Nieuwe AV-receiver

Started by Romius, December 16, 2008, 11:02:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Romius

Ik ben van plan een nieuwe receiver aan te schaffen, heb nu een Marantz SR7500, maar wil een stapje hoger. Ik draai ongeveer 50/50 stereo en films. Maar ik wil ook de nieuwe formaten gaan gebruiken en HDMI switching, ik heb nu tekort op mijn plasma. Het geheel is aangesloten op Elac speakers, FS207.2, en bijbehorende center en rears en een Rel Stampede sub.

Ik was op zich wel gecharmeerd van de Onkyo TX-NR906, een behoorlijk bakbeest. Of eventueel een Denon 3808 oid. Ik heb ook al een keer geluisterd naar de Marantz SR8002, maar vond het qua vermogen/klank niet een hele grote verbetering tov van mijn SR7500. Ik moet natuurlijk even deze opties gaan beluisteren, dat sowieso.

Mijn budget is rond de 1500 ongeveer. Wat is wijsheid, of wie heeft er nog andere suggesties?  :)

kippekop

Ik zou ook zeker naar de Pioneer SC-LX71 kijken en luisteren. Schijnen erg prettige receivers te zijn met ICE-modules ter versterking.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

easyrider

#2
ik gebruik zelf de denon 3808 en moet zeggen voor zij die veel met geluid bezig zijn en geweldig beest (zeker ook kwa geluid in verschillende vakbladen geprezen om zijn geluid)van een versterker met ontelbare instellingen en mogelijkheden
en wat een ZEER groot pluspunt is de internet aansluiting en o,line updates de max gewoon .....ook voor streaming enzo ...ik ben er gewoon  :wub: :wub: :wub: op op mijn 3808 :devil:
panasonic   |pz70E|
sony          |playstation3|
denon        |avr-3808 A|
pioneer       |dvr--530H|  visaton       |home made 7.1 systeem| bekabeling  |monster/inakustik| belkin         |pure/av pf40| telenet        |hd-2000 box| logitech    |harmony h688|

lestat1234

Hoi,

Ik heb zelf een Cambridge Audio 640R en ben er erg tevreden over.

Geeft een goede stereo weergave en surround weergave.
Het is een vrij eenvoudig apparaat, kwa surround opties.
Beschikt niet over de nieuwe HD geluids formaten, maar die kunnen er natuurlijk wel op aangesloten worden via de multichannel (mits je BR-speler beschikt over de juiste decoders en multichannel-poorten).

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

Paul1967

Zou ook een Pio sc-lx71 gaan overwegen in je zoektocht. Klinkt overigens aangenaam met Elac (draai zelf ook Pio met Elac in mijn HT).
Onkyo met Elac weet ik zo net nog niet, Onkyo klinkt naar mijn weten een stuk helderder dan Pioneer.

El Penumbra

Ik denk dat een ander merk dan Marantz met en Focal een behoorlijke verandering is. Ik zou dus gewoon heel veel gaan luisteren naar zoveel mogelijk verschillende modellen in deze prijsklasse.

Brimme

ik heb een paar manden geleden heel er lang getwijveld welke ik moest kopen, twijfelde tussen de :

-AVR3808
-Sr8002
-TX-NR906

heb na veel reviews en ervaringen op fora gekozen voor de 3808, vooral vanwege de features en de mogelijkheid om updates en upgrades via internet te doen. De Sr8002 kwam mij een beetje over als een verouderd apparaat.Deze zou in binnenkort wel vervangen worden.

Ik ben tot nu toe super tevreden met mijn keus. Heb de A upgrade gekocht zodat ik meer audyssey features heb, sinds deze upgrade klinkt het fantastisch.

Ik kan je de 3808 dus zeker aanraden.
Denon AVR-3808A , Monitor Audio RS6 ,Monitor Audio Silver 3i , Playstation 3, Panasonic Th42pz80.

