Het grote film merchandise en collectibles topic

Started by Resinman, December 8, 2008, 13:26:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Resinman

Aangezien er op dit forum enorm veel filmliefhebbers aanwezig zijn leek het mij een leuk idee om een film gerelateerd merchandise en collectibles topic te starten waarin leden hun collectie foto's en nieuwtjes kunnen plaatsen.

Een aantal voorbeelden:

Indiana Jones - Raiders of the Lost Ark




Iron Man




Vito Corleone - The Godfather



Zijn er nog meer verzamelaars of liefhebbers aanwezig?  :)

Robbo

Tot nu toe vond ik dit soort beeldjes tegenvallen, maar deze zijn alle 3 mooi!  Waar zijn ze te krijgen, en hoe groot zijn ze ?

Techno

Ben ik ook benieuwd naar, zijn er goede online winkels of retail winkels waar je dit soort dingen kan kopen?


Paul Landsmeer

#3
Quote from: Techno on December  8, 2008, 16:36:05
Ben ik ook benieuwd naar, zijn er goede online winkels of retail winkels waar je dit soort dingen kan kopen?

Probeer deze eens:

http://www.sideshowtoy.com/

Die Iron Man maquette is trouwens SOLD OUT.

DJ-Foxx

#4
leuk topic, tijdje geleden deze gekocht via inet  :)


Resinman

Quote from: Robbo on December  8, 2008, 15:11:41en hoe groot zijn ze ?

Indiana Jones is ongeveer 56cm hoog, Iron Man 36cm en Vito Corleone is nog niet bekend. De prijs van de laatste zal wel rond de $1000 komen te liggen  :)

Quote from: Robbo on December  8, 2008, 15:11:41
Waar zijn ze te krijgen,

Quote from: Techno on December  8, 2008, 16:36:05
Ben ik ook benieuwd naar, zijn er goede online winkels of retail winkels waar je dit soort dingen kan kopen?

Hier vind je een mooi overzicht van film merchandise en collectibles winkels: http://www.collectiblez.nl/forums/f27/lijst-merchandise-collectibles-winkels-2268.html

Quote from: DJ-Foxx on December  8, 2008, 19:00:38
leuk topic, tijdje geleden deze gekocht via inet  :)

Mooie aanwinst! Wat vind je van de Big Baby (Hellboy2)  ;D


Techno


Resinman

De ultieme collectible voor de Terminator fans  8)

T-800 Endoskeleton Life-Size Replica




Een hele hoop foto's zijn hier te vinden: klik

roland p

Quote from: Resinman on December 11, 2008, 10:26:35
De ultieme collectible voor de Terminator fans  8)

T-800 Endoskeleton Life-Size Replica
Zo'n fullsize model gaat me toch wat ver, maar een wat kleinere lijkt me best cool.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Resinman

Quote from: roland p on December 11, 2008, 10:29:39
Zo'n fullsize model gaat me toch wat ver, maar een wat kleinere lijkt me best cool.

1:2 Scale


1:3 Scale


1:4 Scale


Genoeg keus lijkt mij  ;D

Resinman

Helaas niet in mijn bezit maar wel erg mooi, de Queen Alien buste:







remon123

Livingroom: Pioneer LX 81  B&W 804'S blackash ps3 mit shotgun750
ht zolder http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=66381.

Resinman

En nog een Marlon Brando. Deze gaat ongeveer $140,00 kosten.



Erg geslaagd als je het mij vraagt!



Queen Facehugger Life-Size Maquette











Afmetingen: 66 x 51 x 56 cm
Gewicht: 13.61 kg
Prijs: US $599.99

Nog even wachten aangezien hij pas in Q3 2009 uitkomt :)

Elegy

Bij www.acmetrendz.nl hebben ze ook wel wat dingen, net als bij de Large. Ik heb zelf niks, nuja, op zo'n popetje van The Crow en de buste van Neo die in de Matrix box zit na dan.

Resinman


FeaR1986

Wilde eerst een nieuw topic maken, maar kwam toen dit topic tegen. Aangezien het hier wel past bump ik dit topic omhoog. Mocht een nieuw topic toch beter op zijn plaats zijn dan hoor ik het wel.

Ik heb voor mezelf vastgesteld dat ik ooit een keer een 1:1 hoofd of buste wil van een T-800 of een Predator. Nu is dat beide niet heel makkelijk, zeker als je de versie van de T-800 wilt hebben welke niet battle damaged is. Maar heb er geen haast mee, komt wel een keer...

Nu kwam ik op Marktplaats echter een 1:1 model tegen voor 525 euro. Op zich een leuke prijs. Echter bleek het hier niet om een Sideshow te gaan maar om een Toynami.

Dus ik wat verder gaan kijken en er is een winkel in Nederland die beiden verkoopt:
T-800 Endoskull Combat Edition van Sideshow


€445,00
33 cm hoog
8160 gram

T-800 Endoskull Normal Edition van Toynami


€529,00
38 cm hoog
9500 gram

Nu staat er op Youtube een filmpje van die Toynami en daar wordt ik niet echt warm van. Lijkt me zeer plastic fantastic. En de blauwe LEDjes op de film kunnen in real life wel eens minder overkomen.

Van Sideshow had ik veel gehoord, maar van Toynami niet echt. Is Toynami een beetje kwaliteit of is het echt veel minder dan bijvoorbeeld Sideshow? Sowieso apart dat op de site van Toynami deze producten niet eens staan.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Nooff

Die onderste lijkt meer op de plastic skull van de BD Collector's edition. Sowieso is die van sideshow the real deal, en tevens de enige mooie versie van de T2 skull.

FeaR1986

Heb nog wat verder gegraven en ik ben er uit: het wordt géén Toynami. Toynami is minder populair dan Sideshow, maar is zeker niet van slechte kwaliteit. Die van Sideshow is minder nauwkeurig, omdat deze een beetje aangepast is om het er mooier uit te laten zien. Net zoals de skull tijdens in de intro van T2. Je moet alleen niet naar de tanden kijken, beide bedrijven hebben problemen gehad met de tanden.

Hier een één op één vergelijk tussen de Toynami (links) en de Sideshow (rechts):
De Toynami is zoals je ziet nauwkeuriger en lijkt ook meer op een mensenschedel als in dat deze wat ronder is. Maar op één of andere manier is de Sideshow versie wel bruter, mede doordat de T-800 agressiever kijkt. Enige wat ik mooier vind van de Toynami is de voet/basis. En natuurlijk de kleur, want de Battle Damaged is gewoon wat minder. Maar je schijnt van de Battle Damaged een gewone te kunnen maken door de "damage" er af te halen met wat aceton.

Nu eens zien of de prijzen van de winkel kloppen, want de Sideshow is goedkoper dan de Toynami.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT