BluRay Shrink?

Started by ochiba, November 27, 2008, 22:31:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ochiba

Quote from: jaco on November 29, 2008, 17:04:00
Ik heb een 50 RE uit de USA moeten halen, hier niet kunnen vinden. Goedkoop was hij niet, iets van $30 of zo
Ik kijk op 260 cm breed, dus wil de maximale kwaliteit houden liefst..

Jaco,

ik heb nu 2X50gig BDRE's uit de UK laten komen maar ook daar heb ik problemen mee om dat spelend te krijgen.
Op de 25 GB ben ik er nu uit als ik maar niet hoef te shrinken lukt alles verder.
Hoe brand jij de 50GBRE's??
Als ik een hele bluray overzet speelt hij alleen de tune van de filmmaatschappij en dan stopt hij.
Als ik hem muxed en de true HD eraf laat, waar ik ondertussen achter ben dat dat moet anders slikt de Pana BD35 de disc niet, dan loopt hij helemaal niet.
Geeft niet want ik heb toch een wat ouder Yamaha versterker die True HD niet ondersteund.

Ben geinteresseerd in hoe jij hem brand en in welke hoedanigheid je de hele disc in takt laat?

Als je wilt mag je me ook PM'en.

greetz Ochi

jaco

Ik heb er nog nooit 1 gebrand :(
hoeft ook niet meer met de nieuwe afspeler hier :)

Dus ik kan de discs wel verkopen  ;)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

vra

Ik heb net een 20 spindel bd-r 25gb en een 10 spindel bd-r 50 gb op ebay gekocht van een japanse aanbieder. Aan beide spindel ben ik zo,n 90 euro kwijt inclusief verzendkosten. Dit is op zich te doen vind ik. Nu afwachten of ze beide uit japan binnen gaan komen en hoe het bij de douane gaat.

borkaenjo@work

Wat ochi zoekt is BD Rebuilder.
Werkt vergelijkbaar als dvdrebuilder.
Lekker simpel 1 klikprogramma waarbij je kunt kiezen
voor de complete BD te resizen, of alleen de hoofdfilm.
Daarbij heb je de keuze om in BD5, BD9 of BD25 weg te schrijven.

vra

Oke bedankt voor je info. Programma is nog sterk in ontwikkeling en wemelt van de bugs als ik de fora mag geloven. Vanavond ga ik eens een poging wagen of ik een aantal blu-ray die 26 gb zijn kan verkleinen naar de 25 gb

ochiba

Quote from: borkaenjo@work on January 21, 2009, 05:58:13
Wat ochi zoekt is BD Rebuilder.
Werkt vergelijkbaar als dvdrebuilder.
Lekker simpel 1 klikprogramma waarbij je kunt kiezen
voor de complete BD te resizen, of alleen de hoofdfilm.
Daarbij heb je de keuze om in BD5, BD9 of BD25 weg te schrijven.

Borkaenjo,

ik heb het programma gevonden en moet het van de week even met de laatste versie van de diverse software installeren.
DVD rebuilder heb ik vroeger gebruikt(Bavaria versie).
Die 25 Gb lukt echter steeds beter op mijn 25 gb BDRE.
Waar ik van baal is dat het met gewoon hele films overzetten op een 50Gb BDRE niet wil vlotten.
Ik heb ze juist gekocht in de UK voor 22 euro om van het shrinken af te zijn.
Dacht dat het lukte met Cars maar na de previews kapte hij er weer mee.

Op een Engels forum heb ik te horen gekregen dat ik de True HD eruit moet laten, dat geeft niet want mijn Yamaha doos speelt toch alleen 5.1.
Helaas is dit nog steeds niet de oplossing. Als ik de 50Gb BMDV en certificaat gewoon geheel via Nero of ashampoo aanbied werkt het niet.
Het lijkt simpel maar toch is een 50 Gb BDRE nog niet het makkelijkste om voor elkaar te krijgen.
Ik dacht dat ik heel wat wist van resizen maar............

Affijn ik worstel verder en wacht op de holy grail van iemand op dit forum.

Ochi



borkaenjo@work

Ik zou iig met imgburn de disk branden.
Een beter programma is er niet.
Waarschijnlijk doen jouw programma's iets of niets met de layerbreak.
Dat was vroeger ook het probleem met dvds.
Probeer het maar eens.
Het is een freeware programma, een afgeleide van dvddecrypter.
Laat je nog ff weten of het daarmee lukt.

vra

Heb getest met dehoofdfilm en true hd track en die kon ik zonder problemen afspelen met pioneer 51fb blu-ray speler. Omgezet met tsmuxer en gebrand met imgburn.

richardnl

Quote from: vra on January 27, 2009, 15:30:20
Heb getest met dehoofdfilm en true hd track en die kon ik zonder problemen afspelen met pioneer 51fb blu-ray speler. Omgezet met tsmuxer en gebrand met imgburn.

hoe lang doe je daar dan over om het te shrinken?

