verschil in kijkbeleving originele BR versus download AVCHD

Started by Heidenroosje, December 7, 2008, 18:57:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tiptop

In de bovenste is het hoofd wat naar beneden gezakt van de kaptein. Wat een verschil :o ;D

Lijkt idd wat verschil te zien, maar op een foto die ook weer op internet is geplaatst en waarschijlijk gecomprimeerd etc. valt weinig zinnigs te zeggen. ::)

Maar asl jij zegt dat je weinig verschil ziet, scheelt het een hoop geld voor je :)

Zelf ben ik wel voor originele, anders wordt straks niks meer verkocht en kan je ook nergens meer lekker rondneuzen voor een filmpje. Zijn de zaken failliet. Je ziet nu al dat ze het moeilijk hebben. Ze verkopen heel veel andere meuk in de shops om toch wat inkomen te hebben.

(Ik heb gelezen dat je ook vaak het origineel toch koopt dus dat was de insteek niet ;) Meer in het algemeen gezegd)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

PjotrrrNL

Tja...Het wordt er niet makkelijker op voor Blu-ray met de huidige economische crisis....
Mijn projector draait op 720p en inderdaad, een goede rip doet dan vrijwel niet onder voor Blu-ray.

Maar ik vind de beeldkwaliteit ook echt niet het belangrijkste, gaat me om het totaalplaatje, de film zelf moet vooral de moeite waard zijn en dan is DVD kwaliteit ook voldoende voor een mooie ervaring!

Heidenroosje

Quote from: bourne on December  8, 2008, 18:33:51
Ik heb altijd interesse  >:D heb al heel wat avchd via www.binsearch.info gedownload maar alleen om de kwaliteit te beoordelen natuurlijk  ;D

PM

Heidenroosje

Quote from: CineSmurf on December  8, 2008, 17:43:13
Ik projecteer nog in 720p, dus dan is zo'n rip nog best interessant. Alleen qua geluid blijft AVCHD achter, of kan je ook de nieuwe formaten meesturen?

EDIT: Het leek me wel een leuk experiment, maar waar vind je een AVCHD file eigenlijk? Op HDbits heeft zoeken op AVCHD precies 0 hits...

Ik struin de newsgroepen (a.b.hdtvx264) af naar een grote download (>10GB) en dan kijk ik wat het is. Niet altijd staat er AVCHD bij. Soms zijn er verwijzingen naar PS3.
V.w.b. de nieuwe formaten: ik denk dat je doelt op DTS-HD Master en True HD? Ik weet niet of dat kan. IK heb me daar niet zo in verdiept daar ik dat toch niet kwijt kan op mijn Denon 2105.....

Heidenroosje

Quote from: poerqwa on December  8, 2008, 18:43:34
Tja ik heb nog geen moraalridder gezien maar het argument dat een rip goedkoper is lijkt me nou niet erg steekhoudend.

Ja BR's zijn serieus te duur(de nieuwe melkkoe in HT land) maar om het dan maar rips ok te vinden omdat je dan 27 euro bespaart :-X
Dat betekent uiteindelijk dat je 27 euro steelt (flamesuit on  ::))



ik zeg nix.......... :-X

ochiba

ben ook een beetje aan het klooien met BD rips en AVCHD.
Wat me opvalt is dat je van de meeste geposte AVCHD dubbel 9 dvd's weer een prima Bluray kan maken van 16gig
Ik werk met BDRE 25 Gig nadat ik hem gezien heb wis ik hem weer.
Kijk op een 50"plasma en dat gaat prima.
Als ik straks eruit ben hoe ik netjes een BD van 40 gig op een behoorlijke kwaliteit kan resizen dan is het feest compleet.
Betaal echt geen 25 € voor iets wat ik niet meer kijk en DVD's koop ik al 5 jaar niet meer.
Geen last van me geweten en als ik ze gezien heb geef ik ze weg, iedereen happy :).

Ochi

Marcel_T.

