meer hoog ??

Started by ajblancke, November 21, 2008, 17:37:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Interficior

Quote from: Marvin.... on December  4, 2008, 16:54:49
de plek waar je de tweeter op het dak van je speaker neerzet is ook niet onbelangrijk.
je zal de spreekspoelen van de dc en de nieuwe tweeter moeten oplijnen om grove tijdsverschillen te voorkomen.
toch 1 van de grote voordelen van zo'n gekke DC...
bij die supertweeters van Tannoy zelf zit voor een hoop Tannoy modellen een malletje zodat je de ST goed oplijnt met de DC..

Je hebt inderdaad wel gelijk, al betwijfel ik de hoorbaarheid als je hem echt alleen als supertweeter inzet.

Voor NielsLu, ik heb het gesimuleerd, Rood is mét "supertweeter", zwart is zonder.


[klikbaar]
Take it or lease it

NielsLu

Quote from: Interficior on December  4, 2008, 17:27:01
Voor NielsLu, ik heb het gesimuleerd, Rood is mét "supertweeter", zwart is zonder.

Thx, dat is wel duidelijk. Het impedantieverschil is dus echt te verwaarlozen  ;)
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

snikkeltje

Voor dat er meteen extra tweeters worden ingezet, er is toevallig geen probleem met de akoustiek in de luisterruimte?
Bijv. teveel demping van het hoog door dikke gordijnen/vloerbedekking/vloerkleden etc?

Opstelling van de speakers kan ook veel doen voor het hoog, al voldoende geexperimenteerd met plaatsing en toe-in?
Amp: Onkyo Integra A-9911, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+