Advies Panasonic th-37PX80

Started by Wowly, November 29, 2008, 18:33:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ranger

Kan ook goedkoper. De opvolger, px81, is er inmiddels.

jslaman

Weet iemand exact het verschil tussen de px80 en de px81 serie?

Ranger

#27


Meen dat die een nieuw anti-reflectie scherm heeft. Verder:


94 cm HD Plasma G11 Panel

V-real 3 / Max. 15.000 : 1 Native Contrast
100Hz Double Scan / 24p Playback
VIERA Link / SDHC Card Networkability (HD Photo Viewer)
Multiwindow PAT / Viera "Tough" Panel
V-Audio / 100.000 hours long life panel / Lead Free Panel

Technische specificaties 
TV Tuner   
Tuner Integrated   Y
DVB Digital Tuner Y
Tuning System PLL synthesizer 100-position auto-search tuner
CATV Compatibility   Hyper-band
Broadcast Stereo Reception NICAM -B, G, I, L, German (A2)
Teletext Reception 1000P Level 2.5, FASTEXT/LIST/TOP
Receiving System PAL -B/G/H, -I, -D/K: SECAM -B/G, -D/K, L/L', DVB-T
Receiving System (AV input) PAL-525/60, SECAM, NTSC, M-NTSC
Display   
Screen Size 37" (94 cm) diagonal
Screen Aspect 16 : 9 Wide
Panel G11 Progressive HD Plasma Display Panel
Natural Vision Filter Y
Progressive Scan Y
Number of Pixels 737,280 (1,024 x 720) pixels
Colour System NTSC/PAL/PAL 60Hz/SECAM/M-NTSC
Applicable PC signals SVGA (XGA compressed)
Applicable Scanning Format 525 (480)/60i, 525 (480)/60p, 625 (576)/50i, 625 (576)/50p, 750 (720)/50p, 750 (720)/60p,
  1125 (1080)/50i, 1125 (1080)/60i, 1125 (1080)/24p (HDMI only), 1125 (1080)/50p (HDMI only), 1125 (1080)/60p (HDMI only)
Contrast Ratio (in dark surroundings) Native: 15,000:1; Dynamic: 500,000:1
Shades of Gradation 4,096 equivalent steps of gradation
Intelligent Frame Creation —
100 Hz Double Scan Y
24p Real Cinema —
24p Playback Y
Digital Cinema Colour —
Deep Colour (10-bit) —
x.v. Colour —
Digital Optimiser Y
3D Colour Management Y
Sub Pixel Control Y
Motion Pattern Noise Reduction Y
C.A.T.S. (Contrast Automatic Tracking System) Y
Video Noise Reduction Y
3D Comb Filter Y
Picture Mode Dynamic/Normal/Cinema/Eco
Sound   
Speaker System —
Speakers Full-Range (160 x 42 mm) x 2 (L,R)
Audio Output 20 W (10 W x 2), 10% THD
Sound Mode Music/Speech
V-Audio Y
SRS TruSurround XT —
BBE ViVA HD3D Sound —
Dolby Digital —
Ambience Y
Terminals   
CI (Common Interface)* Y
SD Memory Card Slot (SDHC Compatible) Y
HDMI Input 3 (rear)
Composite Video Input AV3: RCA phono type x 1 (front)
S-Video Input AV3: Mini DIN 4-pin (front)
Audio Input (for Video) AV3: RCA phono type connectors (L, R) (1 set, front)
PC Input Mini D-sub 15-pin x 1 (rear)
Component Video Input   RCA phono type x 3 [Y , PB, PR] (rear)
Audio Input (for HDMI, PC, Component) RCA phono type connectors (L, R) (1 set, rear)
21-Pin Input/Output
  AV2: AV In/Out, S-Video In, RGB In, Q-Link (rear)
AV2: AV In/Out, S-Video In, RGB In, Q-Link (rear)
Monitor Out RCA phono type connectors (L, R) (1 set rear)
Audio Output
Digital Audio Output —
Features   
EPG Y
VIERA Link Y
Screen Saver
Multi Window PAT
Q-Link Y
Aspect Controls   Auto/ 16:9/14:9/ Just/4:3/ Zoom1 /Zoom2/ Zoom3
On-Screen Display Languages   25 languages
Off Timer 15/30/45/60/75/90 min
Child Lock Y
General   
Power Supply AC 220 - 240 V, 50/60Hz
Power Consumption (Rated) 235 W
(Assumptive Actual Use)** 189Wh
(Standby) UnderStudy
Dimensions W/O stand (W x H x D) 917 x 616.5 x 95 mm
Dimensions with stand (W x H x D) 917 x 665 x 327 mm
Weight W/O stand 22.5 kg