Quote from: Heidenroosje on December  8, 2008, 21:33:07
Ik struin de newsgroepen (a.b.hdtvx264) af naar een grote download (>10GB) en dan kijk ik wat het is. Niet altijd staat er AVCHD bij. Soms zijn er verwijzingen naar PS3.
V.w.b. de nieuwe formaten: ik denk dat je doelt op DTS-HD Master en True HD? Ik weet niet of dat kan. IK heb me daar niet zo in verdiept daar ik dat toch niet kwijt kan op mijn Denon 2105.....

Als je lid wordt van ps3avchd.net gaat er een wereld voor je open. De HD-audio formaten zijn trouwens wel compatibel met avchd (m.u.v. DD+), maar je ziet ze niet zo vaak.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

stef662

Met AVCHD is het vrij eenvoudig om een blu-ray volledig te rippen. Je splitst daarvoor het stream ts bestand van de blu-ray naar 4 GB stukken met tsremux. Doordat de ps3 alleen fat32 kent moet het wel gesplitst anders was het nog makkelijker. Alle audio kan bewaard worden, dts etc.

addy

En je hebt helemaal gelijk, zo denk ik er ook over.

Gr Ad
Quote from: ochiba on December  8, 2008, 21:38:08
ben ook een beetje aan het klooien met BD rips en AVCHD.
Wat me opvalt is dat je van de meeste geposte AVCHD dubbel 9 dvd's weer een prima Bluray kan maken van 16gig
Ik werk met BDRE 25 Gig nadat ik hem gezien heb wis ik hem weer.
Kijk op een 50"plasma en dat gaat prima.
Als ik straks eruit ben hoe ik netjes een BD van 40 gig op een behoorlijke kwaliteit kan resizen dan is het feest compleet.
Betaal echt geen 25 € voor iets wat ik niet meer kijk en DVD's koop ik al 5 jaar niet meer.
Geen last van me geweten en als ik ze gezien heb geef ik ze weg, iedereen happy :).

Ochi

CineSmurf

Quote from: ochiba on December  8, 2008, 21:38:08

Geen last van me geweten en als ik ze gezien heb geef ik ze weg, iedereen happy :).

Ochi

De meeste schijven koop ik (vaak tweedehands) en verkoop ik daarna weer door voor een paar euro minder en een paar postzegels. Dat kost ook niet veel en is volkomen legaal.  ;)

Toch is het leuk om te klooien en te kijken of het lukt een goede rip te laten draaien. Zowel mijn HD-DVD speler als mijn BD speler moeten AVCHD kunnen afspelen, lijkt me leuk dat eens aan het werk te krijgen.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

ochiba

Quote from: CineSmurf on December  8, 2008, 22:41:24
De meeste schijven koop ik (vaak tweedehands) en verkoop ik daarna weer door voor een paar euro minder en een paar postzegels. Dat kost ook niet veel en is volkomen legaal.  ;)

Toch is het leuk om te klooien en te kijken of het lukt een goede rip te laten draaien. Zowel mijn HD-DVD speler als mijn BD speler moeten AVCHD kunnen afspelen, lijkt me leuk dat eens aan het werk te krijgen.

Ik moet een AVCHD nog draaien op mijn Pana BD player, hij moet het aankunnen.
Waarbij ik ook opmerk dat er ook niets illegaals is aan het downloaden.
Uploaden daarintegen heeft zijn risico's volgens de wet ;D

Ochi

marz01

zoals al aangegeven kijk eens op ps3avchd.net, aangezien de meeste uploads met geheimtaal gepost worden zal je een reply moeten geven in het desbetreffende topic.
Hier zal je meer dan >100 titels vinden in 1080p en meeste met dts, er komen ook meer bd25 post uit.
De echte blockbusters worden tegenwoordig in losse bestanden aangeboden van >15gig

Zoek anders eens in binsearch met de zoekterm ps3quality en ook hier zal je een klein aantal avchd post vinden maar wel >14gig bestanden
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

ochiba

OK even geregistreerd.
Is nog wat mager vergeleken met FTD maar kan best leuk worden dat forum.

