nikon d400

Started by quyen, November 25, 2008, 17:19:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Audiofiel

De zoveelste hoax. ::) Er bestaan inmiddels al heel veel Photoshop-plaatjes van de 'D400':


Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Audiofiel

Ter vergelijk de D3, D700 en D40 waarvan de verschillende onderdelen zijn geknipt en geplakt:


Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

eric_audio

Er wordt wel een bekendmaking verwacht op 1 december, maar dat gaat dan over de hoge resolutie FX pro camera (D3x???, 24MP???). Af en toe wordt ook wel gerept over een opvolger van de D300 met 16-17 MP, maar die zou nog gewoon DX zijn. En ik vraag me ook af wat de zin daarvan zou zijn. De nieuwe techniek in de D300 is nog steeds zo "hot" (zoals de verbeterde AF), dat ik op dat gebied geen verbeteringen verwacht (althans, nu nog niet). Dat zou dan betekenen dat de enige winst is de stap van 12MP naar 16MP. Dat levert gewoon niet genoeg op. Niet iets voor Nikon om te doen, zoiets past meer in Canon's strategie. Het enige andere dat dan nog de introductie van een D300 opvolger zou rechtvaardigen is de introductie van video. Maar zouden D300 gebruikers alleen daarvoor nu massaal gaan upgraden? Ik niet in ieder geval.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

VlisChris

Verwacht persoonlijk ook niet echt dat een opvolger van de D300 opeens full frame zou worden. Zijn teveel mensen die crop nog specifiek gebruiken. Wil je FF zijn er momenteel genoeg andere mogelijkheden.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.