HT op het warme Christmas Island, Australie.

Started by Gordon, December 11, 2008, 07:44:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

celerontje

Kan je trouwens echt geen ADSL ofzo krijgen?
Misschien satellietinternet?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Gordon

Quote from: celerontje on December 20, 2008, 02:17:47
Kan je trouwens echt geen ADSL ofzo krijgen?
Misschien satellietinternet?
Ja broadband, maar is bijna net zo snel als inbel hier maar kost wel $80 per maand meer.
I now live in Bali...

Gordon

Ja de feestdagen levend doorgekomen, Kerst op Kerst Eiland en de meest boring nieuwjaars feest ever.
Ook even een baantje aangenomen als kok in het vluchtelingen gevangenis, na 3 dagen had ik het wel gezien en me ontslag ingediend.
Maar ja das een ander verhaal.

Wat heb ik gedaan ondertussen?
Foto 1, de trap naar boven zover afgemaakt, alleen nog de armleuningen.
Foto 2, idem dito maar van een andere hoek.
en Foto 3, Even niks met het HTtje te maken maar toch wel leuk werk, een carport voor de autos en moter gemaakt.

Maar in ieder geval Prettig nieuwjaar gewenst van Australie.
Enne..... ahum.... nog steeds geen uitnodiging gehad voor een M&G in Nederland rond Mei / Junie? :sly:
I now live in Bali...

Davey

Super, deze wil ik volgen. Good luck Gordon en ik hoop dat je snel weer werk vindt.

donaldk

Quote from: Gordon on December 20, 2008, 03:48:41
Ja broadband, maar is bijna net zo snel als inbel hier maar kost wel $80 per maand meer.

Tja, zelf iPSTAR (vanaf 29,95 AUSD voor 512/256 met 500 MB data) zegt geen coverage te bieden. Verder is er geen DSLAM, geen Cable, wel Wireless, maar met een 2048/768 sat linkje naar de upstreamprovider...

http://www.ciia.cx/about_broadband.pdf

ShellBeach

#30
Quote from: Gordon on December 16, 2008, 05:32:32
Heerlijk zo'n inbel internet hier in zo'n derde wereld eiland. 20 minuten voor 1 reply te uploaden :crazy:

Hebben ze daar geen sattelite internet ? Buiten de latency haal je daarmee wel deftige snelheden vergelijkbaar met ADSL in de beginjaren.
Met zo'n dikke schotel icm Newtec's Sat3Play :) (ik heb nog die apparatuur voor hen ooit helpen testen).

Zwoele foto's BTW, terwijl wij hier in de benelux onder een sneeuwlaagje bedolven zijn :)
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

donaldk

Wij hier in de beNElux niet hoor.

Lees de gelinkte PDF maar. Als je genoeg geld hebt is er altijd een satellite link, bijvoorbeeld CiiA has a dedicated 2MB(bit, ed.)/768kbps link on CX with and a 1.5MB/512kpbs link on CC, using Intelsat as our upstream provider. (http://intelsat.com). CiiA currently pays $7500 USD per month for a 2MB(it/s, ed.)/768kbps link.

iPSTAR (29,95 voor 512/128 en 500 MB per maand)en Optus zouden niet beschikbaar zijn.

"So far as CiiA is aware subscribers on CX and CC are not currently able to receive a service using small dishes, as the IPSTAR service and Optus have advised they have no coverage. The commonly used band for these services (KU) is highly susceptible to dropping out during heavy rains.
IPSTAR coverage map http://www.ipstar.com/en/tech_space_beam.htm

donaldk

Met een echt dikke schotel kun je zelfs nog wel een STM-1 replacement bieden. Kom je eerder op een ouderwetse Newtec 16QAM mod/demod uit. Ouderwets, omdat LVDS coding de nrom geworden is boven de diverse Turbocodecs.

Kom hoe heten die jongens ook al weer die een STM-1 runden vanuit Canada naar (o.a.) Zuid-Amerika. Een jaar of wat terug was alles samengeklonterd onder American Tower Corp., maar hoe de boel tegenwoordig heet. Het laatste decennium is er veel consolidatie geweest in die services business alsook ook bij de bijbehorende technology vendors.

Gordon

Bedankt voor de info, maar zoals ik al zei: ik betaal nu $10 per maand voor een inbel konnektie met AAPT in plaats van $79 (over 1GB) voor de Ciia konnektie. Op het moment leen/huur ik de CiiA konnektie van de buurman die op vakantie is voor $25. Nu gaat het wel met de snelheid maar als alle zaaken weer open zijn (tussen 9am en 5 pm weekdagen) en alle mensen weer terug zijn word dat gauw overbelast en gaat de snelheid aardig achteruit.
I now live in Bali...

donaldk

Tja wat wil je, je moet die 2Mbit/s down en 768 Kbit/s up toch delen met 150-200 aansluitingen.