Ochi

marz01

Ftd is gewoon een vuilstortplaats ;)
ps3avchd.net is kant en klare brokken voor je ps3 dus zonder groene balkjes en vaak compleet met srt-files.

Een 40gig blu-ray is vaak ook 25gig extra's en andere talen, de film zelf is rond de 15gig
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

ochiba

jaja,

heb geen PS3 alleen een HTPC en een BD standalone ;D
Ben geen gamer maar een filmfreak.
Via FTD is toch veel HD content op te pakken.
Dat het een vuilstortplaats is onderschrijf ik niet .100.000+ tevreden leden waar je gebruik van maak of niet.
Doe dat al heel wat jaren met plezier. Ik stam nog uit de tijd dat je je eerste DVD's zelf moest kraken en resizen.
Newsgroups waren nog geheimtaal en je moest geintroduceerd worden om het te leren begrijpen.

Als je ziet wat een werk men op FTD levert heeft dat mijn respect ;)

(old) Ochi

denoontje

onderste lijkt voor mij scherper en lijkt meer diepte te hebben, maar de zwartwaardes zijn anders; zie rode jas rechts en de tunnel zelf.
Komt dit door 2 spelers of omdat de scene niet allebei 100% gelijk zijn of door formaatverschil?

Paul Landsmeer

Quote from: ochiba on December  8, 2008, 21:38:08
Betaal echt geen 25 € voor iets wat ik niet meer kijk en DVD's koop ik al 5 jaar niet meer.

Strookt niet met:

QuoteBen geen gamer maar een filmfreak.

Als je echt een filmfreak bent, koop je er ook af en toe een paar. Jij consumeert alleen maar zolang het gratis is, dat is niet hetzelfde.

QuoteEen 40gig blu-ray is vaak ook 25gig extra's en andere talen, de film zelf is rond de 15gig

Een BD is of 25 GIG of 50. Met 15 GIG kom je er meestal niet wat de film betreft, al is dat afhankelijk van de codec. Zie:

http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=3338

(naar rechts scrollen om de movie size te zien).

On-topic:

Ook bij de tweede fotoserie is meteen duidelijk dat de BD scherper is gestoken dan de rip en een betere brightness/contrast heeft. Inzoverre je aan deze test conclusies kunt verbinden, zou het toch moeten zijn dat een rip niet dezelfde kwaliteit levert als het origineel, tenzij 1:1. Naarmate het scherm groter wordt, zal dit verschil duidelijker zijn.


Heidenroosje

Quote from: poerqwa on December  8, 2008, 18:43:34
Tja ik heb nog geen moraalridder gezien maar het argument dat een rip goedkoper is lijkt me nou niet erg steekhoudend.

Ja BR's zijn serieus te duur(de nieuwe melkkoe in HT land) maar om het dan maar rips ok te vinden omdat je dan 27 euro bespaart :-X
Dat betekent uiteindelijk dat je 27 euro steelt (flamesuit on  ::))



Ik zou niet weten waarom dat niet steekhoudend is....... Wat ik alleen maar wil zeggen is dat er een heleboel mensen genoegen nemen met een kwalitiet die zeg maar 80% is tegen een investering die misschien 10% is. Ik begrijp wel dat die mensen er zijn. Niet iedereen kijkt in een verduisterende HT met een mooie pj op = 200 cm..... Mijn conclusie is ook niets meer dan: het verschil is voor veel mensen verwaarloosbaar t.o.v. het verschil in investering..Daarnaast wordt het aanbod van goed downloads in rap tempo groter en de kwaliteit wordt steeds beter. Ik denk dat een nieuw medium zoals BR veel sneller hiermee te maken krijgt dan dvd ooit heeft gehad. Misschien dat daardoor uiteindelijk de prijzen omlaag gaan (maar als ik daarover nadenk: misschien gaan ze wel niet omlaag daardoor!)
Persoonlijk heb ik ook liever origineel. Gisteren nog Dark Knight gekeken.....wauw!

