Advies Panasonic th-37PX80

Started by Wowly, November 29, 2008, 18:33:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wowly

Hoi luitjes,

Wat zijn jullie ervaringen met de panasonic th-37PX80? en dan heb ik het vooral over kleurechtheid, gebruiksgemak, juiste grootte en calibratiemogelijkheden.

Men zegt...;

- dat plasma van wit wat grijs maakt...
- dat panasonic NL moeilijk doet over europese exemplaren (maw ze hebben geen onsite voor eu modellen), maar welke toestellen zijn EU en welke specifiek NL?

Wat ik tot nu toe lees telt me zeer hoopvol over de kwaliteit van deze plasma:
http://www.kieskeurig.nl/plasma_televisie/panasonic/th-37px80/275733/
http://whathifi.com/Review/Panasonic-TH-37PX80B/

Ook hier op het forum word lovend gesproken over panasonic....de prijs (ca 750 euro) is ook een grote plus.


Ik zie graag reactie!!! ;D ;D

groetjes en bedankt

Wowly

johanzelle

Ik heb sinds drie maanden een Pana 37px80 en hij bevalt zeer goed. Was eerst bang voor inbranden, maar ik heb gewoon tv gekeken als normaal; nergens last van. Wit is gewoon wit. Gewone kabel tv ziet er prima uit, maar digitale tv is echt een aanzienlijke verbetering. Kleuren zijn erg goed (natuurgetrouw), geen fletse/felle kleuren als bij de meeste lcd's die ik heb gezien. Al met al ben ik zeer tevreden.

Over mogelijke garantie heb ik geen idee.. ik heb uit voorzorg een NL model gekocht (700euro bij Koopjeskampioen in Hoogeveen).

audiofreak1

Quote from: johanzelle on November 29, 2008, 19:30:01
Ik heb sinds drie maanden een Pana 37px80 en hij bevalt zeer goed. Was eerst bang voor inbranden, maar ik heb gewoon tv gekeken als normaal; nergens last van. Wit is gewoon wit. Gewone kabel tv ziet er prima uit, maar digitale tv is echt een aanzienlijke verbetering. Kleuren zijn erg goed (natuurgetrouw), geen fletse/felle kleuren als bij de meeste lcd's die ik heb gezien. Al met al ben ik zeer tevreden.

Over mogelijke garantie heb ik geen idee.. ik heb uit voorzorg een NL model gekocht (700euro bij Koopjeskampioen in Hoogeveen).

En heb dus geen recht op 2 jaar aan huis garantie!! Wel bij winkelaankopen!
Marantz PM15, Marantz SA15, Marantz ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondback & Sidewinder, Hyperwire silverline speakerkabel


Wowly

Iedereen bedankt voor de reply's. Ik ben blij te lezen dat johan er zo over te spreken is!

@ Allstar: dat klopt, maar in die 42" zit wel een ander paneel. Daarbij wil mijn wederhelft geen grote kast, en is deze volgens de standaard regeltjes de betere. de zitafstand is namelijk maximaal 3,5 meter voor mij, maar de plaats waar mijn vrouw zit 2,75 meter.

Ik was in de veronderstelling dat het niet uitmaakt wáár je hem koopt, áls het maar een NL versie is..

Wowly

AllStar

Quote from: Wowly on November 29, 2008, 20:33:57
Iedereen bedankt voor de reply's. Ik ben blij te lezen dat johan er zo over te spreken is!

@ Allstar: dat klopt, maar in die 42" zit wel een ander paneel. Daarbij wil mijn wederhelft geen grote kast, en is deze volgens de standaard regeltjes de betere. de zitafstand is namelijk maximaal 3,5 meter voor mij, maar de plaats waar mijn vrouw zit 2,75 meter.

Ik was in de veronderstelling dat het niet uitmaakt wáár je hem koopt, áls het maar een NL versie is..

Wowly

Op 2,75 meter is een 42" echt prima hoor, dat is exact de kijkafstand die ik ook heb. TV (UPC digitaal) is gewoon goed te noemen, DVD is perfect, 1080p rips is onvoorstelbaar mooi. Ik weet dan ook niet over wat voor "standaard" regels je het hebt, geloof me, het went heel erg snel ;)

Wat het paneel betreft: dat weet ik niet precies, maar ik heb de 37PX80 kunnen vergelijken met de 42PX80, en zag geen verschil in kwaliteit (beide tv's zelf ingesteld). De enige reden om niet voor de 42" te gaan is de omvang / afmetingen, maar nogmaals: in het begin is het héél erg groot, maar dat duurt nog geen dag, dan ben je eraan gewend en denk je stiekem "had misschien nog wel een maatje groter kunnen zijn"  ;)


Chevy454

Quote from: Wowly on November 29, 2008, 20:33:57
Iedereen bedankt voor de reply's. Ik ben blij te lezen dat johan er zo over te spreken is!

