HT op het warme Christmas Island, Australie.

Started by Gordon, December 11, 2008, 07:44:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gordon

Hallo, goed om weer terug te zijn op het HT forum met een nieuw projekt.
Woonde eerst in Kununurra West Australie, ben toen een jaar ofzo in Perth gaan wonen en in Mei ben ik naar Christmas Island vertrokken.
Had een oud huis gekocht daar en ben ik gaan renoveren, nieuw plafond, verf, keuken, dak etc je weet het wel het hele projekt.
Toen ik het uizicht vanaf het dak zag dacht ik bij mezelf, hier moet ik een balkonnetje op maken, gewoon een kleintje  :) van 13 meter bij 4 meter.
Toen begon het grijze massa weer te overwerken en dacht ik hier moet ik een HTtje op maken. Lekker buiten bioskoopje voor savonds.
Dus toen begon het projekt.
Moet nu even gaan want ze komen het hout afleveren.
Tot de volgende keer, ja met fotoos.
I now live in Bali...

Gordon

Hadden alleen de forklift gebracht, gaan nu het spul halen. zijn zo terug dus heb ik nog ff de tijd.
Even een paar fotootjes van mijn huiskamer HTtje, gewoon een 106cm LG plasma met 6.2 Sony surround system.
Foto 1 genomen vanuit achter de bank.
Foto 2 foto van de bank, rear speakers en DVD kollektie.
I now live in Bali...

Gordon

Weet nog niet wat voor equipment ik ga gebruiken, in ieder geval outdoor speakers, kwalitatief mischien niet zo goed maar ze gaan wel langer mee in het moeson tijd.

Foto 1, waar de trap naar boven komt.
Foto 2, trap gat vanuit boven gezien.
Foto 3, zijkant van huis, nog niet af, waar de palen voor het halve dak komt.
I now live in Bali...

Tinus_

Ziet er weer goed uit, ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden.
Rebuilding my HT

Gordon

Nu de fotoos van boven op het dak. Heb net me hout binnen gekregen dus kan ik weer verder met me huis (eerst want de vrouw zegt het) en dan de HT.

Foto 1 Het hokje waar ik de ijskast (want bier moet koud zijn he), dvd speler, amp etc in kan bouwen. Tevens dient als opslag ruimte voor de losse spullen als er storm is. Komt dus een deur in en een barretje ervoor. (kan geen HTtje zonder barretje hebben hier).

Foto 2 De vloerframe voor de vloerplanken zitten er al, geen isolatie want het is toch buiten en het oude dak heb ik er onder laten zitten. Daaronder een ruimte en het geisoleerde plafond boven de keuken en huiskamer. Aan het einde komen 2 palen met een horizontale bak waar een oprolbare scherm komt van ongeveer 3.6 meter. Wou eerst een vast scherm doen maar dat zou zonde van het uitzicht zijn.

Foto 3 Vanuit de voorkant naar de achterkant gekeken. Daar komt men te zitten onder een dakje. Aan de rechter kant zie je het nieuwe dak wat ik gebouwd heb.
I now live in Bali...

Bennie

Dat kan je in Nederland wel shaken een buiten HT-tje  ::)
Gaaf project ben benieuwd.
JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

Gordon

Hier zijn we weer, niet veel interesants te vertellen.
Het hout was binnen.
Maar iedereen wil fotoos, hoe oninteresant het ook is, dus plaats ik er maar een paar.
Foto 1: 70x35 houten balken voor dak, balustrade etc.
Foto 2: Meer hout, 240x45 voor de trap en treden, 90x90 dak en trap palen etc
I now live in Bali...

Gordon

Heerlijk zo'n inbel internet hier in zo'n derde wereld eiland. 20 minuten voor 1 reply te uploaden :crazy:

Foto 1: Mijn werkplaatsje, lekker stoffig met al dat zaagsel, me goeie zaag gaf net de geest, dus maar met mijn ouwe kleine en de handcirkelzaag verder.

Foto 2, Ben aan de trap naar boven begonnen, leek me wel belangrijk, want elke keer die rotladder op met een biertje in me ene hand en gereedschap in de andere klimt ook niet handig.
I now live in Bali...

Gordon

En de laatste voor vandaag, want dit duurt te lang.
fotootje van mijn 3 meter doorsnede sateliet die we in het weekend geplaats hebben.
Mijn vrouw  :inlove: zegt dat ik gek ben om $1500 uit te geven voor 1 nederlands kanaal (BVN).
Maar ja heb ik ook nog 300 andere kanalen in Chinees, Maleis, Russies, Arabies en nog meer van die zenders waar ik geen bal van versta.  ;D

Ga maar weer even verder, groetjes.
I now live in Bali...

Gordon

By the way: Is Wouter vande Post al terug van vakantie naar Australie?
Hij wou mischien nog een keer langs komen. Kon ie me helpen met het bouwen..... :tongue2:
Ge wil toch niet, is tever rijden elke dag op en neer zegt hij.
I now live in Bali...

