Qbox HD, Dreambox killer(?), nu uit

Started by Bengbeng, December 5, 2008, 21:54:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bengbeng

Wordt de Qbox-HD dé sensatie van 2009? Zo'n beetje dezelfde mogelijkheden
als de Dreambox 8000, maar dan voor half geld.  8)

Vanaf vandaag te bestellen op de website van de fabrikant, Duolabs (Duolabs, de makers
van ondermeer de Diablo cam).

http://www.duolabs.com/qboxhd.html
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Driven2Shine

Welke image bouwers zijn er al bezig om een alternatief image te maken ?
Draait er gbox, CCam etc op ?

Bengbeng

#2
In ieder geval ondersteunt de Qbox Enigma2, dus Dreambox software draait er ook gewoon op.  8)

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Driven2Shine

#3
Dat is nice :)
Dus eigenlijk een clone maar dan goedkoper haha.

Ik zie ook hdmi itt de DM die het af moet doen met alleen DVI.

Ik ga echt geen 1000 euro neerleggen voor de DM8000

Sappien


Hanky Panky

Quote from: [SV] on December  6, 2008, 08:22:40
Dat is nice :)
Dus eigenlijk een clone maar dan goedkoper haha.

Ik zie ook hdmi itt de DM die het af moet doen met alleen DVI.

Ik ga echt geen 1000 euro neerleggen voor de DM8000


Dat temperde mijn enthousiasme ook behoorlijk  :o
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Bengbeng

#6
Quote from: Hanky Panky on December  8, 2008, 22:11:16
Dat temperde mijn enthousiasme ook behoorlijk  :o

En dat maakt de Qbox HD nou zo interessant. Triple tuner mogelijkheid, Enigma2, HDMI, en dat voor
de helft van de prijs van de DB8000.  O0

De pre-order prijs op de Duolabs website is 459,-
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Hanky Panky

Quote from: Bengbeng on December  9, 2008, 16:45:04
En dat maakt de Qbox HD nou zo interessant. Triple tuner mogelijkheid, Enigma2, HDMI, en dat voor
de helft van de prijs van de DB8000.  O0

De pre-order prijs op de Duolabs website is 459,-

Die prijs is wel met 1 HD en 1 SD tuner, de prijs met dual HD is nog niet op te roepen. Een 1 TB hdd op 5400 rpm kost nog eens 9 tientjes en dan ist klaar. Ik denk er wel over na maar wil ook een 50" scherm én een HTPC én een HD satbox. Maar hopen dat de staatsloterij iets oplevert  ;D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Sappien

Eerst maar eens zien hoe hij echt draait... Een goedkopere ontvanger met software die neit lekker werkt heb je ook weinig aan... ;)

V8Hemi

Zitten er 2 DVB-S2 tuners in?? uitgaande van de standaarduitrusting.

Sappien

Quote from: V8Hemi on December 10, 2008, 20:35:58
Zitten er 2 DVB-S2 tuners in?? uitgaande van de standaarduitrusting.

The QBox High Definition has three different and independent DVB Tuner slots where users can mount Plug 'n Play tuners module. DVB-S2, DVB-T and DVB-C can be installed. Please check the sales configuration before purchasing.

Bengbeng

Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

Driven2Shine

Het menu etc ziet er prima uit.
Zappen gaat ook lekker snel.

Zou alleen wat meer willen zien van bepaalde instellingen die je kunt maken.

Fico

Ik ben mij volop aan het oriënteren voor een nieuwe HD PVR of een HD ontvanger met PVR functionaliteit.

Ik dacht hierbij aan een Dreambox DM800 HD, DM8000 of deze QBox en ben vooral geïnteresseerd in de compatibiliteit met Canal Digitaal/TV Vlaanderen.

Wat ik vooral graag zou willen weten is of deze Dreamboxen of QBox in staat zijn om de volgende taken uit te voeren:
- weergave en gebruik van de meerdaagse Mediahighway EPG van TV Vlaanderen
- perfect vloeiende weergave van alle SD & HD kanalen uit het toppakket van TV Vlaanderen
- aansturen van mijn DiSEqC switch met 4 LNB's (Astra 1, 2, 3 en Hotbird)
- automatische smartcard updates verwerken

Ik heb totaal geen ervaring met Dreamboxen en zou héél graag willen weten wat deze 'doos' eigenlijk allemaal meer kan in vergelijking met een 'gewone' HD PVR of HD ontvanger?
Pioneer PDP-507XD | Dreambox 800 HD PVR | Playstation 3 | Sony DVP-NS705V | Sony RDR-HX710 | Sony MDS-JE500 | Sony STR-DE595 | Sony SA-VS500

gerdinio

Kan iemand ook zeggen of er nog andere images kunnen opgezet worden op deze Qbox? Enigma 2 wordt ondersteund maar is er ook mogelijkheid tot andere.
Eigenlijk is het om te weten of openvpn hierin geintegreerd zit. Hiervoor zijn andere images beschikbaar maar draaien deze hierop ook?
En laatste vraag, de emulaties softw (CCcam, ...) is dit naar analogie van de gewone dreambox, op dezelfde manier instellen?

mvg  Geert

TimD

Iemand al meer nieuws/ervaring met deze receiver?

gullit

ik ben ook benieuwd naar ervaringen

guy hiver

onder welke steen heb ik geleefd :confused:

guy

chrisje

ding loopt om de 5 min vast is niet meer zo leverbaar en de software is ook al niet al the best let wel je kan er geen cccam op zeten en das nog maar het begin ik ben er voor een colega mee bezig drain nu wel cccam maar loot nog steeds vast veder onderzoek is dus gewenst en die moet hij maar hebben dan
de images moet klein blijven hoe minder hoe beter veder de 3 modules werken wel maar dan loopt hij dus vast met 2 niet.   custem firmware is er nu dus wel maar niet zo the krijgen. of je moet het zelf maken met het laatste ben ik dus wel heel druk geweest draait  nu op open pli met cccam zonder fratsen. veel werk geweest maar het is dan ook wel een slecht ding.

jantje112


alpha1

De qbox is een waardeloze box ,er werd gezegd een dreambox killer zou zijn ,nou de box heeft zich eigen gekild.