Gordon

Aah dinsdag ochtend, straks het wekelijkse uitje naar het postkantoor, aangezien de post hier maar 1 keer per week komt, kijken we er allemaal naar vorr uit. ::)

Wat heb ik nog meer gedaan? Trapleuningen gemaakt, geschuurd en gebijtst.
Lekker hoor op het dak in 28 graadjes met de zon op je knetter, maar ja beter dan op het dak in minus 3 met 10 cm sneeuw op je knetter.  ;D

Foto 1, De trap vanuit beneden met de nieuwe trapleuningen.
Foto 2, Vanuit de tuin.
Foto 3, met de bovendak palen
I now live in Bali...

Gordon

En nog wat meer fotoos.

Foto 1, Vanaf het dak gezien, het dakterras dakpalen en de trap naar beneden.
Foto 2, Uitzicht vanaf mijn dakterras.
Foto 3, Het volgende huis wat ik wil kopen en een Bed & Breakfast gaan beginnen, heeft 5 slaapkamers waarvan 4 met eigen badkamer. alleen mijn vrouw nog overtuigen dat het een goed idee is. Dan kan ik daar een pro HT maken voor de gasten, dus als Ge hier even 4 weken op "vakantie" kan komen ;) :sly:

De groetjes en tot de volgende keer maar weer, dakterras dakpalen aan de andere kant.
I now live in Bali...

advr

Hoef jij nooit te werken :D

ziet er erg mooi vanaf het dakterras! Mooier uitzicht kun je niet hebben. ::)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Gordon

Quote from: advr on January  6, 2009, 07:26:16
Hoef jij nooit te werken :D

ziet er erg mooi vanaf het dakterras! Mooier uitzicht kun je niet hebben. ::)

He? Wat? Werken? Je lijkt me vrouw nou wel, die vraagt me dat ook elke keer.
Als je me thread had gelezen wist je dat ik met de kerst 3 dagen heb gewerkt, is dat niet genoeg dan?
Maarre ik werk toch.... aan me huis renovatie!!!!

Een paar wijze spreuken waar ik bij leef:
Every time I feel the urge to work, I go sit in a corner and wait till it's gone.
Work can't interfere with my leisure time.

Maar effe serieus, wij hebben de laatste 15 jaar keihard gewerkt en risiko's genomen met zaakjes en in huizen investeren etc. En nou kunnen we het even makkelijk nemen.
Ik het huis renoveren en af en toe een part-time baantje en mijn vrouw werkt 25 uur per week.

Welkom to Australia, the land of opportunities.
I now live in Bali...

Davey

Quote from: Gordon on January  6, 2009, 08:59:39
He? Wat? Werken? Je lijkt me vrouw nou wel, die vraagt me dat ook elke keer.
Als je me thread had gelezen wist je dat ik met de kerst 3 dagen heb gewerkt, is dat niet genoeg dan?
Maarre ik werk toch.... aan me huis renovatie!!!!

Een paar wijze spreuken waar ik bij leef:
Every time I feel the urge to work, I go sit in a corner and wait till it's gone.
Work can't interfere with my leisure time.

Maar effe serieus, wij hebben de laatste 15 jaar keihard gewerkt en risiko's genomen met zaakjes en in huizen investeren etc. En nou kunnen we het even makkelijk nemen.
Ik het huis renoveren en af en toe een part-time baantje en mijn vrouw werkt 25 uur per week.

Welkom to Australia, the land of opportunities.

Lekker hoor  8)

JeKa

Quote from: Gordon on January  6, 2009, 08:59:39
Een paar wijze spreuken waar ik bij leef:
Every time I feel the urge to work, I go sit in a corner and wait till it's gone.
Work can't interfere with my leisure time.

;D

Echt bijzonder om dit te lezen! Hoe je bijvoorbeeld 1 keer in de week op de post wacht, onvoorstelbaar. Een bed en breakfast met HT op dat mooie eiland? Ik denk dat het halve forum je zal gaan boeken!

advr

#41
Quote from: Gordon on January  6, 2009, 08:59:39
He? Wat? Werken? Je lijkt me vrouw nou wel, die vraagt me dat ook elke keer.
Als je me thread had gelezen wist je dat ik met de kerst 3 dagen heb gewerkt, is dat niet genoeg dan?
Maarre ik werk toch.... aan me huis renovatie!!!!

Een paar wijze spreuken waar ik bij leef:
Every time I feel the urge to work, I go sit in a corner and wait till it's gone.
Work can't interfere with my leisure time.

