De 32PW9617 of de 32PW9527?

Started by Flipje, June 9, 2003, 23:34:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Flipje

Ik ga binnenkort een breedbeeldje kopen  ;D.
Nu is mijn oog gevallen op de Pixel Plus van Philipse..

Nu is mijn vraag wat is het verschil tussen de 32PW9617 of de 32PW9527?

En weet iemand al wanneer de 32PW9528 uitkomt...? Is het (nog)wachten waard ???

Thx!

MrPink

Volgens mij is de 9617 geen pixelplus.

Groetjes,
Oscar

bryan vd B

hi,

De 9617 is wel pixelplus ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Melvin

(De 9617 heeft zeker Dolby Surround onboard en de 9527 niet ?)

Persoonlijk vind ik dat de Pixel Plus nogal overbodig is als je veel DVD kijkt. Als je meer TV kijkt, en de uitzendingen zijn soms van slechte kwaliteit, dan kan Pixel Plus dat beeld wel wat verbeteren (in samenwerking met die andere digitale opties van Philips)

Maar als je dus meer DVD kijkt dan TV, zou ik gewoon een groot scherm nemen zonder al die digitale blabla. Maar dan kijk je ook best eens bij andere merken, want voor zover ik weet hebben al de nieuwe modellen van Phlips al die opties standaard on-board.

Wreckerrm

Eind augustus komt de pw9528 pas uit. Het zal me niet verbazen als dit toch nog later wordt

MrPink

Nou, ik kan hier geen pixelplus ontdekken:

Philips 32PW9617
82 cm Pixel Plus home-cinema breedbeeldtelevisie met Real Flat BlackLine-S beeldbuis.
- Digital Crystal Clear
- Digital Natural Motion
- Active Control met lichtsensor
- draadloze Dolby Digital luidsprekers
- Easy Text teletekt (1200 paginas)
- Text Dual Screen
- topbediening

Misschien ben je in de war met de 9767:

82 cm Pixel Plus home-cinema breedbeeldtelevisie met Real Flat BlackLine-S beeldbuis.
-  Digital Crystal Clear
-  Digital Natural Motion
-  Active Control met lichtsensor
-  draadloze Dolby Digital luidsprekers
- Easy Text teletekt (1200 paginas)
- Full Dual Screen
- topbediening.

Hoe dan ook, PP is juist fijn bij DVD, en niet bij TV, omdat PP de slechte uitzendkwaliteiten juist benadrukt.
Als je van plan bent om het geluid van de TV via een receiver te laten lopen, dan zou ik niet gaan voor Dolby Digital en losse luidsprekertjes (horende bij de TV wel te verstaan), dat scheelt weer wat geld. Dolby Surround is wel weer aardig, omdat sommige TV-uitzendingen wel in surround worden uitgezonden.

Groetjes,
Oscar

Melvin

82 cm Pixel Plus home-cinema breedbeeldtelevisie met Real Flat BlackLine-S beeldbuis

? :)

MrPink

#7
Geintje, even kijken of jullie wel goed lezen. ;D

Ze zijn namelijk ogenschijnlijk exact hetzelfde. ;)

Groetjes,
Oscar

Melvin

 ;D

Wel, ik heb toen gekeken voor een TV en ben met de 9616 naar huis gegaan. Die had ook Dolby Digital, terwijl de 95 versie alleen Dolby Prologic had. Ben je zeker dat die specs van jou kloppen ?

Flipje

Ik heb even het een en ander na zit kijken... en volgende mij is het zo...

32PW9527 -> http://www.p4c.philips.com/mprdata/020606/0206060005_pss.pdf

32PW9617 -> http://www.p4c.philips.com/mprdata/020702/0207020047_pss.pdf

Volgens mijn is het enigste verschil dat bij de 32PW9617 draarloze FM Surround Speakers zitten en een decoder in de TV.
Kwa beeld zijn ze identiek.

32PW9767 -> http://www.p4c.philips.com/mprdata/020702/0207020048_pss.pdf
Deze is hetzelfde als de 32PW9617 alleen met 2 tuners. Dus Beeld naar Beeld (Full Dual Screen).

Ik ga zelf voor de 32PW9527 er loopt nu een actie van Philips als de tv koopt krijg je een gratis DVD-Speler... ;D

Voor mij is het geluid niet belangrijk. Ik sluit toch alles op mijn DTS/5.1 Receiver aan... :P

En laat hem zodra ik hem thuis heb mooi even calibreren ....  ;D

Wat wil je nog meer.... ;D ;D ;D

Björn Simmelink

Hoi Flipje....

ik ga ook zeer binnenkort een Philips 28PW9527 (of 32PW; dat weet ik nog niet zeker) kopen, maar wat ik mij af vraag is of jij ook sterk zit te twijfelen over deze aanschaf vanwege alle "verhalen" over pixel plus...

ik heb een vriend en die is erg tevreden; maar ja... als je andere ervaringen hoort dan begin je wel te twijfelen... tenminste ik wel... heb jij goede / slechte ervaringen met deze tv?! of ga je ook op recenties af?

groetjes,

Björn.


flipje

Quote from: Björn Simmelink on June 10, 2003, 16:11:13
Hoi Flipje....

ik ga ook zeer binnenkort een Philips 28PW9527 (of 32PW; dat weet ik nog niet zeker) kopen, maar wat ik mij af vraag is of jij ook sterk zit te twijfelen over deze aanschaf vanwege alle "verhalen" over pixel plus...

ik heb een vriend en die is erg tevreden; maar ja... als je andere ervaringen hoort dan begin je wel te twijfelen... tenminste ik wel... heb jij goede / slechte ervaringen met deze tv?! of ga je ook op recenties af?

groetjes,

Björn.