Marcel_T.

Quote from: vra on January 27, 2009, 15:30:20
Heb getest met dehoofdfilm en true hd track en die kon ik zonder problemen afspelen met pioneer 51fb blu-ray speler. Omgezet met tsmuxer en gebrand met imgburn.

Vreemd. Ik dacht dat TSMuxer nog een bug had waardoor TrueHD niet goed zou gaan? Of bedoel je TSRemuxer?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

kohns

#35
We zijn nu een paar maanden verder?

Wat is nou je preciese flow:
- ANYDVD voor te decrypten
- en dan TSMUXER voor de reauthoring
???

En ben je tevreden over het resultaat?
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Marcel_T.

Quote from: kohns on May 13, 2009, 15:45:47
We zijn nu een paar maanden verder?

Wat is nou je preciese flow:
- ANYDVD voor te decrypten
- en dan TSMUXER voor de reauthoring
???

En ben je tevreden over het resultaat?

Als je het op die manier doet, is het resultaat exact hetzelfde als op de originele Blu-ray.
(Probleem is echter dat het vaak nèt niet past...)
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Corben

Quote from: vra on December  3, 2008, 00:25:25
Ja je kan ze rippen met anydvd hd en de hoofdfilm eruit rippen doe je met tsmuxer. Maar meestal download ik complete blu-rays via de torrentsite hdbits. Verder koop ik ook wel originele blu-rays bij amazon maar alleen degene die ik goed vind en al gezien heb.

Dacht dat Blu-ray het al moeilijk had op zich, als we willen dat DVD grotendeels word vervangen door een kwalitatief betere formaat dan is kopen de beste methode.

Gaeje

Quote from: jaco on December  2, 2008, 17:26:14
Omzetten naar 1280x720 omdat veel mensen nog geen full hd hebben.
DTS HD MA omzetten naar gewoon DTS.
Dan re-encode naar een 4.7 GB,  want dan past het op een DVD-R en die is goedkoper dan een BD.

Op het eind nog roepen dat het Blu Ray kwaliteit is...

zo haal ik er ook af en toe wel eentje binnen, maar het ziet er nog altijd beter uit dan DVD. Als ik films dan echt goed vind koop ik ze alsnog op blu ray. ik vind dit gewoon een goed alternatief voor huren. (5euro voor een blu ray vind ik een beetje veel)

waar ik het van krijg zijn R5 dvd's met toonbaar beeld maar ONTZETTEND slecht geluid. en geen enkele melding ervan op die spotting sites of FTD dinges. het is alsof mensen die dat erop zetten er zelf niet eerst naar kijken

CineSmurf

#39
Quote from: jaco on November 28, 2008, 08:43:17
Er zijn ook gewoon 50 GB RE discs te koop..

Brandt elke BD brander standaard dubbellaags herschrijfbare blurays?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

jeepee

Quote from: CineSmurf on September 26, 2009, 12:06:50
Brandt elke BD brander standaard dubbellaags herschrijfbare blurays?

Even een upje want deze vraag zou ik ook graag beantwoord hebben.

Zijn er verder nog ontwikkelingen die het branden van een rip eenvoudiger maken?

CineSmurf

Wellicht even het topic tot leven brengen:

Ik heb een (onbeveiligde) Blu ray op mijn harddisk staan met ongeveer 360 m2ts'en. De film is verspreid over deze m2ts'en en de volgorde is mij ook niet helemaal duidelijk. Hoe krijg ik dit nu in een MKV? Heeft iemand een idee? tsmuxer moet ik de streams één voor één laden, maar ik weet niet welke en in welke volgorde. Handbreak wil geen m2ts'en lezen. Enig idee?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Methusalem

Quote from: CineSmurf on September 27, 2010, 20:37:41
Wellicht even het topic tot leven brengen:

Ik heb een (onbeveiligde) Blu ray op mijn harddisk staan met ongeveer 360 m2ts'en. De film is verspreid over deze m2ts'en en de volgorde is mij ook niet helemaal duidelijk. Hoe krijg ik dit nu in een MKV? Heeft iemand een idee? tsmuxer moet ik de streams één voor één laden, maar ik weet niet welke en in welke volgorde. Handbreak wil geen m2ts'en lezen. Enig idee?

Daar bestaan voldoende topics over, enkel niet op dit forum.

Met programmaatje BDInfo.exe kan je achterhalen welke de volgorde is van je vele M2TS-files. Die kan je dan in tsmuxer voegen en er één file van maken. Beter is AVCHDCoder, dat laat toe om meteen de juiste playlist te pakken en van je Blu-ray een AVCHD disc van te maken. Als je kiest om die op je HDD te zetten kan je de M2TS-file er zo uit halen.

CineSmurf

Thanks. Ik ga eens puzzelen.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.