(Verloop-)Kabel van Component naar sub d 15 pin male

Started by M.P.A. de Jong, June 9, 2003, 20:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

M.P.A. de Jong

Hoi Iedereen,

Ik volg het forum al even, maar nu ik steeds meer vragen begin te krijgen heb ik me maar even geregistreerd. Ik heb een Sharp PG10MS DLP projector. Deze ondersteunt ook component. Hiervoor heeft de proj. een echter alleen een sub-d 15 pin female (vga) connector . Nu ben ik dus op zoek naar een (verloop-)kabel 3 x cinch ---> sub d 15 pin male. Weet iemand waar ik deze kan kopen?

Of nog liever een schema om deze kabel zelf te maken. Ik heb al een goede vga kabel van 10 meter. Daar hoef ik dan alleen nog maar drie cinch pluggen aan te solderen.

Of is dit niet mogelijk ? Alvast bedankt voor de reacties.

MvrGr,
Matthijs
Marantz DV4300, Marantz SR7002, B&W 685, B&W HTM62, B&W M1, BK XXLS400, Philips Pronto RU940, Playstation 3.

raymond

Hi,

Waarom koop je niet bij een goede electronicazaak een VGA naar 5x BNC kabel en verlengt deze met een prof. VGA verleng kabel. Dan ben je voor 80 euro klaar met totaal 17m lengte. Om mijn beamer zit een component in op de data-ingang. Wellicht kun je ook adapters krijgen naar de zgn. mini DIN-plug (de s-vhs aansluiting waar je het over hebt). Ik ben zeer tevreden over het beeld (HK DVD25, progressive PAL, naar Philips Cbright XG2 1200 lum.) Ik heb een tijdje met s-vhs gekeken, maar dit is wel erg mooi. Enige nadeel is de te scherpe ondertiteling, zodat deze rafelig wordt.

Met vriendelijke groet,

Raymond

M.P.A. de Jong

Hi,

Bedankt voor je reactie, maar ik begrijp je antwoord niet helemaal. Mijn projector heeft idd een component in via de data (vga) ingang. Ik ben dus op zoek naar een kabel van 3 x Tulp naar Vga. Het liefst soldeer ik de drie tulp pluggen zelf aan de 10 meter VGA-kabel die ik reeds heb. Vandaar mijn vraag of er iemand een schema daarvoor heeft.
Marantz DV4300, Marantz SR7002, B&W 685, B&W HTM62, B&W M1, BK XXLS400, Philips Pronto RU940, Playstation 3.

raymond

Hi,

Als je een VGA naar 5x BNC kabel koopt met een koppelstukje om twee mannetjes (VGA-VGA) aan elkaar te zetten dan hoef je niets te solderen en kun je je huidige VGA kabel gebruiken om te verlengen. Standaard is de VGA naar 5x BNC kabel ca. 2m lang voor 25 euro. Helaas hebben ze geen 3 maal tulp, je kunt de overige twee (grijs en zwart) gewoon ongebruikt laten.

Raymond

M.P.A. de Jong

#4
Thnx Raymond,

Dat wordt even een bezoekje aan de locale electronica zaak. Nog wel weer een vraagje daarover. Kan ik die bnc connectoren er gewoon afknippen en er dan tulp pluggen aan solderen ?

Matthijs
Marantz DV4300, Marantz SR7002, B&W 685, B&W HTM62, B&W M1, BK XXLS400, Philips Pronto RU940, Playstation 3.

Franky P.

weet je zeker dat die D-sub15 een component ingang is, en geen RGB-HV?
Kheb nog nooit een schema gevonden voor D-sub15 naar 3 tulp, wel D-sub15 naar 5xBNC. Zo'n kabel heb ik ook in elkaar gezet..
kweet niet of je bron ook RGB-HV uitgang heeft, zoja, dan is dat de meest hoogwaardige kwaliteit verbinding

m vr gr Frank

M.P.A. de Jong

Voor zover ik weet is het echt een component ingang en niets anders. Het betreft een Sharp PG10MS DLP. Er zit alleen een sub d 15 pin connector op. Deze kan ik via het proj. menu schakelen tussen tussen RGB (voor een pc) of YPbPr (component, toch??).

Als bron wil ik een Cyberhome ADL-528 gebruiken. Deze beschikt ook over een component uitgang.

