BluRay Shrink?

Started by ochiba, November 27, 2008, 22:31:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ochiba

Hi,

bestaat er een software zoals DVD shrink of DVDfab voor Bluray?

Ik heb een BD brander maar mijn rewritebles gaan maar tot 25gig.
Soms zijn de films veel groter maar als ik de extra content eruit kan slopen en de film tot een procent of 70 kan resizen denk ik dat ik nog een heel acceptabel beeld over hou.

Greetz Ochi

jaco

Er zijn ook gewoon 50 GB RE discs te koop..

Marcel_T.

Quote from: jaco on November 28, 2008, 08:43:17
Er zijn ook gewoon 50 GB RE discs te koop..

Haha, dat is nou niet echt een antwoord op zijn vraag. ;D

@Ochiba: Ik denk dat je eens naar Ripbot moet zoeken.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

ochiba

Jaco,

ik heb net 5 25gigs RE gekocht.

Marcel,

Ribbot HD conversionguide gevonden en ff binnengehaald,
Ik zal kijken of het gaat lukken.

greetz Ochi

Marcel_T.

Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

jaco

volgens kost het branden van een 50 GB dic minder tijd dan alles resizen, en de kwaliteit zal ook niet beter worden als je naar 70% gaat.

Marcel_T.

Quote from: jaco on November 29, 2008, 07:52:30
volgens kost het branden van een 50 GB dic minder tijd dan alles resizen, en de kwaliteit zal ook niet beter worden als je naar 70% gaat.

Klopt. Maar ook die vraag werd niet gesteld.  ;D
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

ochiba

Ben er nog niet aan begonnen dat met RibBot moet me ff inleven in de nieuwe materie, was alles voor DVD gewend(Rebuilder met CCE)
Al denk ik dat het resizen best mee valt als je alle extra's van de schijf eraf gooit.
Ik wil een film en goed geluid.
De rest is ballast.

Toen ik vroeger zelf dvd's omzette met Cinema Craft Encoder duurde het ook een eeuw.
Tegenwoordig met mijn Quad Core 9450 valt alles best mee en ik wordt er niet moe van maar mijn PC ;)

Ik ben en blijf een Nederlander, wat ik kan dll koop ik niet alleen zit ik tot nog toe aan 25gig.
Optie is splitten in 2 x 25 gig, vind ik ook zo'n gedoe.
Als ik met resizen hetzelfde aan BD qualiteit krijg als voor heen met zeg maar 6 pass CCE  DVD dan ga ik ervoor.

Trouwens, die 50gig BDRE heb ik nog niet eerder gezien.
Waar koop ik die voor weinig?
Als ze betaalbaar worden zal ik er eens over nadenken maar ik heb net 5 stuks 25Gig BDRE gekocht.

Greetz Ochi

Marcel_T.

Het is ook afhankelijk van hoe je HT er uit ziet, of je verschil gaat zien. Kijk je op een 42" lcd of projecteer je op 100", daar nogal verschil in. Voor mij zijn 1080p rip's op een dvd9 schijfje prima te doen met een 50" plasma. Véél beter dan SD dvd in ieder geval.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

jaco

Ik heb een 50 RE uit de USA moeten halen, hier niet kunnen vinden. Goedkoop was hij niet, iets van $30 of zo
Ik kijk op 260 cm breed, dus wil de maximale kwaliteit houden liefst..

celerontje

30 dollar?
Had je dan niet beter het origineel kunnen kopen? ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

ochiba

Jaco,

ik kijk op een 50" plasma dus dat gaat echt wel lukken.
Heb net even de AntBully gebrand op 16 gig en dat is goed te doen  ;)

Celerontje, de orginele kan je niet wissen en hergebruiken ;D.

Ochi

vra

tsmuxer is het programma wat je zoekt denk ik. Je kan daarmee de hoofdfilm,de audiostream en ondertiteling remuxen. De hoofdfilm staat in de map stream van je  eerder geripte blu-ray. Je remuxed hem dan opnieuw naar blu-ray en zo houd je in de meeste gevallen een nieuwe blu-ray over die onder de 25 GB ligt. Deze bevat dan de hoofdfilm en audiostream van voorkeur en natuurlijk de ondertiteling
Dit zonder kwaliteitsverlies en in een kwartier tijd! Sucses

Marcel_T.