V.w.b. stelen  :sneaky2:...... volgens mij is het nog steeds zo dat juridisch het probleem zit bij de uploader...... Daarnaast heb ik hier in mijn kast zo'n 45 HD DVD en ca. 58 BR staan...... Ik heb mijn steentje als early adapter ruimschoots bijgedragen..... :)

Heidenroosje

Quote from: Marcel_T. on December  8, 2008, 21:52:24
Als je lid wordt van ps3avchd.net gaat er een wereld voor je open. De HD-audio formaten zijn trouwens wel compatibel met avchd (m.u.v. DD+), maar je ziet ze niet zo vaak.

zeker interessant. Heb ff rondgeneusd. Wel redelijk veel aanbod, maar veel rips tot max. dual-layer (8,5GB)

Heidenroosje

Quote from: Paull on December 10, 2008, 09:59:20

On-topic:

Ook bij de tweede fotoserie is meteen duidelijk dat de BD scherper is gestoken dan de rip en een betere brightness/contrast heeft. Inzoverre je aan deze test conclusies kunt verbinden, zou het toch moeten zijn dat een rip niet dezelfde kwaliteit levert als het origineel, tenzij 1:1. Naarmate het scherm groter wordt, zal dit verschil duidelijker zijn.



Lijkt me inderdaad een juiste conclusie........

ochiba

Ja vind ik ook de 2e is scherper volgens mij zie je de voegen beter.

En off topic: Ik blijf lekker gratis consumeren en een hoop mensen blij maken met wat ik gratis weggeef zonder enig schuldgevoel ;)

Heb van de week DarkNight nog een keer gekeken na eerst een DVD5 nu via mijn htpc na een download van 37,9 gig en dat PCeetje van me speelt die 1080P perfect af.
Nu ga ik hem vast nog een keer resizen naar een BD 25gb als me dat eindelijk lukt.
Zolang mijn ogen die volgens de medische keuringen nog perfect zijn het mooi vinden kijk ik gewoon de kwaliteit op mijn 50"plasma die ik goed genoeg vind.

O ja en ik moet natuurlijk eerlijk bekennen dat ik die 10 zogenaamde gratis BD van de MM bij mijn Pana gewoon betaald heb in de prijs van 349 want ze staan nu zonder voor 279 ;D

Ochi

Paul Landsmeer

Quote from: ochiba on December 11, 2008, 23:07:38
O ja en ik moet natuurlijk eerlijk bekennen dat ik die 10 zogenaamde gratis BD van de MM bij mijn Pana gewoon betaald heb in de prijs van 349 want ze staan nu zonder voor 279 ;D

Ik neem aan dat je die BD ook gratis weggeeft?

ochiba

Quote from: Paull on December 12, 2008, 09:00:37
Ik neem aan dat je die BD ook gratis weggeeft?

Ben je nou helemaal, wat denk je wel die zijn niet voor niks zoals mijn downloads die ik op een dvd van 25 eurocent brand, ik ben Sinterklaas n......

Affijn die gaan inderdaad naar een maatje die een PS3 heeft enne nee me BDRE brand en stuf ik suf tot ze het niet meer doen dan pas koop ik nieuwe.
Trouwens in Rambo 4 zit bij mij een irriatante digitale fout bij snel bewegende beelden, dat valt wel tegen voor zo'n mooie dure disk(omgerekend 7€) en die fout geef ik er gratis bij weg ;D
Als ik hem gedownload had stufte ik hem gewoon weer.

JeKa

Quote from: Heidenroosje on December 11, 2008, 22:48:09
zeker interessant. Heb ff rondgeneusd. Wel redelijk veel aanbod, maar veel rips tot max. dual-layer (8,5GB)

Klopt, maar over het algemeen ben ik over de kwaliteit erg te spreken!

Gaeje

je ziet het verschil wel een beetje, maar het is nog altijd een goed alternatief voor het huren van dvd's als je een film nog niet gezien hebt. Als ik hem dan goed vind koop ik hem toch wel op blu ray (ik ga geen collectie rips beginnen aanleggen)