Romius

Bedankt voor de reacties, ik zal ook eens naar die Pioneer gaan luisteren. Ik hoor idd wel meer positieve berichten over de nieuwe Denons, ben wel benieuwd ernaar.

Paul1967

Zorg er wel voor dat je je keuzes kan beluisteren op Elac (liefst zelfde serie als je thuis hebt), en laat je niet in eerste instantie leiden door prijs, specs en looks.

Vincent

Goedeavond,

Als je op zoek bent naar een versterker die ook op stereo zijn mannetje staat dan is het denk ik verstandig om eens te gaan luisteren
naar merken zoals Cambridge Audio en Marantz. Dit zijn versterkers die klankmatig goed aansluiten bij de meeste Elac Speakers. Hou
er wel rekening mee dat niets zo persoonlijk is als smaak dus altijd proberen te luisteren met je eigen speakers. Pioneer heb ik zelf
vaak beluisterd net zoals Onkyo en Denon. Moet zeggen dat ik stereotechnisch eerstgenoemde merken een stuk sterker vindt presteren.

Mvg

Vincent

erwinh

He Vincent, nieuwe job? Voortaan maar naar Zutphen met z'n allen?
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Vincent

Quote from: erwinh on December 17, 2008, 21:37:59
He Vincent, nieuwe job? Voortaan maar naar Zutphen met z'n allen?

Haha, jullie zijn zeker allemaal welkom :)

Natuurlijk wel even bellen van tevoren.. Want ik ben niet fulltime aanwezig (volg nog een HBO duale opleiding ernaast namelijk)

Maar ik heb al zeer veel mooie spullen gezien dus dat moet zeker goedkomen :)

Grt

Vincent

Technics78

#12
SONY 60W855 - B&W CDM9NT CDM1NT HTM2 ASW650 - EMOTIVA XPA5 - MARANTZ SR8002 - GUSTARD X12 - MINIX X8HPLUS

marz01

Quote from: Technics78 on December 18, 2008, 15:08:40
Denon 3808

http://www.hirschille.de/hishop1/
1299 mooie prijs maar ik kijk meer op van de Rotel RSX-1057 + Rotel RDV 1062

999,00 EUR

Luister ook eens naar de nieuwe rotels 1560/1570
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

Technics78

#14
Inderdaad die rotel(nieuw) is ook wel zeer nice 



Rotel RSX-1057 + Rotel RDV 1062

Deze staat op 2dehands zelfs nog veel duurder geprijst  :ohmy:

http://www.2dehands.be/rotel-rdv-1062-nieuw-rsx-53661272.html?prijs=gratis
SONY 60W855 - B&W CDM9NT CDM1NT HTM2 ASW650 - EMOTIVA XPA5 - MARANTZ SR8002 - GUSTARD X12 - MINIX X8HPLUS

Marcel_T.

Quote from: marz01 on December 18, 2008, 15:38:14
1299 mooie prijs maar ik kijk meer op van de Rotel RSX-1057 + Rotel RDV 1062

999,00 EUR

Luister ook eens naar de nieuwe rotels 1560/1570

Of een Onkyo 905 voor 1133,-
Een Samsung 1500 blu-ray speler voor 199,- !
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Technics78

#16
Quote from: Marcel_T. on December 18, 2008, 20:26:23
Of een Onkyo 905 voor 1133,-
Een Samsung 1500 blu-ray speler voor 199,- !

Zijn wel scherpe prijzen bij hirschille
SONY 60W855 - B&W CDM9NT CDM1NT HTM2 ASW650 - EMOTIVA XPA5 - MARANTZ SR8002 - GUSTARD X12 - MINIX X8HPLUS

Vincent

Zijn idd zeer scherpe prijzen. Is alleen voor sommige producten wel lastig ivm updates en eventuele reparaties. Vooral Denon en Onkyo
zijn daar best lastig in omdat je je apparaat gewoon een hele tijd kwijt bent..

En luisteren wordt natuurlijk dan ook een behoorlijke rit voor een afspraak te maken ...