Er werd gevraagd naar een programma dat de originele stream tot 70% kan comprimeren, TSMuxer kan dat niet. Voor de rest klopt het idd wat je zegt.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

vra

Het gaat er om dat de film op een 25 gb schijf past. Dit is in de meeste gevallen zo. Zit ie er net overheen dan kun je idd ripbot x264 gebruiken.

ochiba

Gents,

ik denk dat ik er uit ben.
Inderdaad TSmuxer voor als het in een keer onder de 25Gig is.
Als de BD movie groter is dan moet ik  "Megui HD conversion Guide" gebruiken is me verteld op FTD.
Deze heb ik snel gedownload.
Ik heb zelfs een soort Tutorial erbij gekregen van een van de cracks op FTD op HD conversie gebied dus als ik de hele guide geinstalleerd heb met alle programma's ga ik maar eens aan de slag. Voor diegene die op FTD zitten en interesse hebben kijk op  #828001 voor de guide en lees de post onder #829167 voor de manier hoe je alles omzet.

Ik hou jullie op de hoogte ook al zal ik rond het weekend er pas echt tijd in kunnen steken.

Greetz Ochi

jaco

Ik hoop dat je de rommel die je hiermee maakt nooit weer posten gaat, dan laat je iemand 25 GB downloaden die denkt heel wat te hebben en is het een kreupele versie..

vra

Als je alleen de hoofdfilm met dts hd master wilt dan lijkt me dat toch geen rommel. Van de fbi warning ben je in iedergeval af en dat vind ik rommel ;)

Marcel_T.

Quote from: ochiba on December  1, 2008, 22:51:33
Gents,

ik denk dat ik er uit ben.
Inderdaad TSmuxer voor als het in een keer onder de 25Gig is.
Als de BD movie groter is dan moet ik  "Megui HD conversion Guide" gebruiken is me verteld op FTD.
Deze heb ik snel gedownload.
Ik heb zelfs een soort Tutorial erbij gekregen van een van de cracks op FTD op HD conversie gebied dus als ik de hele guide geinstalleerd heb met alle programma's ga ik maar eens aan de slag. Voor diegene die op FTD zitten en interesse hebben kijk op  #828001 voor de guide en lees de post onder #829167 voor de manier hoe je alles omzet.

Ik hou jullie op de hoogte ook al zal ik rond het weekend er pas echt tijd in kunnen steken.

Greetz Ochi

Megui kan ook, dat is de moeilijke variant. Ripbot doet hetzelfde, maar maakt het je makkelijk. De resultaten zijn vergelijkbaar.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

jaco

Quote from: vra on December  2, 2008, 09:10:55
Als je alleen de hoofdfilm met dts hd master wilt dan lijkt me dat toch geen rommel. Van de fbi warning ben je in iedergeval af en dat vind ik rommel ;)
Omzetten naar 1280x720 omdat veel mensen nog geen full hd hebben.
DTS HD MA omzetten naar gewoon DTS.
Dan re-encode naar een 4.7 GB,  want dan past het op een DVD-R en die is goedkoper dan een BD.

Op het eind nog roepen dat het Blu Ray kwaliteit is...

ochiba

Jaco,

of het rommel wordt zal ik zelf wel beoordelen.
Ik heb in het verleden zat DVD's bewerkt en als je dat goed doet krijg je echt acceptabel spul.
Merk ook dat veel films al aardig richting 25 gig gaan en dat de rest wat op de bluray staat juist rommel is.
Ik kijk op een plasma en niet via een beamer.

Greetz Ochi

vra

Op die manier ben ik het absoluut met je eens, erg zonde en ik moet dat zeker ook niet hebben. Ben echt wel een kwaliteitsfreak.
Ik heb veel omgebouwde blu-ray iso,s zonder waarschuwingen, regiocode, voorstukjes en overbodige audiotracks en dat is toch een stuk prettiger. De hoofdfilm en audiotrack zijn daarbij authentiek gebleven en passen 7 van de 10 keer dan op een 25 gb bd-r. Erg leuk om op die manier te archiveren
Films groter dan 25 gb sla ik voolopig nog even op harddisk op. Er komt vanzelf wel een keer een priojsverlaging van de dual layer disks.

Bennie

Kan je inmiddels ook al een originele blu ray rippen en dan branden?
JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

vra

Ja je kan ze rippen met anydvd hd en de hoofdfilm eruit rippen doe je met tsmuxer. Maar meestal download ik complete blu-rays via de torrentsite hdbits. Verder koop ik ook wel originele blu-rays bij amazon maar alleen degene die ik goed vind en al gezien heb.

ochiba

Gents,

ik geef nog niet geheel op maar om het leven wat makkelijker te maken heb ik op Ebay UK maar 2 TDK BDRE 50 gig besteld.
1 pond 0,92 euro dus voor iets minder dan 60 euro komen ze binnen.
Indien dit goed bevalt zal ik het shrinken laten voor wat het is.
Niet omdat het geen goede resultaten zou gaan geven maar voorlopig wordt het erg ongemakkelijk en tijdrovend.
Zodra er dan programma's komen die eenvoudig en goed het werk voor je doen pakken we het weer op.

Een uitdaging is leuk maar dit ging me iets teveel tijd en ergenis kosten :tounge:

greetz Ochi