De Concerto audio show van 5 6 en 7 november (afgelopen weekend)

Started by ivo1986, December 8, 2008, 14:47:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ivo1986

Ik vroeg me af wie er geweest zijn.
Scrutinizer  en nog iemand anders van het forum (jhlange?).

Zelf was ik er erg onder de indruk van de Magico mini luidsprekers met de Solution set bekabeld met de Nordost Odin serie.

Wat me een beetje tegenviel was Stax.
De oude (meer dan 10 jr oud iig) Lambda pro klinkt zeker niet minder dan de nieuwe 4040 serie.
Wat wel heel mooi was zat alleen wel wat minder comfortabel was de Omega serie.

Helaas heb ik niet de vloerstaander van Magico met de top Zanden set kunnen horen.
Ik was er namelijk vrij laat.




wilmans

De hapjes waren er erg goed. :)

De set zijn nogal aan de prijzige kant en dan wordt ik nogal kritisch.

De set van de magico mini klonk goed. Maar toen er een piano stuk van Beethoven ten gehore werd gebracht vond ik de set tegenvallen. Op een één of andere manier is piano muziek moeilijk voor speakers. Als de pianist begon te rammen begint het te vervormen (te clippen denk ik) Dat kan natuurlijk ook aan de opname liggen.

De sonus faber amati in combinatie met de Jadis set klonk ook erg goed. Alleen bij een stuk met redelijk wat bas werd het geluid rommelig. Ik ben er volgens mij achter gekomen dat ik geen buizenfan ben.  De Jadis set is erg mooi gebouwd, alleen ik houd niet van die gouden kleurtjes.

De naim set klonk erg goed. Alle muziek kwam van een server en dat klonk erg goed. Dat vond ik wel verrassend.  Op de VAD show had ik namelijk ook een Naim gehoord, maar daar was het geluid niet mooi in balans. Het geluid van de cd speler was daar wel goed en mooi in balans.

Al met al een leuk show.

ivo1986

Quote from: wilmans on December  8, 2008, 21:29:07
De hapjes waren er erg goed. :)

De set zijn nogal aan de prijzige kant en dan wordt ik nogal kritisch.

De set van de magico mini klonk goed. Maar toen er een piano stuk van Beethoven ten gehore werd gebracht vond ik de set tegenvallen. Op een één of andere manier is piano muziek moeilijk voor speakers. Als de pianist begon te rammen begint het te vervormen (te clippen denk ik) Dat kan natuurlijk ook aan de opname liggen.

De sonus faber amati in combinatie met de Jadis set klonk ook erg goed. Alleen bij een stuk met redelijk wat bas werd het geluid rommelig. Ik ben er volgens mij achter gekomen dat ik geen buizenfan ben.  De Jadis set is erg mooi gebouwd, alleen ik houd niet van die gouden kleurtjes.

De naim set klonk erg goed. Alle muziek kwam van een server en dat klonk erg goed. Dat vond ik wel verrassend.  Op de VAD show had ik namelijk ook een Naim gehoord, maar daar was het geluid niet mooi in balans. Het geluid van de cd speler was daar wel goed en mooi in balans.

Al met al een leuk show.


Ik vond het een leuke show inderdaad.
Die piano sonate van Beethoven door die aziatische vrouw uitgevoerd vond ik heel goed klinken.
Hoe die cd-speler van Naim opengaat (je hand langs een sensor halen) zag er ook gaaf uit.

En de hapjes en de drankjes hadden mij ook goed gesmaakt.


Audia


Ik heb bijna alle sets beluisterd en vond de set met Jadis en Amati de beste (zeker gezien de prijs/kwaliteit).
Bas kon i.d.d. wat rommelig overkomen, maar dat zou ook door de ruimte kunnen komen.
Die was namelijk verre van ideaal.
Woonkamer: SF Amati Futura | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | Acoustic System Resonators

jalangen

Hallo Ivo... hier ben ik dan!

Was inderdaad een show met smakelijke hapjes. Vond het geluid niet spectaculair. Zeker als je de prijzen van de sets in ogenschouw neemt.

set SF met Jadis: sloom/traag
set Vivid met Ayre: had er helemaal niets mee. Werd luistermoe. Te agressief. Set lag voor mij niet in "balans"
set Solution met Magico: OK. Beethoven piano liet inderdaad steken vallen. Vooral midden/hoog. Zo klinkt een concertvleugel in ieder geval niet.
set Naim: voor mij de winnaar (mits met Naim cd speler... dit apparaat speelde de HDX namelijk zoek). Typisch Naim sound/drive. Set mooi in balans. Speakers ook nog eens betaalbaar (kleine 4000,00 per paar)

Akoestiek was inderdaad verre van ideaal. Elke 10 minuten een tram die uit je speakers knalt... word je niet bepaald vrolijk van!

ivo1986

Quote from: jalangen on December 12, 2008, 01:47:29
Hallo Ivo... hier ben ik dan!

Was inderdaad een show met smakelijke hapjes. Vond het geluid niet spectaculair. Zeker als je de prijzen van de sets in ogenschouw neemt.

set SF met Jadis: sloom/traag
set Vivid met Ayre: had er helemaal niets mee. Werd luistermoe. Te agressief. Set lag voor mij niet in "balans"
set Solution met Magico: OK. Beethoven piano liet inderdaad steken vallen. Vooral midden/hoog. Zo klinkt een concertvleugel in ieder geval niet.
set Naim: voor mij de winnaar (mits met Naim cd speler... dit apparaat speelde de HDX namelijk zoek). Typisch Naim sound/drive. Set mooi in balans. Speakers ook nog eens betaalbaar (kleine 4000,00 per paar)

Akoestiek was inderdaad verre van ideaal. Elke 10 minuten een tram die uit je speakers knalt... word je niet bepaald vrolijk van!

Leuk dat je reageert.

Zelf was ik inderdaad ook niet onder de indruk van de Vivids. Alhoewel er wel een erg mooi laag uitkwam wat ik zeker niet verwacht had.
De Magico set vond ik zelf wel heel mooi. Alhoewel het bij Concerto 'thuis' in de winkel nog mooier klonk terwijl ik ze toen hoorde met een minder prijzige set.

En ben je nog verder aan het zoeken voor luidsprekers?
Concerto heeft nu trouwens een tweedehands set Sonus Fabers CA's staan.
Maar je zult de CA's toentertijd niet voor niets hebben weggedaan.