Surveillance

Started by svmnb, December 6, 2008, 19:14:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

svmnb

Thriller met Bill Pulmann en Julia Ormond.
Geregisseerd door Jennifer Chambers Lynch en dat is weer familie van David Lynch die de film produceerde.

Twee FBI agenten reizen af naar een klein stadje om een paar wrede moorden te onderzoeken.
De getuigen vertellen allemaal een andere versie van de gebeurtenissen.

Prima opbouw, bizar verhaal, bizarre karakters en een flinke twist. Kortom, zeer de moeite waard.
Mijn waardering: 8/10


Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Dennistattoo

hey die heb ik ook liggen morgen maar eens kijken ;D
Epson TW7200 - iVisions 100 inch - Onkyo TX-NR809 7.2 - Klipsch r-110sw - Klipsch RP-250C - Pioneer staanders - Samsung 52 inch LCD

Xstream

En dat het familie van Lynch is kun je er ook wel uithalen :)

Hoewel het niet in de buurt komt van het warrige surrealisme van "vader" David zit de ziekheid er wel degelijk in. Veel shots zijn ook wel vergelijkbaar en samen met de "moody" muziek krijg je dan een behoorlijk interessant sfeertje. Met name de rol van Bill Pullman vond ik geweldig om te zien. Toch is het geen meesterwerk zoals haar vader dat kan. Met name omdat David een stuk idealistischer is en dat verschil zie je dan ook wel direct.

Aan de andere kant moet je het ook niet met David's werk vergelijken natuurlijk ...

Goede onderhoudende film, waar overigens wel meer uit te halen viel. De basis was goed, alleen de ontwikkeling van het verhaal had wel wat interessanter opgebouwd kunnen worden.
Ik hou altijd wel van dit soort "kleine", beetje vreemde, films ...

Ik ben benieuwd wat er nog meer van Jennifer gaat komen ...
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

ShellBeach

Bizarre film, de spelletjes van die corrupte flikken waren er een beetje over, maar plotwending op 't einde lekker creepy.
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n