Deze kabel bestaat wel volgens de proj.handleiding. Acc. nr AN-C3CP. Sharp kennende zal deze echter wel weer extreem duur zijn. Was bij een vervangende AB ook (€ 280,- excl.) Toen heb ik Frank z,n Pronto maar gekocht.
Marantz DV4300, Marantz SR7002, B&W 685, B&W HTM62, B&W M1, BK XXLS400, Philips Pronto RU940, Playstation 3.

raymond

Hi,

Je kunt op de BNC aansluitingen zo tulpplugjes draaien (is ervoor gemaakt). Scheelt knippen in de kabel en soldeerwerk, bovendien kost het weinig.

Raymond

Freddows

Hi,

Ik worstel met een soortgelijk probleem, misschien dat iemand een oplossing weet:

Ik heb een Harman Kardon DVD25 met een component uitgang (zowel interlaced als progresive) en een Infocus X1 met component interlaced aansluiting via een speciale s-vhs aansluiting en component progressive via de vga aansluiting.
Alles draait nu naar tevredenheid op s-vhs maar eigenlijk wil ik meer.

Dus ik heb geprobeerd (naar een tip in deze thread) de 2 machines met elkaar te verbinden middels een oudere (toch redelijk goede kwaliteit) VGA > 5x BNC monitorkabel (2 meter) met BNC female > Tulp male verlooppluggen op de rode, groene en blauwe aansluitingen naar de HK25.
De HK25 zet ik op component en progressive, maar welke input ik ook kies op de X1, ik krijg geen beeld.

Gebruik ik wellicht toch de verkeerde kabel?
Of moet ik er nog iets tussen stoppen?

Als iemand ideëen of een oplossing heeft hoor ik het graag!!!
Alvast bedankt!

m.vr.gr. Winfred.

RubenP

Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

M.P.A. de Jong

Idd, zo'n soort kabel zocht ik. Ben nu echter al weer aan het twijfelen of ik niet beter een andere DVD-Speler (KISS 450) kan kopen of maar een aparte pc bouwen. Dan kan ik de projector native 800x600 aansturen. De component ingang van de Sharp ondersteunt alleen maar 480i. Lijken de andere opties me toch beter.

Thnx anyway, Matthijs
Marantz DV4300, Marantz SR7002, B&W 685, B&W HTM62, B&W M1, BK XXLS400, Philips Pronto RU940, Playstation 3.

Freddows

Heeeejjjj...  :o   That's the one!

Ik dacht de DVDO site toch al eens goed afgestruind te hebben...

Maarr ehhh ik weet niet of deze wel gaat werken?
Volgens mij heeft de kabel die ik nu probeer te gebruiken (zie plaatje) dezelfde rode, groene en blauwe polen aangesloten (plus nog zwart en grijs) als die DVDO kabel, toch?
Om dan nu 45 dollar neer te tellen voor een kabel waarvan ik niet zeker weet of ie wel doet wat ik wil...

grtz Winfred

RubenP

Helaas weet ik echt niet of het deze kabel wel gaat lukken.
Maar je moet toch wel ergens kunnen achterhalen hoe je zelf de kabel moet maken........... ???
Stuur ze eens een mailtje.

Succes
Ruben
Dali Blue serie 6006 SE + C1000 + R1000 / Rotel RSP1066 & RB985MkII  /  SVS 20-39PCi sub

Freddows

Ik heb de verbinding inmiddels aan de praat!
VGA verlengkabel was niet helemaal ok.

Het beeld lijkt nu met progressive component helderder en stabieler t.o.v. de s-vhs aansluiting, maar het lijkt of er een verticaal heel dun streeppatroon in zit... Net alsof het doek van dunne ribstof is gemaakt. Met s-vhs zie ik die niet.

Zou dat aan de kwaliteit van de kabels en of connectoren kunnen liggen? De metalen buitenkanten van de bnc connectoren komen wel tegen elkaar aan, aan de achterkant van de dvd speler.
Of kan dit aan de verwerking van 480p in de beamer kunnen liggen?

Ik heb trouwens DVDO een paar weken geleden al eens gemaild m.b.t. info over de Iscan Pro maar daar heb ik nog steeds geen reactie op gehad...

Grtz W.