Bengbeng

Welke receiver in deze prijsklasse (~1000 euro) staat er eigenlijk bekend om
een zeer goede stereo-weergave?

Of hoef je dat nog niet te verwachten in deze prijsklasse.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Vincent

Quote from: Bengbeng on December 18, 2008, 21:03:54
Welke receiver in deze prijsklasse (~1000 euro) staat er eigenlijk bekend om
een zeer goede stereo-weergave?

Of hoef je dat nog niet te verwachten in deze prijsklasse.

Cambridge 540.. Heb vandaag nog eens wat geluisterd.. moet zeggen dat die zeker aan de top zit in die prijsklasse. Misschien niet
zoveel mogelijkheden maar wel alles wat je op dit moment nodig hebt denk ik zo..

evenless

Als je naar de Pioneer en Denon versterkers/receivers gaat luisteren dan zou ik Yamaha ook nog even meenemen!

Yamaha heeft zojuist 3 nieuwe versterkers/receivers op de markt gebracht te weten:

De RX-V1900 : richtprijs 1199 euro
De RX-V3900 : richtprijs 1699 euro
De DSP-Z7    : richtprijs 2499 euro

Stassen HiFi zit echter met 2 van deze modellen zo'n 200 euro onder de adviesprijs!  :P

Als je een receiver zoekt van om en nabij de 1000 euro dan is de RX-V1900 een goede kanshebber. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding!
Zie ook: http://whathifi.com/Review/Yamaha-RX-V1900/ 

Wel voor 1 januari 2009 nog aanschaffen dus, want dan gaan de prijzen omhoog!
Yamaha  DSP-A1 | Yamaha DVD S-795 | Yamaha TX-492RDS | Hitachi 42PD7200 (plasma) | 2 x Infinity IRS Omega (front) | 2 x Infinity Kappa 6.2i (rear) | 1 x Infinity Kappa Video II (center) | REL Q100 (sub)

Romius

M'n speakers ga ik uiteraard wel meenemen waar ik ga luisteren, ze hebben bijna nergens Elac staan. Waarschijnlijk ga ik bij Stassen langs, daar hebben ze zo'n beetje alles wel staan tegen goede prijzen.
De Cambridge valt wel af denk ik, ik wil eigenlijk wel HDMI met Dolby TrueHD en DTS HD.

Bengbeng

Quote from: Vincent on December 18, 2008, 21:05:28
Cambridge 540.. Heb vandaag nog eens wat geluisterd.. moet zeggen dat die zeker aan de top zit in die prijsklasse. Misschien niet
zoveel mogelijkheden maar wel alles wat je op dit moment nodig hebt denk ik zo..

Ik zie dat deze receiver geen 1080p upscale mogelijkheid lijkt te hebben?

Ik zou dit graag aan boord zien aangezien ik dan een 720p bron (bijv. Sport1-HD)
door de receiver kan laten upscalen naar 1080p, en dan de Pioneer KRP plasma
in de "dot by dot" mode kan zetten.
Als je een 720p bron direct in de KRP stopt dan kun je geen "dot by dot" selecteren, je houdt
dan altijd overscan.  :(
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

easyrider

updaten denon versterker kwijt????? vincent da doet ge toch gewoon via internet  :P :P :P :P :P
panasonic   |pz70E|
sony          |playstation3|
denon        |avr-3808 A|
pioneer       |dvr--530H|  visaton       |home made 7.1 systeem| bekabeling  |monster/inakustik| belkin         |pure/av pf40| telenet        |hd-2000 box| logitech    |harmony h688|

Vincent

Quote from: easyrider on December 19, 2008, 03:40:15
updaten denon versterker kwijt????? vincent da doet ge toch gewoon via internet  :P :P :P :P :P

Ohw nee ik bedoelde de Onkyo versterkers.. Die moeten vaak toch nog terug .. En bij een hardwarematige update
moeten ze toch helaas allemaal weer terug naar de fabriek. En bij Denon wil dat nog wel eens problemen opleveren.