


HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

PeterPan

Ik heb dit monster nog liggen:


Een Quantum3D Obsidian X-24 met twee Voodoo2 chips op een twee laags PCI kaart (de kaart had een eigen PCI bridge om de twee kaarten te koppelen). Maar ik ben begonnen met een Monster of Creative VooDoo1 kaart met name voor het spelen van (GL)Quake.
Denon DVD-3930, OPPO BDP-83, PS3, Xbox 360 HD DVD, Popcorn Hour C-200, Pro-Ject Debut III, Humax iHDR-5050c.
DVDO iScan Duo, Panasonic 42PZ80, Epson EH-TW2900, Arcam AVR350, Kef XQ30 :wub:

KillerbeeNL


Ik zeg.... Descent,Quake 1+2,Unreal,Turok, games zagen er voor die tijd echt top uit  ;D
Voodoo1(monster3D) voodoo2 voodoo3, ik heb ze gehad  :thumbs-up:
Als je dan ook nog 2 kaarten in SLI (?) had doorgelust was je THA BOMB !!!

Weer een tijd terug  :sleepy: maar was fun  :thumbs-up:

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Stadium III

Hier de Voodoo 3 3000 nog gehad
Man wat was dat toen gaaf !!!
5.2.4 Marantz Klipsch setup

bafke

Man, Ik had ook nog 2 Vodoo kaartjes in sli staan.
Geen enkele verkoper hier kon begrijpen ndat ik 2 van die kaartjes nodig had.

But I had Quake in dubbele resolutie ;) Dacht dat ie toen op 800*600 bolde..kan ook wel iets minder geweest zijn..

Dat waren de tijden..Q1 op de tornado servers in NL met men 28K modempje..
Ping 200-300, latency van hier tot ginder en toch blijven rammen :D:D

Those were the days he

Bafke
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

Erik

Yep toen had ik nog een kans als ik online ging bij xs4all, nu word ik compleet weggevaagd. ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

ShellBeach

Ik heb wel eens een 3DFX op bezoek gehad - werkte trouwens perfect ook met Linux, maar bij mij is het 3D circus pas echt begonnen met een Riva TNT2 32 MB. Die overlay kaarten waren net zoals de DVD kaarten (Sigma Designs en Creative DXR2) tijdelijke oplossingen todat al deze features geintegreerd op de kaart zaten.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n