@ Allstar: dat klopt, maar in die 42" zit wel een ander paneel. Daarbij wil mijn wederhelft geen grote kast, en is deze volgens de standaard regeltjes de betere. de zitafstand is namelijk maximaal 3,5 meter voor mij, maar de plaats waar mijn vrouw zit 2,75 meter.

Ik was in de veronderstelling dat het niet uitmaakt wáár je hem koopt, áls het maar een NL versie is..

Wowly

Ik heb de 42PX80 en zit op 2.5m afstand. Bij SD beelden zit je randje kantje qua kwaliteit, gebruik je HD beelden dan is het subliem, zelfs vanop 1.5m :) Het valt dus al bij al wel goed mee hoor :)
Denon AVR X-2000, Monitor Audio Silver RS6, RS2 en RSLCR. SVS 20-39 PCI

johanzelle

#7
Quote from: audiofreak1 on November 29, 2008, 19:48:51
En heb dus geen recht op 2 jaar aan huis garantie!! Wel bij winkelaankopen!

Gelukkig heeft de Koopjeskampioen standaard 2 jaar garantie met een direct-omruil garantie :-*

Verder zou ik me niet te druk maken om de garantie. Als het product niet in het eerste jaar kapot gaat, zal het wel langer blijven werken.

Wowly

Ik was vandaag in de winkel om ernaar te kijken. Wat me opviel was dat 37"maar ee klein beetje kleiner is dan 42. Scheelde bijna niks. Een voordeel van de 37 inch is dat ie energiezuiniger is (186 watt gemiddeld) dan de iets grotere broer, om nog maar te zwijgen over de full-hd's (die je bij 42 inch eigenlijk wel nodig gaat hebben). Die verbruiken bijna het dubbele dan.

Als ik echt film wil kijken dan zet ik toch de barco aan. Net nog met de kids Star Wars I gekeken, 2,5 meter breed welteverstaan.

Maar ik geloof jullie meteen als jullie stellen dat je met 42 inch op 3 meter prima kunt kijken!

Ik ga dinsdagavond via de anwb kijken wat de BCC doet met de prijs. Een voorwaarde voor mij is wel dat ie via de NL-importeur moet zijn geimporteerd, zodat ik recht heb op de aan huis garantie van 2 jaar. Alhoewel, anders hoef je alleen maar de 40 euro transportkosten te betalen, mócht ie kapot zijn natuurlijk. En da's ook nog te overzien, dat risico.

Wowly

AllStar

Quote from: Wowly on November 30, 2008, 19:33:18Een voordeel van de 37 inch is dat ie energiezuiniger is (186 watt gemiddeld) dan de iets grotere broer, om nog maar te zwijgen over de full-hd's (die je bij 42 inch eigenlijk wel nodig gaat hebben). Die verbruiken bijna het dubbele dan.

Full HD nodig bij 42"? Volgens mij heb je nog een hoop onderzoek nodig  ;D

Wowly

Ik zou niet 2,5 meter van een 42" inch met 720p of groter willen zitten en dan naar veel naar SD (zoals wij met de tv doen) moeten kijken. Dan zou ik, als het dan toch moet worden geprocessed liever willen laten processen naar 1080 (als ik zo dichtbij zit) lijntjes. Let wel, als je zo dichtbij zit. Wat verderop maakt het minder uit en ben je minder snel toe aan die 1080.

Nou is er voor iedere situatie wel een configuratie mogelijk, dus mijn vergelijking gaat wel mank, maar doorgaans is bij het kijken naar een groter paneel van relatief dichtij het wel wenselijk om je resolutie zo hoog mogelijk te hebben. Voor mij persoonlijk zal het er om hangen, 37 of 42 inch, maar rond deze grootte vind ik het kijken naar 720/756 lijntjes oke als ik er 3 meter vanaf zit. Maar goed, dat is persoonlijk. Zou ik groter willen hebben van dezelfde afstand wil ik meer lijntjes hebben, en dan kom je grosso modo uit op 1080P.

Wowly

AllStar

Je wilt op deze afstand juist géén Full HD als je veel naar SD content kijkt. Het SD beeld op een HD ready 42" is gewoon beter dan SD beeld op een Full HD 42".

Als je op 2,5 / 3 meter een Full HD 42" en een HD ready 42" vergelijkt met dezelfde bron (1080p blu ray) zie je echt geen verschil, dus zoals ik al zei: volgens mij moet je nog eens goed nadenken over wat je nodig gaat hebben, laat je niet gek maken  :)

fastlex

Ik heb een 37px80, bevalt mij prima.
Hoef echt geen grotere.
Zit op drie meter afstand.
Keek eerst analoog en sinds kort digitaal.
Kwaliteit is vooruit gegaan al is analoog kijken echt geen straf.