Maar effe serieus, wij hebben de laatste 15 jaar keihard gewerkt en risiko's genomen met zaakjes en in huizen investeren etc. En nou kunnen we het even makkelijk nemen.
Ik het huis renoveren en af en toe een part-time baantje en mijn vrouw werkt 25 uur per week.

Welkom to Australia, the land of opportunities.

het was ook zeker als grap bedoeld, maar dat begreep je al.  ;D
ik had al gelezen dat je enorm veel plezier had met je 3 daagse baantje  :confused:

gelijk heb je om het even wat rustiger aan te doen als zich de mogelijkheid voordoet.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

EdSki

Prachtig daar hoor, mazzelaar

-Zucht- En hier alweer +/- -10. Morgen weer ijs van de auto bikken...grutver

Bornin7ty2

Ziet er goed uit man. Fijne manier van leven ook.
Wel erg storend, zo'n uitzicht in je HT :tongue2:

Groet,

72

Ghosty J

Quote from: EdSki on January  6, 2009, 21:05:13
Prachtig daar hoor, mazzelaar

-Zucht- En hier alweer +/- -10. Morgen weer ijs van de auto bikken...grutver
gewoon van dat spray kopen hoef je ook niet te krabben ;D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Gordon

Hier is ik weer.
Met een kleine update. Heb de arm leuningen voor een tweede keer gebeitst en de dakpalen, armleuningen aan de andere kant gemaakt en voor de eerste keer gebeitst. Moet dus 3 keer gebeitst worden allemaal.

Foto 1, de dakpalen aan de andere kant, van de achterkant gezien met het "afgrijzelijke" uitzicht over de bergen/regenwouden!!!!

Foto 2, De dakpalen aan de andere kant, van de voorkant gezien met het uitzicht van mijn achterburen.

Foto 3, De dakpalen van beide kanten, vanaf de voorkant gezien. Daar komen dus 3 balken van 240 x 45 mm tussen, dan een stuk of 10 lengtes van 70 x 35 op 600 mm afstand en dan de dakplaten. Maar dat duurt nog even.

Ga nu maar even wat anders doen, heb de cinema kiosk overgenomen voor $140 (inclusief ijskast, microwave oven en 2 pie-warmers), dus ga die maar eens schoonmaken en verfen. Dat word weer een moeilijk zwaar baantje voor me aangezien de openlucht cinema alleen zaterdag avonds open is. Pff das bijna 3 uurtjes werken per week zeg, als ik dat maar vol hou!!!!!  :withstupid:
I now live in Bali...

LittleNinja

Toen ik dit topic tegen kwam dacht ik eerst...."Lees ik dit nou goed?!" :D

Is dit even cool zeg! Heb je schetsen o.i.d. van je plannen?

Vraagje. Hoe kom je eigenlijk daar terecht? ( Jaja... vliegtuig etc... ::) )
De vraag is uiteraard waarom je daar bent gaan wonen. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

JeKa

Begrijp ik het goed dat je HT een openbare bioscoop wordt?

Gordon

Quote from: LittleNinja on January  9, 2009, 06:50:59
Toen ik dit topic tegen kwam dacht ik eerst...."Lees ik dit nou goed?!" :D

Is dit even cool zeg! Heb je schetsen o.i.d. van je plannen?

Vraagje. Hoe kom je eigenlijk daar terecht? ( Jaja... vliegtuig etc... ::) )
De vraag is uiteraard waarom je daar bent gaan wonen. ;)

Ja dat heb je goed gelezen, maar ik herken je naam, dus dan weet je ook dat ik in 2004 ook een topic had "HT in het warme australie" http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=24211.msg307475#msg307475 toen woonde ik in Kununurra WA.

In 2007 was ik naar Perth vertrokken na 15 jaar in Kununurra gewoond te hebben. Maar dat beviel me niet. In 2006 was ik hier op vakantie en had hier dit huis gekocht als investering, kreeg een leuk huurtje van $390 per week. In 2008 besloot ik maar hier te gaan wonen nadat ik al 3 keer hier op vakantie was geweest. Lekker rustig op zo'n tropish eilandje maar toch in de westerse wereld.

Nee ik heb geen schetsen van mijn plannen, alles zit in mijn hoofd en moet via mijn handen naar buiten komen. Hoe het er precies uit komt te zien weet ik nog niet maar heb wel een idee.
I now live in Bali...

Gordon

Quote from: JeKa on January  9, 2009, 09:24:57
Begrijp ik het goed dat je HT een openbare bioscoop wordt?
Nee deze openlucht HT is voor mij persoonlijk. wat je waarschijnlijk gelezen heb is over de kiosk in de openlucht cinema van het eiland die ik overgenomen heb. Twee verschillende dingen, beetje confusing mischien!!
I now live in Bali...