Panasonic PT-AE3000 review Cine4home

Started by Randal, December 13, 2008, 21:50:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


DickVD

#1
willen ze nu beweren dat je cinemascope (superbreedbeeld) kan projecteren zonder voorzetlens??  :notify:
Of heb ik dat verkeerd begrepen ?
groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

K405

Playstation 3 / XBOX 360 / Nintendo Wii / Nintendo WiiU / HTPC MePo 1.3.0 beta / DM800HDse OpenPLi / Epson TW-600 / Samsung PS50B850 / Onkyo TX-NR3008 / Visaton Experience IV

THX-UltraII

merk dat de AE3000 niet zo hot is hier op het forum. Moet je eens in de US kijken! Daar is het DE meest populaire pj van dit moment.

Robke

Mede doordat hij in de USA een heel stuk goedkoper is dan hier waarschijnlijk.
Hier geilen de meesten op Epson of JVC heb ik het idee. ;)

kippekop

Quote from: DickVD on December 14, 2008, 13:11:05
willen ze nu beweren dat je cinemascope (superbreedbeeld) kan projecteren zonder voorzetlens??  :notify:
Of heb ik dat verkeerd begrepen ?

Wat ik heb begrepen is dat je bepaalde zoomstanden gewoon kunt saven, en dat je daardoor heel snel van 16:9 naar 21:9 kunt overschakelen zonder voorzetlens
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

J.A.F._Doorhof

Je kan bepaalde zoomstanden inderdaad saven.
Ben zelf meer een voorstander echter van de voorzet lenzen maar goed een goede kost ongeveer gelijk aan de projector :D

Waarom hij hier minder loopt ?
Ik denk dat de nederlander goed onderzoek voordat hij iets koopt en zich minder door commercie en emoties laat leiden.
Ben een paar keer in Amerika geweest en met alle respect voor de mensen maar ze kopen erg veel wat ze veel zien en waar ze veel van horen.

Ik heb onlangs een review van de 3000 gedaan en hem naast de TW5000 en TW2000 gehouden.
Als ik gewoon heel eerlijk ben, en dit heb ik al een paar keer eerder gepost, is het een fantastische projector waar niets mis mee is en als je hem koopt ben je er helemaal happy mee.
ECHTER.... zet hem in direct vergelijk naast een TW2000 of de TW5000 en hij verliest het op dynamiek en scherpte.
Panasonic is en blijft een stukje softer dan de Epson/Sony/JVC serie en dat is jammer.
Ook de native CR blijft achter bij Sony en Epson (JVC hebben we het maar niet even over :D).

Ik heb Panasonic een paar jaar geleden uitgeroepen tot de beste projector op LCD gebied, toen Epson echter begon met werkende CMS systemen toe te passen was het stuivertje wisselen. Daarna ging Epson qua contrast ratio steeds verder omhoog alleen was de werking van de iris van de Panasonic iets beter, nu bij de laatste generaties kan ik weinig opnoemen waarin Panasonic de voorkeur heeft.

TENZIJ je inderdaad goedkoop de CIH wil gebruiken.

Maar nogmaals als je hem koopt dan koop je gewoon een mooie projector, nadeel is alleen dat in die prijsklasse zowel Sony als Epson ook HELE leuke en in mijn optiek betere alternatieven biedt, nu JVC ook nog de HD350 rond die prijs heeft zitten is het helemaal moeilijk geworden.

Ben benieuwd welke merken er over 3 jaar nog zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Quote from: DickVD on December 14, 2008, 13:11:05
willen ze nu beweren dat je cinemascope (superbreedbeeld) kan projecteren zonder voorzetlens??  :notify:
Of heb ik dat verkeerd begrepen ?

Dat doen ze door te zoomen. Dat kan je natuurlijk met iedere projector, alleen deze heeft een automatische stand om terug te gaan naar 2:35:1. Echter verlies je daardoor lichtoutput en moet je natuurlijk wel zorgen dat je de rest van het beeld qua restlicht wegwerkt.

DickVD

Quote from: bmateijsen on December 25, 2008, 12:02:46
Dat doen ze door te zoomen. Dat kan je natuurlijk met iedere projector, alleen deze heeft een automatische stand om terug te gaan naar 2:35:1. Echter verlies je daardoor lichtoutput en moet je natuurlijk wel zorgen dat je de rest van het beeld qua restlicht wegwerkt.

Hoi Bjorn, gaan jullie de Panasonic PT-AE3000 nog op de testbank zetten? ben benieuwd hoe hij het doet tov de Epson AE-TW5000  :blink:

Ik vind alleen jammer dat ze bij Panasonic maar 3 maanden garatie geven op de lamp ??? en 2 ipv 3 jaar op de beamer, klopt dat?
groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

bmateijsen

Quote from: DickVD on December 25, 2008, 12:43:54
Hoi Bjorn, gaan jullie de Panasonic PT-AE3000 nog op de testbank zetten? ben benieuwd hoe hij het doet tov de Epson AE-TW5000  :blink:

Ik heb uitvoerig discussie gehad met een collega van ons, en die had een zeer specifieke mening over AE3000 vs TW5000. In het voordeel van de TW5000. Dus het staat niet gepland om die te voeren.

QuoteIk vind alleen jammer dat ze bij Panasonic maar 3 maanden garatie geven op de lamp ??? en 2 ipv 3 jaar op de beamer, klopt dat?

Dat vind ik een zeer groot pluspunt van Epson. Panasonic heeft inderdaad maar 3 maanden op de lamp.

J.A.F._Doorhof

koop de Vifi ik heb ze naast elkaar gereviewd maar kan/mag die review niet online zetten.
Menning van mij heb ik hiervoor al gepost kun je het niet vinden mail me dan even.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"