Voor gewoon TV kijken voldoet een 32" ook prima vind ik zelf.
Met films mag het juist weer groter, maar daar heb je je barco voor.
Kwa afstelling zit ik soms wel wat te rommelen, staat hier meestal op cinema stand.

Geen spijt van deze aanschaf!
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Wowly

Quote from: AllStar on December  1, 2008, 10:05:23
Je wilt op deze afstand juist géén Full HD als je veel naar SD content kijkt. Het SD beeld op een HD ready 42" is gewoon beter dan SD beeld op een Full HD 42".

Als je op 2,5 / 3 meter een Full HD 42" en een HD ready 42" vergelijkt met dezelfde bron (1080p blu ray) zie je echt geen verschil, dus zoals ik al zei: volgens mij moet je nog eens goed nadenken over wat je nodig gaat hebben, laat je niet gek maken  :)

Dat van die full hd en sd wist ik niet. Ik zou denken dat het beter is om als je van dichtbij kijkt je een grotere resolutie te hebben. SD beeld word sowieso geschaald, dus waarom een hdready hierin beter is dan een full hd is mij niet geheel duidelijk.

Dat er weinig verschil zit onder een bepaalde maat/kijkafstand in hdready/fullHD dat had ik al gesnopen  ;D

Valt me mee dat analoog nog goed te doen is! Ga het eens proberen..

Overigens, moet je voor plasma een geaard stopkontakt hebben (verplicht?)

Wowly

AllStar

Quote from: Wowly on December  1, 2008, 18:40:22
Dat van die full hd en sd wist ik niet. Ik zou denken dat het beter is om als je van dichtbij kijkt je een grotere resolutie te hebben. SD beeld word sowieso geschaald, dus waarom een hdready hierin beter is dan een full hd is mij niet geheel duidelijk.

Nee, een hogere resolutie is juist nadelig, maar dat is toch vrij logisch? Het SD beeld moet dan ge-upscaled worden naar 1920x1080. Bij een hd ready scherm moet het SD beeld ge-upscaled worden naar 1024x768, dat gaat dus veel makkelijker, er hoeven minder pixels "verzonnen" te worden ;)

fastlex

In ons geval naar 1024*720....
Stroomverbruik is inderdaad vrij gunstig!
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

Wowly

Ow, ik wist niet dat dat makkelijker zou zijn. Misschien wel logisch, maar ik zou denken dat als er meer processing werk moet worden gedaan er gewoon een zwaardere processor in zou komen. Te makkelijk gedacht van mij.

Overigens, hebben jullie al eens zo'n LED-scherm gezien? Ik was onder de indruk van het contrast toen ik hem IRL zag! Nog steeds die felle kleuren van een LCD, maar goed, net alles kan meteen worden gerealiseerd.

Wowly

Quote from: fastlex on December  1, 2008, 19:17:29
In ons geval naar 1024*720....
Stroomverbruik is inderdaad vrij gunstig!
Een van de redenen om voor deze plasma te gaan  ;D

Het schijnt dat panasonic volgend jaar met nog energiezuinigere plasma's komt!

AllStar

#18
Quote from: Wowly on December  1, 2008, 19:19:32
Een van de redenen om voor deze plasma te gaan  ;D

Het schijnt dat panasonic volgend jaar met nog energiezuinigere plasma's komt!

Ja, en over 2 jaar komen er weer nieuwe modellen die nóg zuiniger zijn!  :P Als je nu iets nieuws wilt hebben, gewoon kopen en van genieten, je kunt altijd wel wachten op de opvolger, want die komt er altijd ;)

Wowly

Haha, nee ik ga morgenavond kopen hoor  ;D

Mijn sony trinitron is kaduuk aan het gaan (beeld valt steeds vaker en langer weg....) dus ik mot ech unne nieuwe!! (eindelijk is ie dan toch kapot gegaan  >:D)

Wowly

Ramius


Quote from: AllStar on December  1, 2008, 10:05:23
Je wilt op deze afstand juist géén Full HD als je veel naar SD content kijkt. Het SD beeld op een HD ready 42" is gewoon beter dan SD beeld op een Full HD 42".