Ik denk toch dat ik hem koop... ondanks de enkele mindere berichten op kieskeurig.nl
Als ik hem aanschaf doe ik wel meteen 5 jaar garantie extra...

Ik heb er zelf wel vertrouwen in.. Philips is tenslotten Nederlands!

Zelf zit ik gededacheerd bij Philips... dat speelt dan een klein beetje mee... ;D

MrPink

Een goede keus Flipje. Ik heb zelf de 36pw9527. :)

Groetjes,
Oscar

bryan vd B

Quote from: MrPink on June 10, 2003, 12:38:49
Geintje, even kijken of jullie wel goed lezen. ;D

Ze zijn namelijk ogenschijnlijk exact hetzelfde. ;)

Groetjes,
Oscar

FOEI ;D ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

MrPink


Melvin

Als je hem koopt, koop dan zeker GEEN model wat in de winkel staat. Dat flikken ze je bij MEGAPOOL nl altijd en dan krijg je dus een scherm wat al heel wat uurtjes op de teller heeft staan, meestal op een veel te hoge kleurtemp/contrast setting.

Björn

Hoi.....

ik weet niet of ik dit hier "mag" posten.... maar waar ga je 'm kopen?! oftewel.... waar heb je 'm voor het minst gezien?!

je kunt me ook altijd ff mailen...

groetjes,

Björn.

Vlearmoes

Op de site van kieskeurig.nl kun je altijd zien wie de scherpste aanbieding heeft  ;)
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

cornermastino

Ik heb de 36PW9527 bij BobShop vandaan.
Perfect geregeld allemaal en binnen een week had ik hem thuis staan. (niet de allergoedkoopste, maar nog altijd veel lager dan bij Megapool)

Ik ben trouwens zeer tevreden met het toestel.
Hij geeft vooral bij DVD een prachtig beeld.
Ik heb hem wel laten calibreren.
Maar ook voor de de calibratie vond ik het beeld goed.
Maar na de calibratie weet je niet wat je ziet, zo mooi!

Ga Monsters en Co. maar een keer kijken.
Het is net of ze zo je tv uit komen lopen.


Als je hem koopt, veel plezier ermee.

Gr. Ton.  ;)

Vlearmoes

Ik heb mijn 32pw9527 ook bij de Bobshop vandaan en net als bovenstaande poster ben ik ook zeer tevreden over de DVD kwaliteiten maar bij gewone uitzendingen ben ik toch een beetje ontevreden door de artifac`s die ik eerder nooit zag bij mijn 50Hz tv`tje  en dan rest de vraag ben je tevreden met een super scherp beeld met af en toe artifac`s of ga je voor een minder beeld waar je deze `problemen`niet hebt.
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

Björn

Vlearmoes....

ik weet het niet hoor, heb er ook niet zo veel verstand van, maar kan dat niet komen doordat het tv-signaal niet sterk genoeg is?! heb wel meer gelezen dat dit die artifac's versterkt....

MrPink

#21
Ook hier Bobshop. Opgehaald in Almere en meteen doorgereden naar Emmeloord voor een ISF-calibratie. :)

Groetjes,
Oscar

Vlearmoes

Quote from: Björn on June 13, 2003, 10:29:14
Vlearmoes....

ik weet het niet hoor, heb er ook niet zo veel verstand van, maar kan dat niet komen doordat het tv-signaal niet sterk genoeg is?! heb wel meer gelezen dat dit die artifac's versterkt....

Klopt, ik ben dan ook aan het sparen voor een schotel (heb alleen de pech dat ik ook een zoontje heb die vaak op zijn kamer naar andere zenders kijkt dus heb ik extra centen nodig :P), en hoop dan dat ik een beetje van die artifac`s af kom want je gaat je er hoe langer hoe meer aan storen.
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

Bjorn Simmelink

Vlearmoes..... aangezien jij ook voor een schotel aan het sparen bent..... heb jij al "iets" op het oog.. ben me aan het orienteren maar advies van anderen is dan altijd wel handig...... ;)

begin een beetje moe te worden van die verhalen over die philips pixel plus.... zit sterk te twijfelen of ik nou 1200+ moet uitgeven voor een tv waar ik dan ook nog maar even een schotel moet bijkopen om mooi beeld te krijgen......

bryan vd B

Hi,

Kijk ook eens naar loew televisies want deze zijn ook heel mooi.

ik heb zelf een pielplus gehad en wel de 36pw9527 en ben blij dat ik hem verkocht heb.
Niet zo zeer dat het een slechte televisie was maar ergerde me kapot aan de digitale artifacts die continue verschenen op het scherm.
Het nieuwe type schijnt een pixelplus mode te bevatten voor films en deze moet beter met pans overweg gaan dan het huidige type.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.