Visaton TIW 200 XS behuizing

Started by Rimmer9, May 24, 2008, 13:01:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rimmer9

Hallo een ieder!

Zie hier mijn eerste post op het htforum.....

Sinds korte tijd ben ik eigenaar van een mooi setjes Canton CD300 fronts. Gezien het formaat van deze speaker is het geen verassing dat het sublaag (met name op hoger volume) niet al te present is. Vandaar dat ik een sub toevoeg of dit gat op te vullen. Let wel, ik zeg opvullen, ik wil geen oorverdovende rampetamper....

Nu was mijn oog gevallen op de TIW 200XS van Visaton, mede vanwege het feit dat deze in een kleine behuizing gaat uit de verf komt. Althans.... als ik de 'aanbevolen behuizing' van visaton moet geloven --> 20 ltot 30 liter met 1 BR poort van 63mm met 19cm lengte.
Echter wanneer ik deze behuizing simuleer in WinISD ziet het er niet al te best uit. Nu moet ik er wel bijvertellen dat ik geen guru ben op dit gebied dus wellicht dat het aan mij ligt.

Iemand enige ervaring met deze sub van visaton en in welke behuizing het goed to zijn recht komt? Ik heb ongeveer 25 liter ruimte op de beoogde inbouwplek. Gaat dit alles niet lukken dan moeten wellicht een plan B bedenken, voor nu wil ik eerst Plan A proberen ;-)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten, Mark

Roksan

In de originele behuizing van 39 liter speelt deze sub perfect. In kleinere behuizingen heb je zeker een versterker nodig met een bas boost.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

rho

Misschien niet helemaal op tijd, maar ik ben momenteel bezig met de LadyLike Sub MkII.
De TIW 200 XS Zit daar in zo'n 46 liter.

Ik ga deze sub bouwen om te proberen wat zijn prestaties zijn in samenwerking met een AMP10Basic van 41Hz. Filteren doe ik met een Reckhorn B1.

Later ga ik de sub gebruiken in een vloerstaande luidspreker samen met een Tangband W6-1530. Semi-aktief dus. Dan krijgt ie 50 liter netto te beschikking.
Persoonlijk zou ik 'm nooit in een 25 of 30 liter kastje steken.