Welke projector op 240 cm breed scherm?

Started by -Freek-, December 3, 2008, 23:19:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-Freek-

Ik heb mijn Mitsubishi HC4900 net verkocht. Nu ben ik uiteraard aan het rondkijken naar een andere projector, maar de grote vraag is natuurlijk: welke? Mijn scherm is 240 cm breed (en ik dacht 1.2 gain), dus de projector moet toch wel aardig wat lichtopbrengst hebben. Verder ga ik waarschijnlijk zwarte gordijnen ophangen aan muren rechts en links naast het scherm, maar mijn plafond is en blijft wit. Kleine verschillen in absolute zwartwaarden ga ik dus waarschijnlijk niet waarnemen op mijn kamer.

Budget weet ik nog niet. Wél weet ik dat ik de projector sowieso tweedehands wil kopen, omdat de afschrijving me anders te groot wordt.

Projectoren die ik al was tegengekomen zijn de HC6000 en de TW2000. De JVC HD1 lijkt me in mijn situatie perfect door de hoge lichtopbrengst, maar is helaas op dit moment qua prijs ver buiten bereik voor mij :(.

-Freek-


eddy135

#2
Volgens mij staat er een HD100 te koop, hier ergens...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

-Freek-

Quote from: eddy135 on December  7, 2008, 21:40:36
Volgens mij staat er een HD100 te koop, hier ergens...

Ja, I know. Je wil niet weten hoe graag ik die projector zou kopen, maar als een HD1 al buiten mijn bereik is dan gaat de HD100 al helemaal niet lukken helaas. :-\

jasjenl

Denk dat je met de TW2000 toch wel goed uit kunt komen op zo'n scherm? Ik heb de TW5000 op een scherm gezien dat volgens mij ook zo breed was en dat zag er goed uit, denk dat de TW2000 daar niet zo veel voor zal onderdoen.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

-Freek-

Quote from: jasjenl on December  7, 2008, 21:58:23
Denk dat je met de TW2000 toch wel goed uit kunt komen op zo'n scherm? Ik heb de TW5000 op een scherm gezien dat volgens mij ook zo breed was en dat zag er goed uit, denk dat de TW2000 daar niet zo veel voor zal onderdoen.
Dit heb ik gevonden op de site van BB&G:

"Verder heeft de EH-TW5000 een hogere lichtopbrengst dan de EMP-TW2000: 9,8 fL ten opzichte van 6,5 fL voor het oude model."

Weet niet wat de getallen precies voorstellen, maar van 6,5 naar 9,8 is toch 1,5 keer zo veel.