m'n computer inkomen als ik ergens anders ben.

Started by @nou@r, June 9, 2003, 18:58:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

@nou@r

heey kheb ffe een paar vragen:
als ik bijv. bij iemand anders ben zou ik dan in mn computer kunnen komen? want dat had ik ergens gelezen.

m'n volgende vraag is als ik mijn ''favorieten'' in een ''memory pen'' doe.. krijg ik dan ook die site's open? dat waren m'n vragen, ik hoop op reacties alvast bedankt...

@nou@r

J.A.F._Doorhof

Hi,

Als je je favourieten opslaat dan kun je deze op een andere PC inderdaad openen, het zijn als het ware de links naar jouw sites.

Je kunt op afstand je PC benaderen, XP heeft daar bv de externe bureaublad functie voor, maar ik zou je dit toch af willen raden, als jij het kan kan in principe iedereen het.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

EdwinB

Je kan een Terminal (of op XP Remote Desktop) sessie gebruiken om je pc op afstand te benaderen. Dat iedereen dan zo maar bij jouw pc kan komen is natuurlijk onzin.

hertjepower

er is software op de markt die je toegang geeft tot je pc vanaf een andere locatie , ik heb er een opgezocht voor u .
SOFTWARE ==> PC ANYWHERE

hifiman

of NETOP (niet gratis) of VNC (wel gratis), mogelijkheden zat. Belangrijk is dat sessies encrypted zijn (in elk geval voor wat betreft het password versturen) en dat je de mogelijkheid tot dergelijke sessies afschermt op ip adres!

Groetjes,

Ronald

J.A.F._Doorhof

EdwinB,

Niets is onzin.
Zodra je een remote desktop optie hebt aanstaan staat er een poort open in je PC, je hebt dan wel een password nodig, maar voor sommige trojans en poortscanners is dit geen verreisten.

Het internet is bloedlink, tenzij je gewoon alles goed dichtzet, een programma als bv Zonealarm kan je daarbij perfect helpen en het is gratis, remote desktop wordt dan alleen weer moeilijk tenzij je inbelt vanaf een VAST IP nummer.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

EdwinB

Frank,

Dit is gewoon paniek zaaien. Natuurlijk kan een systeem gehacked worden wanneer deze aan het internet hangt, je kan ook worden aangereden door een auto als je de deur uitgaat.

De kans dat je pc wordt gehacked is minimaal wanneer je het een beetje verstandig doet. Ten eerste moet de hacker jouw pc zien te vinden uit de miljoenen die er op internet zijn, ten tweede moet deze hacker dan ook nog eens besluiten jouw pc te willen gaan hacken. Vervolgens moet je password + username worden gekraakt, dit is niet zo eenvoudig over het netwerk als lokaal wanneer je rechtstreeks de SAM kan manipuleren.

My 2 cents,

Edwin

J.A.F._Doorhof

Hi,

Je moet eens weten wat we hier op de TD allemaal meemaken.
Nooit gehoord van Poortscanners ?
Trojans ?

Paniek zaaien is niet echt wat ik normaliter doe, maar waarschuwen wel.

Ik ken nog steeds mensen die zeggen geen virusscanner nodig te hebben omdat ze nooit wat downloaden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

EdwinB

Hi Frank,

Ik geloof best dat je heel wat dingen meemaakt wat betreft door virussen getroffen systemen maar mijn vermoeden gaat uit dat dit groten deels wordt veroorzaakt door mensen die niet goed weten wat ze aan het doen zijn. Hiermee bedoel ik het bekende "attachment uitvoeren van een vage e-mail", downloaden en uitvoeren van gekraakte (en besmette) programma's.

Dit staat los van een connectie maken naar je eigen systeem. Je moet inderdaad een port open hebben om een connectie te kunnen maken. En ja, iemand met een port-scanner kan dan waarnemen dat jouw systeem reageerd op die bepaalde port. En dan? Dan is die hacker nog lang niet binnen op je systeem...

Edwin

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

EdwinB

BTW: Ik hoop dat de vraag van @nou@r hierbij tevens ook beantwoord is...

Zo niet @nou@r, laat het dan even weten  ;)

codemann

PCAnywhere/VNC/... zijn verschrikkelijk SLECHT ! Waarom? Omdat zij de beelden volledig doorsturen, lokaal valt dit qua snelheid nogal mee, over het internet wordt dit al dramatischer.
Microsoft heeft zelf Terminal Services. Het enige nadeel is dat dit alleen te gebruiken is op een Windows 2000 Server of een Windows XP Pro/Server. Dit stuurt niet volledige beelden door, maar bijv. gewoon "er staat een button van punt X tot punt Y met tekst blabla". Dit gaat STUKKEN sneller. Op Windows XP is dit ook geimplementeerd als Remote Assistance, je kan dit dan gemakkelijk met MSN gebruiken. Ik weet echter niet of dit mogelijk is als je zelf niet achter je PC zit.
Als je eender welk programma wilt gebruiken PCAnywhere/VNC/Terminal Services/... raad ik je zeker aan de standaard poort te veranderen. Dit is misschien niet altijd mogelijk via het programma zelf, je zal het misschien in het register moeten doen, maar ik ben er van overtuigd dat het een must is. Ik ben er namelijk zeker van dat hackers scannen op bepaalde poorten, waaronder poorten die gebruikt worden door programma's als deze. Als je dus een andere poort gaat gebruiken ga je minder kans hebben dat een hacker via deze manier je PC binnen geraakt. Lees wel : minder kans! De beste manier om een hacker uit je pc te houden is nog altijd je pc niet opzetten  ;)

blue-eyes

Nog beter: Citrix gebruiken, is vgl met terminal services, maar dan beter (nog wel ;) ).

Vereist wel wat gevorderde kennis van win2000, grouppolicies etc.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

codemann

Quote from: blue-eyes on June 17, 2003, 11:32:57
Nog beter: Citrix gebruiken, is vgl met terminal services, maar dan beter (nog wel ;) ).

Vereist wel wat gevorderde kennis van win2000, grouppolicies etc.

Als ik mij niet vergis gebruik citrix terminal services, het is er een uitbreiding op. Maar als je qua security echt goed wilt zitten gebruik je idd best citrix : goede encrypte en het maakt gebruik van ceritificaten, wat zéér veilig is!!!

@nou@r

Heey allemaal,
Ik wou jullie ffe allemaal bedanken voor jullie reacties..:)

Groeten

@nou@r