Weight with stand 24.5 kg




Wowly

Hmm, de specs zijn dezelfde lijkt wel, maar misschien dat die coating wat doet tegen het (naar mijn inziens niet vervelende) spiegelen?

Wowly

Ramius

#29

In de PX81 zit een DVB-T tuner in net als bij de PZ86 ("opvolger van de PZ85) ;)
Ik heb even op de officiële Panasonic site gekeken maar deze modellen zijn alleen terug te vinden op de franse site ::)


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|


Sudesh

Quote from: Ramius on December  4, 2008, 00:10:08
In de PX81 zit een DVB-T tuner in net als bij de PZ86 ("opvolger van de PZ85) ;)
Ik heb even op de officiële Panasonic site gekeken maar deze modellen zijn alleen terug te vinden op de franse site ::)




aaaarrrgggghhhhh.......betekend dit dat de range binnenkort geupdate gaat worden?

Ramius

Quote from: Wowly on December  4, 2008, 01:28:07
dvb-t zit ook in de th37px80  8)  (zie http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=4355|603|602|601|4|1)

Blijkbaar wel  :-X

Wat mij laatst opviel is dat er sommige Pana's nu geen zilverkleurige strips of spoilers meer hebben maar donkerkleurige (donkergrijs of zwart). Zou het daar misschien mee te maken hebben. ::)


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Rob G

Wat zijn voor dit scherm nu de ervaringen met van sound delay? Is dit goed te merken, of valt het wel mee?

Wowly

Zo, hij is nu een half weekje binnen. Ik mag wel zeggen dat ik zéér tevreden ben. Heb nu nog de cinemastand met lage contrast en helderheid om hem wat gelijk in te branden. Probeer niet te lang met logo´s in beeld te kijken en kijk NIET naar zwarte balken in beeld.

Heb hem wel even met dvdessentials gecalibreerd, en standaard is is vrijwel goed! Mis nog wel wat zwartwaarden, al is de grayscale wel erg mooi en compleet verlopend. daarna wel even de waarden naar beneden gezet om de inbrandtijd te doorstaan.

Tja, dan het beeld. Kijk veel SD via de analoge kabel, maar ben zeer tevreden voor de beeldkwaliteit van het scherm!! Digitaal komt eraan, en dan zal het nog beter worden. Voor de grootte van het scherm, geen spijt dat ik niet groter heb gepakt, deze maat is PRIMA! Nauwelijks last van reflectie´s, vanaf 1,5 meter pas pixels te zien, zéér fraaie kleuren. Ik mis de sony trinitron helemaal niet! Kijkt verder erg rustig.

Gebruiksaanwijzing is prima, aansluitmogelijkheden ook. Geen vertraging van geluid te merken van TV, kabel of dvd via scart! absoluut geen enkele vertraging te zien bij sportbeelden, scrollende tekst. Supersnel teletekst, gigageheugen hiervoor.

er is maar één minpunt. De afstandsbediening moet vrij goed worden gemikt voordat er wat geburd. Dat gebeurd dan ook nog vrij traag. Misschien toch tijd voor een logitech harmony.....

enfin; ik kan hem iedereen aanraden!! Prachtplasma!!

Wowly

Joep

Quote from: Wowly on December 10, 2008, 11:08:44
Zo, hij is nu een half weekje binnen. Ik mag wel zeggen dat ik zéér tevreden ben. Heb nu nog de cinemastand met lage contrast en helderheid om hem wat gelijk in te branden. Probeer niet te lang met logo´s in beeld te kijken en kijk NIET naar zwarte balken in beeld.

Heb hem wel even met dvdessentials gecalibreerd, en standaard is is vrijwel goed! Mis nog wel wat zwartwaarden, al is de grayscale wel erg mooi en compleet verlopend. daarna wel even de waarden naar beneden gezet om de inbrandtijd te doorstaan.

