Ik hoor geen verschillen: doe mee aan de test

Started by dronebone, December 14, 2011, 22:27:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kwabbernoot

Quote from: Kwabbernoot on December 15, 2011, 00:07:38
<knip>

Groeten...

PS: ik zie nu dat ik deze test verkeerd begrepen heb  :-[. Morgen maar eens een nieuwe poging ondernemen.

Gedaan en ik kom nu op 80,0%

Groeten...

B.

2 fouten gemaakt op de laptop met de pitch test ::) 

Ik heb nog nooit verschil gehoord tussen kabels.

S@m

Quote from: B. on December 19, 2011, 00:49:14

Ik heb nog nooit verschil gehoord tussen kabels.

B. heb je al eens in een hifi winkel naar een erg goede set geluisterd en gevraagd of er een kabelwisseling kon plaatsvinden?

B.

Quote from: S@m on December 19, 2011, 09:33:13
B. heb je al eens in een hifi winkel naar een erg goede set geluisterd en gevraagd of er een kabelwisseling kon plaatsvinden?

Nooit de behoefte gehad om dat te doen, maar alsnog wel vaak in eigen winkel gewisseld van draad (voor de klant). Het verschil was voor de klant vaak duidelijk hoorbaar, mede omdat ik hem vertelde dat hij verschil zou horen.

Ik verkoop Modraunt Short, Kef, Q Accoustics, etc.. Niet echt heel exclusief spul.

dronebone

Quote from: B. on December 19, 2011, 18:46:21
Nooit de behoefte gehad om dat te doen, maar alsnog wel vaak in eigen winkel gewisseld van draad (voor de klant). Het verschil was voor de klant vaak duidelijk hoorbaar, mede omdat ik hem vertelde dat hij verschil zou horen.

aha een collega :)

heb dat ooit eens gedaan met twee kabels die er identiek uitzagen, en enkel vanbinnen andere geleiders zonder te benoemen, kunnen ze al niet beïnvloedt zijn door mooiere connectoren of een dikkere mantel met meer versieringen

ik doe ook vaak 432hz testjes met klanten zonder ze het weten (kunnen ze niet beinvloed zijn) en dan verschieten ze van het verschil met hoe het origineel op cd stond
dit werkt met de meeste muziek, sommige muziek is uitzonderlijk juist gestemd volgens de oude muziekleer en daar is het effect omgekeerd

zeker als het muziekliefhebbers zijn in hart en nieren zijn de spontane reacties enorm als we een 432 Hz plugin uitzetten icm een usb dac, en begrijpen ze echt niet dat het origineel zo "slecht" op cd stond

Quote from: B. on December 19, 2011, 18:46:21
Ik verkoop Modraunt Short, Kef, Q Accoustics, etc.. Niet echt heel exclusief spul.

en ? zelfs instapsetjes laten nog steeds verschillen horen
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

EJ

Quote from: B. on December 19, 2011, 18:46:21
Nooit de behoefte gehad om dat te doen, maar alsnog wel vaak in eigen winkel gewisseld van draad (voor de klant). Het verschil was voor de klant vaak duidelijk hoorbaar, mede omdat ik hem vertelde dat hij verschil zou horen.

Ik verkoop Modraunt Short, Kef, Q Accoustics, etc.. Niet echt heel exclusief spul.
En als er duidelijk een andere draad loopt hoort de klant natuurlijk meer verschil. Proefondervindelijk vastgesteld bij iemand die claimde het gehoor te hebben van een zeer goede luisteraar (eigenaar van een exlusieve hifi shop). Uiteraard werd hij belazerd en was stiekem dezelfde kabel aangesloten. Zo duidelijk kan waarneming worden beinvloed. En daarbij ging het om luidspreker kabel, niet eens over lichtnetkabel.

johnhifi

1.35 dus Very Good. Dure kabels zijn absolute onzin overigens. Wat zegt dit nu?
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

S@m

Quote from: johnhifi on December 31, 2011, 09:05:02
Dure kabels zijn absolute onzin overigens. Wat zegt dit nu?

Dat je misschien je mening beter je mening kan laten..?

chansig

Tjemig S@m nieuwe roeping gevonden oid ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

S@m

Quote from: chansig on December 31, 2011, 14:01:59
Tjemig S@m nieuwe roeping gevonden oid ?

Gr. Hans

Je bedoelt een ieder zien te bekeren naar het gelovigen front..?

chansig

Nee..een ieder wijzen op hun ervaring die ze neerpennen als een feit ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

garmtz

Ik heb het topic niet gelezen en ben dat ook niet van plan, maar dit experiment slaat werkelijk nergens op. Het toont namelijk niets aan en is weer de zoveelste trollenpost van dronebone. Steek je tijd toch in zinnige zaken!

Raphie

Quote from: chansig on December 31, 2011, 14:28:24
Nee..een ieder wijzen op hun ervaring die ze neerpennen als een feit ?

Gr. Hans
Dat is i.d.d. wel redelijk storend bij een aantal members dat persoonlijke waarnemingen worden neergezet als feiten.  :D
JBL PRX Power!

S@m

Quote from: chansig on December 31, 2011, 14:28:24
Nee..een ieder wijzen op hun ervaring die ze neerpennen als een feit ?

Gr. Hans

Ach, je moet wat...

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Martijn M

Hoewel ik de notie dat deze testjes iets zouden zeggen over het al dan of niet in staat zijn verschillen tussen kabels te horen nogal voorbarig vind, vind ik de testjes op zich wel leuk. Ik heb tot nog toe enkel de 'pitch perception' test gedaan. Ik denk dat muzikanten in het voordeel zijn met deze test. Vooral als je soms een instrument stemt, zul je veel beter getraind zijn in het horen van toonhoogteverschillen. Of audiofielen in het algemeen hier beter in zijn dan niet-audiofielen, durf ik niet te zeggen.

De andere testjes zal ik later eens proberen. Nu is het bedtijd!


Dutch & Dutch

x.studio

Slechts éénmaal gedaan (dus niet stiekem doorgegaan tot een superscore(zeg niet dat jij dat gedaan hebt hoor)) en de uitslag was 1,95Hz. Jammer dat je de toontjes niet kunt herhalen (of heb die optie over het hoofd gezien) maar ben niet ontevreden over de uitslag.

johnhifi

Quote from: S@m on December 31, 2011, 09:21:33
Dat je misschien je mening beter je mening kan laten..?

Da's ook een mening nietwaar?
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).