Sorry maar mijn ervaringen met vooral 42 en 50 inch plasma's van Panasonic en Pioneer zijn toch wel heel anders. ::)  Tot nu toe ben ik nog géén énkele 1080p plasma tegengekomen die met SD materiaal een slechter beeld brengt dan zijn HD-ready broertje. ;)

Als je drie meter van je scherm af zit en je kiest voor een 42 inch of kleiner dan zie ik het nut niet in van Full HD, op deze afstand is het echt zinloos en weggegooid geld. Ga gerust voor die TH-37PX80 of nog liever de  TH-42PX80, zeer mooie schermen en al helemaal voor de prijs die ze nu nog gaan. 8)

Grtz
Ramius


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

AllStar

Quote from: Ramius on December  1, 2008, 20:14:18
Sorry maar mijn ervaringen met vooral 42 en 50 inch plasma's van Panasonic en Pioneer zijn toch wel heel anders. ::)  Tot nu toe ben ik nog géén énkele 1080p plasma tegengekomen die met SD materiaal een slechter beeld brengt dan zijn HD-ready broertje. ;)

Ieder zijn mening, geen probleem toch? Toch vind ik het vreemd, heb je de mogelijkheid gehad om een 42" full hd direct te kunnen vergelijken met een 42" hd ready (met uiteraard dezelfde bron, analoge TV bijv.)?

Ramius

Quote from: AllStar on December  1, 2008, 23:00:01
Ieder zijn mening, geen probleem toch? Toch vind ik het vreemd, heb je de mogelijkheid gehad om een 42" full hd direct te kunnen vergelijken met een 42" hd ready (met uiteraard dezelfde bron, analoge TV bijv.)?

Zowel met 42 inch alsook met 50 inch, heb zelf thuis een 507XD gehad voor ik een LX508D kocht (zit op drie meter en kijk voornamelijk SD ;))


Pioneer |KRP-500M|
Yamaha |RX-V3067|BD-S1067|
Monitor Audio |GS 60|GSW12|Radius 250|Radius 90|
Van den Hul |Bay C5|HDMI|HDMI Flat|Octocoupler|Digicoupler|Videolink 75 Antenna|First Ultimate MKII| IsoTek |Sigmas|New Optimum|

Wowly

Heren, ik heb zojuist bij BCC op de ANWB klantenavond een Panasonic TH37-PX80 gekocht voor het bedrag van 672 euro's incl. verwijderinsbijdrage. Vrijdag word ie verwacht in het pand van BCC eindhoven. Waren nog een paar addertjes onder het gras. Zo was de winkelprijs nog gewoon 899 euro, en van de  "mogelijke" 25% korting kreeg ik de normale 5%. Echter, de internetshop van BCC (wat een compleet eigen vestiging als het ware is met bijv. een eigen manager hebben) had nog steeds 699 staan. Mijn verkoper gaf me dáárop nog 5% korting, waar zijn collega hem daarna duidelijk maakte dat die 5% ANWB korting eigenlijk alleen geld voor de winkelprijs........helaas was de prijs al beloofd, dus die 672 stonden vast. deden ze overigens helemaal niet moelijk over. Vond de verkopers, ondanks dat het zo'n enorme drukte was érg vriendelijk en hulpvaardig!

Al met al toch nog een goede deal, al had ik bij de IT's in Weert er een kunnen kopen voor 680 euro all-in. Alleen moest ik dan nog 13 dagen wachten......

Oja, álle Panasonicproducten bij BCC zijn afkomstig van de NL-importeur, dus nu heb ik óók aan huis garantie! Ik heb dit voor de zekerheid nagevraagd bij panasonic nederland.
Ik heb nog even naar het scherm gekeken (wel bij de concurrent, ze hadden hem zelf niet hangen...), maar was verbaasd over de enorme kwaliteit van het scherm! Zeer goede zwartpartijen, zéér fraaie, bijna driedimensionale kleuren (tja hoe leg ik dat uit), het spat echt van het scherm af. En dan NIET op die schreeuwerige winkelsetting-manier die je vaak bij de demo's van de LCD schermen ziet, waarbij je het gevoel krijgt naar een neonbuis te kijken  ;D Van 2 meter afstand was een HD-demobeeld prima. Geen "pixels" te zien. Ook de inkijk vanaf de zijkant is perfect. Geen kleurenshifts of wat dan ook! En het reflecteren viel me reuze mee. Ik geloof dat mijn sony trintronbuis veel meer reflectie geeft!

Enfin, ik heb er een goed gevoel bij. Als nou de BCC hem vrijdag heeft staan in goede conditie ben ik tevreden metde BCC tot zover! Ze konden geen garantie geven (vanwege de enorme drukte en de wisselende leveringen), maar de manager van vestigig eindhoven gaat zijn best ervoor doen, en op de vraag of hij dat voor elkaar kreeg begonnen de verkopers te gnuiven en grinneken...."vertrouw ons maar meneer, wat dat betreft hebben wij een héééle goede manager"....... Iets verteld me dat de manager niet snel tevreden zal zijn. De reactie van zijn personeel was in ieder geval wel komisch.

groetjes

Wowly

fastlex

Gefeliciteerd, ga je geen spijt van krijgen!
Wat een scherm voor dit geld zeg!
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster