Kassa test HDMI kabels & kwaliteit HDMI kabels

Started by Rick-DTS, November 26, 2008, 13:31:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mark1978

is dat verschil dat je merkt in geluid niet meer afhankelijk van de ruimte waarin je staat? Heb je dus toen de speakers ergens anders hebben staan ofzo?

dronebone

Quote from: mark1978 on December 30, 2011, 17:08:48
is dat verschil dat je merkt in geluid niet meer afhankelijk van de ruimte waarin je staat? Heb je dus toen de speakers ergens anders hebben staan ofzo?

nee

zelfde ruimte zelfde zitplaats

enkel korte kabel vs lange kabel zelfde merk zelfde kabellijn (tpd)
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

Snowmaster

Nou dronebone, na zo'n uitspraak vielen in het verleden de reacties als een stortvloed over iemand heen.
Blijkbaar is er toch iets veranderd bij menigeen.
Komt menigeen tot besef dat er toch kabelverschillen zijn of is men discussiemoe?  :D

Bij HDMI is het verschil hier ook in beeld te zien, allemaal niet schokkend, maar wel zichtbaar in de fijne nuances.
Bij geluid via HDMI kan het filmplezier er meer door achteruit gaan. De dynamiek en ruimtelijkheid kunnen inderdaad flink inleveren en dat maak film kijken vaak juist zo boeiend. Langere lengtes laten dit inderdaad nadrukkelijker horen.
Maar de Action tegen de Kordz laat het ook probleemloos in beeld zien bij korte lengtes. Het rechtvaardigt echter absoluut niet het prijsverschil dat werkelijk mega is.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

dronebone

beeld:

bij beeld vind ik de verschillen niet schokkend genoeg (laat ons zeggen, één trapje extra op bvb verzadiging bij de tv instelling is groter dan het doorsnee hdmi kabelverschil)
ik vind het zwaar overroepen en ja ik zie subtiele verschillen op voorwaarde dat ik de film door en door ken (bvb ons demomateriaal) maar het zal me worst wezen bij een nieuwe film

mijn vriendin op haar nieuwe panasonic lcd tv heeft gewoon kabels van de action a 2.5 eur en dat gaat prima, 1920x1080 in 60Hz of 24p werkt perfect zelfs het geluid klinkt nog goed genoeg om daar eens een filmke vanaf de laptop op te starten. maar dit is allemaal instapspul bij iemand die techniek niks interessert, het moet gewoon goed genoeg zijn.

geluid:

hier vindt ik het wel significant IN MIJN SET

bij geluid is heel de discussie over spdif ook van toepassing op hdmi, en een 10m kabel van 't zelfde merk introduceert blijkbaar veel meer jitter dan een 1.5m variant
dat is bij lange spdif en digitale clockconnecties ook zo, probeer maar eens een antelope studio clock aan een antelope dac te hangen met een slechte of veel te lange coaxkabel, dan nog met bnc pluggen. zelfs als de clock en de dac op een ander electrisch circuit zitten is er al shit. ik heb dat spul hier staan ik weet waarover ik spreek

ik heb b2b connecties die dat allemaal voor me kunnen uitmeten, maar dit is niet gratis want werkuren kosten geld en we gaan dit niet even doen om een forum discussie in een bepaalde richting te zetten.

enig advies die ik kan geven: vertrouw op je oren/ogen en laat je niks aanpraten, zowel niet door verkopers als door (non-)believers. ga zelf op onderzoek uit
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results