Klinkt voor geen meter! Help!

Started by Bolvos, November 27, 2008, 20:31:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bolvos

 :-[
Eerst even wat ik nu heb in mijn HT-room (l=5,25mxb=3,60m):

Receiver: SONY STR-DB940
Blu-Ray : SONY BDP-S300
Front    : Infinity Delta 60    (nominal 6 Ohm)
Center  : Mission M7C1        (nominal 8 Ohm compatibel)
Rear     : AudioPro Image11  (nominal 4 Ohm)
PJ        : Panasonic PT-AE2000E
Scherm : Projecta (grootste afmeting RF, high contrast)
Plasma  : Pionieer PDP-427XA

Ik krijg er maar geen goed geluid uit. De instelling kunnen ook zo divers :-[. Hoe moeten de instellingen staan (front/center/rear, toonhoogte en sterkte) en de rest? Ik twijfel er ook over of al die verschillende Ohm's ook niet erg goed zijn, of maakt dat niet uit? Hoe moet de selector op de achterkant van de receiver hiervoor staan: op 4 of op 8 ohm? ???

Graag jullie professionele hulp.
Bijvoorbaat dank!

roland p

Welkom op het forum.
Met een allergaartje van speakers zal het natuurlijk nooit ideaal worden (spreek uit ervaring). Volumes van alle speakers zul het hetzelfde moeten proberen te krijgen, dit kun je door middel van een testsignaal wat door je receiver wordt gegenereerd, instellen. De sony kent een hoop instellingen vwb. filters, maar die zou ik in beginsel uitzetten of op 0 zetten. Speakers moeten allemaal op large staan, want je gebruikt geen subwoofer. Je kunt ook nog wat rommelen met de opstelling van je speakers.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Onne

#2
Ik zou het zo doen, selector op 4 ohm

Subwoofer - OFF

Fronts - Large  - gevoeligheid 90DB
Center - Small  - 87 DB en begint pas bij 75 hz!!!
Rears - Small (boekenplank model) 100 watt 90 DB 4 ohm 34hz

Cross over 70 hz (EDIT)
Fronts volume niveau op 0, center op 0 en Rears op -1

Staat in de Equalizer alles op 0 ? Bass mid treble etc...

------------------
Ik zou op zoek gaan naar een andere center die begint bij 45 hz en met een gevoeligheid van 90DB.
Volgens mij is dat nu het zwakste punt!



garmtz

Het zwakste punt is dat de speakers allemaal verschillend zijn! Speakers uit ten minste dezelfde serie is een soort minimum voor ECHT mooi surround. En de center op 0 terwijl deze 3 dB minder gevoelig is, lijkt me niet correct (als de opgegeven getallen al kloppen, wat vrijwel nooit het geval is).