Tja, dan het beeld. Kijk veel SD via de analoge kabel, maar ben zeer tevreden voor de beeldkwaliteit van het scherm!! Digitaal komt eraan, en dan zal het nog beter worden. Voor de grootte van het scherm, geen spijt dat ik niet groter heb gepakt, deze maat is PRIMA! Nauwelijks last van reflectie´s, vanaf 1,5 meter pas pixels te zien, zéér fraaie kleuren. Ik mis de sony trinitron helemaal niet! Kijkt verder erg rustig.

Gebruiksaanwijzing is prima, aansluitmogelijkheden ook. Geen vertraging van geluid te merken van TV, kabel of dvd via scart! absoluut geen enkele vertraging te zien bij sportbeelden, scrollende tekst. Supersnel teletekst, gigageheugen hiervoor.

er is maar één minpunt. De afstandsbediening moet vrij goed worden gemikt voordat er wat geburd. Dat gebeurd dan ook nog vrij traag. Misschien toch tijd voor een logitech harmony.....

enfin; ik kan hem iedereen aanraden!! Prachtplasma!!

Wowly

Leuk dat je televisie je zo blij maakt! Ik zit zelf te twijfelen tussen een beamer (voor films) of een plasma (voor alles). Het eerst heeft natuurlijk veel meer voeten in de aarde, maar laat ik daar niet over uitwijden in dit topic. :)

Wat ik wel wil zeggn is dat je die afstandsbediening het beste kan vullen met (oplaadbare) sterke batterijen (dikke Sony's of GP, geen Duracell). De standaard batterijen die je erbij krijgt zijn regelrechte meuk. Je zal zien dat de AB veel beter zal presteren! :)

Wowly

Ah, wauw, goede tip! Ga ik vanavond proberen!

Ik heb beamer voor de echte bioscoopfilms, kan niets tegenop, 2,5 meter breed  8) Maar als je vrij klein (kleiner dan 1,8m) gaat beameren dan zou ik voor een grote plasma gaan

Wowly

Ramius


Mooi te horen dat je teveden bent  ;D

Als er al iets af te keuren valt dan is het wel degelijk die AB, man wat is die traag! Ook de manier van aan en uit zetten is wel speciaal, je moet er wel even blijven op drukken! Was effe wennen :P

Grtz
Ramius


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Ranger

Ik hoorde van een monteur wel dat plasma veel (irritante) bromgeluiden geeft; meer als lcd. Tevens dat plasma aflopende zaak is, maar dat is geen verrassing. Vind plasma ook wel mooi, maar ben allergisch voor irritante brom die ik van lcd al erg vind.

Wowly

Het allereerste (!) wat mijn vriendin en mijn oudste zoon voor verschil met de oude tv opviel is dat de TV geheel stil is. De oude beeldbuis had een hééle hoge piep. Die is nu weg.....Het is helemaal stil....

Ik was even bang dat ik misschien een ventilator zou horen (ben ik extreem gevoelig voor), maar er is helemaal niets te horen.  :happy: :happy:

Wowly

PjotrrrNL

Quote from: Ranger on December 10, 2008, 16:45:07
Ik hoorde van een monteur wel dat plasma veel (irritante) bromgeluiden geeft; meer als lcd. Tevens dat plasma aflopende zaak is, maar dat is geen verrassing. Vind plasma ook wel mooi, maar ben allergisch voor irritante brom die ik van lcd al erg vind.

Pana plasma's zijn doodstil, de 42PV70 (2007 model) was zelfs de eerste plasma zonder koelingfans... :xmas:

Plasma wordt alleen maar minder geproduceert omdat LCD goedkoper is te maken, dus meer winst... :baaa:

fastlex

Idd, hier ook geen herrie.
Ik snap ook niet zo goed waarom plasma er uit gaat.
Het kijkt zo prettig...
Gelukkig zijn er merken als pana en pio die lekker doorgaan.
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Wowly

#42
Pioneer stopt al met de productie van hun panelen, panasonic gaat dat voor hen doen. Reden dat ze eruit gaan is al vrij vaak hier voorbij gekomen: waarschijnlijk te duur om te maken en te weinig marge tov de goedkoper te produceren LCD's......

Daarom, nu kopen als je er een wil  >:D