BjornB

#10
Hey Gordon,
We vertreken maandag terug voor de laatste keer voor 3 weken oZZ.
Daarna komen we terug naar belgie.
We komen dinsdag in sydney aan.
keep up the work.

;D

Paul Landsmeer

Quote from: Gordon on December 16, 2008, 05:40:52
En de laatste voor vandaag, want dit duurt te lang.
fotootje van mijn 3 meter doorsnede sateliet die we in het weekend geplaats hebben.
Mijn vrouw  :inlove: zegt dat ik gek ben om $1500 uit te geven voor 1 nederlands kanaal (BVN).

Nah, ultracool toch? ;D

JeKa

Wat een project zeg! Echt te gek!
Succes met  de bouw, ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

peterrr

Ehh, leuk die Ht,

Maar eigenlijk kijk ik meer naar de omgeving............
Bofkont.

Een uitzicht plaatje? 45min uploaden?

groet peterr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Gordon

Hoi Peterrr,
Je wou een uitzicht plaatje? Ok wel offtopic maarja hier zijn er een paar.
Hier 3 fotoos van Flying Fish Cove in verschillende omstandigheden.
Foto 1 Uitzicht overdag
Foto 2 Uitzicht bij sunset
Foto 3 Uitzicht bij een klein stormpje
I now live in Bali...

Gordon

Kan ik net zogoed even het eiland promoten.
Wat doet men hier?: Vissen, duiken, snorkelen, wandelen in de jungle, belastingvrij alkohol drinken, belastingvrij roken, bbqen aan the cove enne .... oh ja sommige mensen werken ook.
Hoe kom je hier vanuit NL?: Vliegen Schiphol naar Kuala Lumpur en dan Kuala Lumpur naar Christmas Island (alleen op maandags).
Wie/wat woont hier?: 850 mensen en 1.1 triljoen kleine rode krabbetjes.
Of van Schiphol naar Perth en dan Christmas Island, maar dat is duurder.
Voor meer info: www.christmas.net.au

Nou gaat ik weer verder met werken, doei.
I now live in Bali...

peterrr

 ;D bedankt ziet er wel aantrekkelijk uit.....bbq,bier,  ehh het uitzicht bedoel ik


Geniet ervan...Ik kijk tegen het huis van de buren  :sarcasm: ( maar wel in het "gooi" dat dan weer wel )

Hmmm, kerstmis op christmas

Groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

EdoE

Nou, voor de award voor meest afgelegen HT van 2008 zijn mijn kansen verkeken...

Marcel_T.

Quote from: EdoE on December 17, 2008, 22:02:27
Nou, voor de award voor meest afgelegen HT van 2008 zijn mijn kansen verkeken...

;D

Prachtig project Gordon. Ik zit hier in de kou mij een beetje op te warmen aan jouw plaatjes.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

mikeske

super project, ook een hele mooie streek   ;)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

mexmen2

altijd leuk om iemand in het buitenland te volgen met een project
ps3 40gb / 16 bluray films

Pim

denon AVC A1 SRA / denon A1 / Barco G808S / Infinity IRS Omega / Infinity Renaissance 90 / Floating Cameleon Voice / SVS PB12 Ultra2 / Pronto pro NG / Topfield 5000 / Crystalio II / Moome /  v/d Hull

advr



Leuk idee zo'n openlucht HT :tounge2:

met 850 mensen op het hele eiland zul je snel "vrienden" maken ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

vtuinen

Quote from: Gordon on December 17, 2008, 00:42:46
Kan ik net zogoed even het eiland promoten.
Wat doet men hier?:

Vraag kan natuurlijk ook zijn. Hoe ben je er ooit verzeild geraakt ?  :o
Equipment check my avatar

Gordon

Quote from: Pim on December 19, 2008, 19:27:18
Misschien iets voor een meet and greet O0

Moet je wel even wachten tot het klaar is.

Quote from: advr on December 19, 2008, 20:10:08

Leuk idee zo'n openlucht HT :tounge2:

met 850 mensen op het hele eiland zul je snel "vrienden" maken ;D

849 vrienden...... en 1 makelaar :devil:

Quote from: vtuinen on December 20, 2008, 00:10:22
Vraag kan natuurlijk ook zijn. Hoe ben je er ooit verzeild geraakt ?  :o

Ik weet niet of jullie ooit van het "overboord schandaal" hier gehoord hebben?
Dat was met een boot, de "Tampa" vol met vluchtelingen.
Toen gooide ze kinderen overboord.
Dus ik dacht, das lekker, je mag kinderen daar overboord gooien. Das mooi want ik hou niet van die krengen. Dus ik daar meteen naar toe gegaan. >:D ;D
Bleek dus dat dat toch niet mocht :crazy: ......

Nog eens wat anders.... in Mei/Junie kom ik een paar weekjes naar NL (Rijswijk).
Mischien een M&G uitnodiging of zo in een mooi HTtje, zoiets wat GTDesign heeft gebouwd of zo :)
Kan ik meteen een paar vraagjes over apperatuur stellen, zoals wat is het nut van een pre-amp, en wat zijn dat voor dingen.... :withstupid:!!!!! :notify:????? :baaa:
I now live in Bali...