Resident Evil: Degeneration

Started by Pouwiel, November 24, 2008, 12:25:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pouwiel

Iemand al iets meer gehoord/gezien over danwel van Resident Evil: Degeneration ?

Hier een paar linkjes http://en.wikipedia.org/wiki/Resident_Evil_Degeneration & http://www.imdb.com/video/screenplay/vi477954329/.
Ben erg benieuwd, Appleseed Ex Machina en Vexille waren erg leuk om naar te kijken. Ik hoop dat dit net zulke eyecandy is.
Maar weet je...?
Ik denk,
dat het verhaal van kapitein Ortega, best eens waar kan zijn !

Elegy

*schopje*

Ik heb 'm onlangs gekocht bij de FRS en meteen gekeken. De spellen heb ik nooit gespeeld maar wel de andere films gezien, in hoeverre deze film de spellen volgt kan ik je dus niet uit eigen ervaring vertellen.
Hoe het er uitziet, wel, dat zit allemaal goed. De animatie en eye candy zijn allemaal dik in orde, vergelijkbaar met Final Fantasy Advent Children, Appleseed Deus Ex Machina en Vexille.
Het verhaal zelf staat los van de andere films maar volgens sites loopt het door op gebeurtenissen uit het spel. Er zitten namelijk nogal wat verwijzingen in naar de vernietiging van Raccoon City en hier en daar kan je kleine knipogen vinden naar de spellen. Die zijn voor de niet kenner niet altijd duidelijk maar je mist er niks aan als je ze niet snapt, het zijn geen essentiële zaken.

Met actie zit het wel goed, genoeg slowmotion, geschiet en explosies. Voor diegenen die het spel Left 4 Dead spelen: De scènes die zich in de vliegtuigterminal afspelen nadat er voor het eerst infected zijn gesignaleerd doet sterk denken aan de campaign Dead Air. Waarschijnlijk is dat puur toeval trouwens :)

Ik heb 'm op dvd gezien, op mijn beamer (zie sig voor bescheiden specs) en component kabel en ik vond het er prima uitzien. Op br ziet het er denk ik nog een tikje beter uit, cgi films zijn uitstekend materiaal voor full-hd.

Conclusie: Het is een film waar je als cgi actiefilm liefhebber prima naar kan kijken en als je fan bent van de Resident Evil saga zit er genoeg in om meer van de verhaallijn te ontdekken. Heb je verder geen ervaring met de RE reeks, dan is het nog leuk om te zien.

meteorite

#2
Heb alle delen van de game gespeel en deze animatie film gaat door waar het game Resident Evil 4 gestopt is

Plot
Set 1 year after the events of Resident Evil 4, Claire Redfield is now a member of a non-governmental organization which handles search and rescue of chemical and bioterrorist attacks known as Terra Save. Claire arrives at Harvardville Airport to meet with a friend and her niece Rani Chawla. While waiting, she strikes up conversation with a blond Englishman over the news before he decides he's waited for whoever he's waiting on long enough.

knip rest kan je vinden op de wiki

Voor meer info kijk hier

Verder vond ik dat de film meer zijn recht doet aan de 'Resident Evil Universe' dan de Live Action films.
Maar  dat is logich gezien de Live Action films gemaakt zijn voor een breeder publiek dan deze animatie film, de kwaliteit vind ik top heb het zelf gezien op de beamer media was dvd
Verhaal is weer om van te genieten zeker als je Resident Evil games hebt gespeeld, maar is ook te volgen als je nog geen deel van de spellen hebt gespeeld


Popcorn Hour | Sanyo | Pioneer | KEF | Marantz | LaserDisc | D-VHS | HD-DVD | Blu-ray